Gå til innhold

Hardy Ultralite NSX 14,6' #9/10 vs G. Loomis Asquith 14' #9


Øystein Arholm

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe meg en tohånds stang i toppsjiktet til neste sesong, og har nå landet på at jeg enten ønsker å gå for Hardy Ultralite NSX 14,6' #9/10 eller G. Loomis Asquith 14' #9. Er det noen her inne som har erfaring med disse stengene som kunne tenke seg å dele? Jeg har allerede landet på at det blir en av disse, så jeg trenger ikke forslag til alternative modeller. Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Til laksefiske med tohånds så har jeg forgjengerne til Ultralite NSX, zenith og zephrus. Har også en loomis nrx #4  til innlandsfiske etter ørret og regnbåge (i Sverige)

Poenget mitt er at jeg liker begge merker -  Men; garantien til Hardy gjennom pure fishing syns jeg har vært knallgod. Hadde uhell med min 14,6 zephrus ble ca kr 1500 for en ny del.

G loomis har dessverre vært en kasteball blant forskjellige leverandører (noen mer seriøse enn andre) den siste tiden. Pdd så har vak i Oslo og shimano Norge ansvar for merket. Men historien har dessverre vist at dette kan fort bli forandret. 

Mitt råd er; skal du kjøpe i Norge, gå for Hardy.

Med Asquith, så kan du eventuelt høre med en forhandler i USA om det går an å kjøre evt utbedring garantier gjennom dem, og bestille dermed fra til f.eks Trident flyfishing. Har hørt at G loomis garantien er bedre der enn her, selv om det er noen år siden.

Begge er såklart supre stenger, men når vi snakker om stangkjøp mellom 12000 og 15000 kr så ville jeg vært på den sikre siden mtp garanti.

Dette er bare mine frie tanker, har noen mer eller riktig info om G loomis garanti, må dere gjerne korrigere meg :)

Endret av David A.
Glemte spesifisering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...