Gå til innhold

Hvordan gå frem med garanti på knekt stang


Kenny Nguyen

Anbefalte innlegg

Jeg håpet at jeg aldri skulle være i den posisjonen, og er ganske stolt at det kanskje blir første gang nå. Trossalt fisket aktivt siden jeg var 14.
Har alltid lurt på hvordan det er mulig å bevise at en ikke er skyld, og påført uaktsomhet for at stanga knekker. 

Søndagen knakk dessverre Hardy Zane pro #7 stanga bare av at jeg dro inn en liten klase med tang. Stanga bøyde seg minimalt, tipper klasen var ish 500g.
Har dratt verre ting med en billigere stang som Guideline Coastal stanga.

Jeg renser alltid stanga etter bruk, og den legges så og si aldri på bakken eller steiner. Henges alltid på en Smith Creek stangholder.
Har ikke fått noen jiggy eller store fluer som har truffet stanga under kast, vet at slikt kan skape "svakheter" på blanks. Har bare hatt stanga i 1 år så ikke rukket det.

Noen som har erfaring med utførelse av garanti og lignende for stenger? Går det greit eller er det bort kasta tid?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabrikasjonsfeil og svakheter gir som regel utslag i løpet av veldig kort tid, som regel de første kastene, og i hvert fall i løpet av de første turene. Så her er det med veldig høy sannsynlighet snakk om en påført skade. Er skaden først oppstått så kan en tullete liten ting som en tangklase utløse brudd.

Hardy har jo "gode" garantiordninger. Dvs at man alltids skal klare å få tak i en ny stangdel, som oftest mot en fast kostnad pluss frakt. Med mindre de utøver veldig 'goodwill', noe de skjelden gjør.

Du må henvende deg til der du kjøpte den, så tar de det videre. Det er greiest for deg i de fleste tilfeller.

 

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe av det samme jeg tenkte, men samtidig kommer jeg ikke på hvordan påført skaden har skjedd.
Sjekket litt på nett at produksjons feil ved rulling av blanks hvor det gir "rynke" kan knekk komme når en spesifikk bøyningskurve skjer. 
Ser de skal ha grei ordning fra Hardy, så sender de en mail og hører. Så får jeg bare håpe på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Beklager biiitelitt off topic... 🤣

Hadde vært en tur i elva i høst og stanga lå delt i 2 deler i bilen. Skulle innom Monter for å hente en gressklipper jeg hadde bestille og la da stanga på taket litt for at den ikke skulle knekke... De fleste skjønner hvordan det gikk. Stanga ble liggende på taket av bilen, ganske lenge faktisk.

Midt i fredagsrushet på E39 ville den ikke mer og ramla av. Bilder sier mer enn tusen ord, men tipper ikke mange har sett ei SÅ flat Fario LW snelle før. Tilogmed flua var skinnflat. Ble ikke reklamasjon 🤪

 

 

IMG_9687.jpeg

IMG_9688.jpeg

IMG_9690.jpeg

IMG_9691.jpeg

IMG_9692.jpeg

IMG_9693.jpeg

IMG_9694.jpeg

IMG_9695.jpeg

IMG_9697.jpeg

  • Trist 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jan_Haukaas Ai ai! Den der er kjip ass! 

Status: Kontaktet shoppen der jeg kjøpte stanga fra, de var rask på å svare første mailen min. Så hørte jeg aldri fra dem igjen, purret og purret men null svar.

Endte med å ta kontakt med purefishing, fikk beskjed at shoppen skulle oppgradere dermed ingen svar og jeg bare skulle være tålmodig.
3 uker uten noen svar fra noen, purret jeg igjen men da på purefishing som endelig bestilte ny stang del som ble sendt til vak. De tok ingen betaling, var på sin plass da hele saken tok nesten 5 uker....Litt synd da jeg anser Hardy som premium merke

Men til info, så sjekket jeg reise og innbo forsikring.
Min reise forsikring dekket 2500 kr for all uhell årsaker, null egen andel. Innbo dekket alt med egen andel på 2000kr for all generell uhell som f.eks du opplevde.
Bare å skaffe seg gode forsikringer! :D

Endret av kenny nøng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/17/2023 at 1:12 PM, kenny nøng said:


Men til info, så sjekket jeg reise og innbo forsikring.
Min reise forsikring dekket 2500 kr for all uhell årsaker, null egen andel. Innbo dekket alt med egen andel på 2000kr for all generell uhell som f.eks du opplevde.
Bare å skaffe seg gode forsikringer! :D

Dette var selvsagt iorden, litt egenandel ble det men jeg hadde oppgjør på konto og ny stang på under ei uke.

 

Jan

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hmm.. jeg måtte bytte toppdel på en hardy zephrus 14,6 kl 9/10, klarte å knerte toppringen. Sendte bare en epost til pure fishing med kontakt opplysninger til meg. En uke etterpå så fikk jeg toppdelen på døra og faktura på ca kr 1500. Jeg syns det var grei deal jeg.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...