Gå til innhold

Simms bugstopper, noen som har prøvd?


Kim Roger

Anbefalte innlegg

Driver og oppdaterer noen av turklærne mine, og kom over Simms Bugstopper Hoody. Noen som har erfaringer med disse? Finnes også som maske/hals (sungaiter) og hansker (sunglove). Jeg er en magnet for mygg og knott, så ser fristende ut. Tviler på at jeg kjøper maska og hanskene, på grunn av pris, men de har også sitt bruksområde. Disse produktene vil nok hjelpe mot mygg, knott, flått (?) og klegg, samt sandflies på New Zealand.

Endret av Kim Roger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt plaget av mygg og knott. Dog bruker jeg bugstopper hoodie veldig mye. Utrolig fornøyd med den, lett og god genser. Veldig deilig å kunne ta hetta over hodet når det er mye mygg og knott. Har kombinert hoodie med en sungaiter også de gangene det har vært mye knott. Kan absolutt anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å anbefale SIMMS Bugstopper, selv med stiv pris. Har skjorte, hanskene og sungaiter og de hjelper mot mygg og knott.

Jeg har brukt dem på varme, vindstille sommerkvelder og det eneste problemet er at det kan bli varmt.

Kan også anbefale MyggA spray med 50% DEET. Bruk den forsiktig. Det er ikke mye som skal til. Og ikke få den i øyner, nese eller på klær. Den tar ikke knottplagen, men utelukker myggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for førstehånds og gode svar. Blir vel å investere i alle tre da, skjønner jeg :D. Jarle sier genseren (?) kan bli litt varm i godt vær. Alternativet er jo å kjøpe den lettere Sflex-utgaven. Men tipper standard-utgaven er mest allsidig her til lands.

Endret av Kim Roger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde kjapt finne ut hvordan disse virker. De er impregnert med et eller annet kjemikalie som jeg ikke fant ut hva var på fem minutter. Men det skulle ikke forundre meg om det rett og slett er permetrin, som du kan kjøpe på Obs? Buggsa dauer når de kommer i kontakt med det. Bra triks å ha på klær osv, fortrinnsvis på steder som ikke kommer i for mye direkte kontakt med huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bugstopper skjorte, funker som bare det. Så kan ikke annet enn å anbefale. Vil tro at hvis man unngår vaskepulver og bruker til eks Milo, så kan effekten dras ut. Hatt min i ca 4 år nå....

Vet ikke om andre har erfaringer med dette, men det kan være lurt å passe seg litt for myggmiddel. Hadde et ganske nytt snøre hvor plasten fikk sprekker etter et par turer  hvor det var mye mygg og knott. Og jeg er påpasselig med vedlikehold av utstyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...