Gå til innhold
  • 0

Tips til enhåndshelline til guideline hatch v2 #5 sett


RogFlue

Spørsmål

Hei jeg bruker guideline hatch v2 settet og overraskende fornøyd med stangen og snellen, men linen som følgte med var ikke det beste. 

Jeg er mer på jakt etter noe litt mer universalt da jeg fortsatt er ganske fersk,  fisker de fleste teknikker inkl tørt så regner med det bør være flyt?.

Fisker kun stillevann etter ørret og trenger noe som leverer lange kast men også klarer og presentere tynne 4-5x fortommer. Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Vil anbefale deg å låne litt liner av kompiser når dere er ute og fisker. Bare flytt snella over på din stang og sjekk om du får godfølelsen med den lina. Match mellom stang og line kan ofte være viktigere enn den perfekte lina. 

Når det kommer til lange kast og fine presentasjoner så tror jeg det handler aller mest om teknikk. Tipper de beste kara her inne kan ha lekre nedlegg med hyssing og tau. Samtidig så vil jo en del line spesialiserte og f.eks. SA SBT er super når det lite plass å kaste på. Mens andre liner igjen vil være gode når det blåser. Er jo sjelden 1-2 m/s på Karmøy. Jeg ville nok slått et slag for Baardsen nok en gang. De kara kjenner de lokale forholdene godt.

Beklager at jeg ikke er mer spesifikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...