Gå til innhold

Spansketur 18-24 Okt 2022


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Hola!

Forrige uke hadde jeg meg en tur som var litt blandet jobb og ferie. Turen gikk til Catalonia, Spania og bare en snau halvannen time unna Barcelona. Formålet var å få fiska litt, sett seg litt rundt og bistå på et arrangement (demo) i en butikk som straks åpner. Dvs. Vi hadde et arrangement for inviterte venner og bekjente. Planen var å fiske litt tirsdag, mye onsdag, torsdag og fredag. Så demo lør/søn og hjem mandag samt teste litt liner på skarpt oppdrag.. Her er litt bilder og litt om turen.

Vi ankom tirsdags formiddag og vi dro straks til en liten fin elv som rant i en nærmest canyon. Den var full av bekkørreter som var ganske på høgget i perioder. Ikke så store typ 20-35cm, men jeg hadde tak i en som nok var 40-45-ish.. De synes CDC Myggen var veldig god 🤣

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
 
Det ble ikke så lange økta i denne elva.. jeg kom vel på flyplassen i Barcelona rundt 1120 og ble plukka opp 12. Og fiska vel fra typ 14-17 😆 Så pakk sammen all skiten og kjøre 10mil eller så til hvor vi skulle sove for natta. Slik at vi hadde kort vei til neste elv som skulle vises fram.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Kompis Christopher Rownes fikk huka tak i en på 2,7 i et lucky pønsj som ville ha elk hair caddis i Alfarras. Den plassen var det så mye folk at jeg fikk helt angst. Folk kom og gikk og tråkka nesten på fluesnøret 🤣 Stinka ikke bare grisemøkk der men også litt av stor utsatt fisk. Vel, ble en kort økt der onsdag før vi skulle banke +20mil videre til turens endelige mål -  RIO TER bare 20min unna Girona.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Og Rio Ter var det slettes ikke noe feil på. Denne elven har strekke hvor det er begrenset kortsalg og fritt fiske nedenfor. Og det finnes i tillegg til ørret vill regnbue! Det synes jeg var skikkelig stas og jeg fikk tak i et par sånne på halvannen kilo og røk av en som nok veide opptil en kg mer 😄 De var rett og slett brutale! Og når du må ned på 6x på flata for å få de til å ta og cdc comp krok 20 da er lista lagt!

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Som sagt noe kom i håven og denne tykkasen her har ikke skippet et eneste måltid! I tillegg til et rikt insektsliv med døgnfluer, mygg, vårfluer, stikker og alt mulig så er det små karpefisk og GAMMARUS i elva.


Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Kompis Chris og undertegnede til typisk lunch 😆 Øl og biff til typ 120 spenn... Død over matpakka!!

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

En, etter mitt syn meget fin båge som skapte så mye kaos at jeg ble nesten skremt.. ÆRN ÆRN!!! BACKING og hopp og sprett.. 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Det vanka noen ørreter også i klassen opptil nesten kiloen. Men de store fikk vi ikke i tale, vel... jeg røk faktisk et dyr på liten grå minizonker.. Men de vaket ikke når vi var der. Det er fisk i elva på +4kg. Generelt så var fisken som ellers nede i EU der det er klart vann og endel fiskere.. Temmelig selektiv. Var også ganske lite klekkinger. Noen få døgnfluer om formiddagen og ellers ganske lite. Var dog ganske varmt... 25-28grader.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Lav vannstand, typ 30cm under normalen. Men pent var det!


Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Ingen tvil! Her blir det seriøs fiskesjappe!!! Fisken er håndmalt rett på veggen.

God Helg!

  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, Rune 🙂. Jeg vet det er ørretfiske i Pyreneene, men kjenner generelt lite til spansk fluefiske. Artig med en slik tur etter den norske sesongen da. Var det mye sightfishing, evt. mye (blind)fiske etter regnbueørreten i strykene? Uansett så det rimelig herlig ut, med flotte fisker og opplevelser:91_thumbsup:.

Endret av Kim Roger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...