Gå til innhold

Tips til fiske i mørket.


RogFlue

Anbefalte innlegg

Hei, klarer ikke helt og gi meg med fluefiske når alt er så ferskt og spennende😅, men søker råd til strategier, fluevalg osv på denne kalde tiden av året. Spesielt når det er mørkt, og blir fort kullsvart her tidlig og da snakker vi så mørkt at jeg sliter med og forstå at ørreten kan se noen som helst fluer når himmelen ikke gir noe som helst lys kan de vell ikke se noe kontrast i flua?. Så gode råd tas godt imot! Og all fisk slippes forsvarlig ut da jeg ikke har behov for og beholde noe. Så er mer for og fortsette og øve på kasting og lære diverse teknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodelykt med rødt lys til fiskeren når du trenger ekstra lys for å bevege deg rundt og sorte fluer. De vil faktisk lage kontrast mot himmelen sett unden i fra.

Skal du vade , er det greit å ha vadet området i dagslys, ha god vadeteknikk ev vadestav. Gjør deg kjent  langs land også. En hatt ev briller for å beskytte øyne og hode hvis kastet skulle gå litt feil.  Før fisket jeg mye om natta og det er spennende å bare stole på instinktene og godfølelsen. Skulle stor fisken bite er det greit å ha tenkt ut en landingsplass og selvfølgelig lage så lite støy og bevegelse i vannet som mulig. Fisken står ofte grunnere enn du tror.

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...