Gå til innhold

Invitasjon til fluebindehelg 17-19 mars 2023!


Eirik Rusten

Anbefalte innlegg

bindehelg_available8.jpg

Tid: Fredag 17 mars kl 1600 til søndag 19 mars 2023 kl 1200
Sted: Åstjern, Brandbu (80 km fra Oslo) - https://astjern.no/
Påmelding: Påmelding er nå avsluttet
 

Velkommen til en hel helg med fluebinding for alle medlemmer. Vi setter opp bindebord hvor du kan binde og vise frem dine favoritter. Vi har invitert flere til å holde foredrag for oss, og vi har sesjoner hvor noen spesifikke mønster vises i mer detalj. Her vil du finne inspirasjon og informasjon i tonnevis for å gjøre klar for 2023-sesongen som da er rett rundt hjørnet (kanskje tilogmed startet).

Du trenger ikke å være spesielt erfaren fluebinder for å være med, her er absolutt alle velkommen - også fullstendig nybegynnere! Trenger du hjelp til noe, så sitter det mange klar til å vise teknikker og mønster. Vil du bare se på, prate litt og drikke en øl eller fire, er du likevel velkommen. Det er selvfølgelig også mulig å låne utstyr.

Det er overnatting på stedet. Dersom sengene fylles opp, vil det være førstemann til mølla som gjelder. Blir det fullt, så er det jo mulig å ha med telt/lavvo som settes opp på egnet sted, så lenge det er fysisk plass i binde-rommene.

Da vi har leid stedet som selvhushold, har vi anledning til å nyte medbrakt 🍺🍷. Det vil bli servert felles middag lørdag.

NB: Husk lampe og skjøteledning!

Fredag
Kl 1600: Oppmøte kan begynne; registrering, innkvartering og klargjøring av bindestasjon
Kl 1955: Velkommen med Eirik Rusten (praktisk info, allsang, mimelek)
Kl 2000: Pål Hedenstad binder på storskjerm
Kl 2100: Foredrag med Lars Nilssen

Lørdag
Kl 1400: Rune Stokkebekk binder på storskjerm
Kl 1500: Foredrag med Gisle Helgesen
Kl 1630: Foredrag med Svein Røbergshagen: Steder jeg liker å fiske og livet til ørreten som lever der
Kl 1800: Middag serveres (Storfegryte, lun potetsalat med sennepsdressing og friske urter, grønn salat med granateple og hjemmebakt brød. Dessert: Kokos panna cotta med bærcoulis)
Kl 1900: Foredrag med Tore Rydgren: Tørrfluefiske på mitt vis

Søndag
Kl 1200: Avreise

(Tidspunktene kan endres!)

Priser: Egenandel 250 kr dekker opphold, foredrag, middag lørdag - samt snacks gjennom helgen, og gjelder som påmelding. Arrangementet er kun for medlemmer, men medlemskontingent er usle 150 kr pr år som kan betales før påmelding.
Innkvartering: Det er 60 sengeplasser i 22 soverom. Ha med sovepose eller sengetøy (det er dyner og puter der). De som vil dele rom eller hytte sier fra, ellers blir man bare plassert rundt litt sånn vilkårlig (blir hengt opp oversikt). NB: Si fra om du ikke har behov for overnatting.
Veibeskrivelse: Se astjern.no for veibeskrivelse. Vi anbefaler at flere kjører sammen, så avtal med andre på forumet. Må du reise med tog, så er det togstasjon i nærheten som heter "Bleiken stasjon". Den ligger 15 minutter kjøring fra Åstjern, og det går helt sikkert fint å avtale at noen kommer og henter der.
Kjøkken: Vi har storkjøkken tilgjengelig så her kan man lage seg mat når man måtte ønske (bortsett fra middag lørdag, må du ordne mat selv). Vi rydder og vasker selvfølgelig skikkelig etter oss her 
Utvask: Vi trenger ikke å vaske, men som de voksne og flotte menneskene vi er forlater vi stedet så skinnende flott som mulig.
Dyr: Hund kan være med, men har ikke adgang til hovedhuset. Pass på at det er greit for de andre i hytte/rom (spør i tilfellet du må vite hvem du er på rom sammen med). Og at den ikke står og uler hele natta :)

Påmelding er nå avsluttet.

 

  • Lik 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo nesten for godt til å være sant. Meldte meg sporenstreks på og vippsa lett og lekent usle 250,- til FFS. Er en dårlig og klønete fluebinder, men scorer brukbart på det sosiale...sies det. Og FOR et program!  Hattene av for dette initiativet.  Og god jul og godt nyttår så lenge!

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli gjennomført en konkurranse som alle på arrangementet kan være med på. Innen lørdag klokken 19 leverer du inn en flue i konkurransen. En liten, men veldig god og hinsides vakker jury vil nøye og metodisk studere og vurdere alle fluene som kommer inn mens de nipper til en bedre vin i peisestua. Det vil bli gitt karakterer til fluens forskjellige kvaliteter, og til slutt vil det bli kåret en vinner i 2 kategorier; a) beste påfunn/oppfinnsomhet b) teknisk beste flue

Vinnerne vil bli annonsert på kvelden, og premien til hver vinner er 500 kroker fra TMC

Mer informasjon på selve arrangementet :)

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tore.jpgTørrfluefiske på mitt vis

- Et (nesten) knusktørt foredrag av Tore Litleré Rydgren

Tore vil i dette foredraget forsøke å lose oss gjennom en jungel av kunnskap og egne erfaringer knyttet til tørrfluefisket. Det er ikke sikkert at du finner alle svarene i dette foredraget, men Tore vil gi deg god hjelp til å stille mange av de riktige spørsmålene.

I løpet av kvelden vil vi sneie innom grunnleggende om presentasjonsteknikker og fluer, det blir litt om valg av utstyr og strategier, fiskens standplasser og levevis.

Tore vil også kaste rundt seg med brannfakler som "Hvorfor du IKKE skal bruke så lang fortom", "Hvorfor du skal kaste kortere" og "Hvordan du kan kjøre fisk på lette stenger hardt nok til å forsvare gjenutsetting".

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testicular Momentum skrev (12 timer siden):

Er det noen som kanskje kunne plukket meg opp på togstasjonen? Har ikke tilgang på bil.

Når har du planlagt å komme? Jeg kan sikkert plukke deg opp på veien, men jeg skal være der så tidlig som mulig for å gjøre klart. Tenker mange kjører sånn høvelig forbi der og kan plukke deg opp. Det ordner seg nok uansett når det nærmer seg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Eirik Rusten said:

Når har du planlagt å komme? Jeg kan sikkert plukke deg opp på veien, men jeg skal være der så tidlig som mulig for å gjøre klart. Tenker mange kjører sånn høvelig forbi der og kan plukke deg opp. Det ordner seg nok uansett når det nærmer seg :)

 

Det er jeg litt usikker på, starter i ny jobb i februar og ser ut til at jeg jobber til 15:30. Men ville anta at de er litt fleksible, men det vet jeg jo ikke enda.

Skal se litt på togtider i kveld. Drar fra Oslo. Hadde jo vert kulest å være der fremme 16:00. Takk uansett 😁

Endret av Testicular Momentum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er plass bestilt og penger betalt inn på Vipps.

Jeg kan fint ta med telt og sovepose om det skulle være behov, bare jeg får beskjed. Det sorterer under "spennende ide" selv om jeg ikke er sikker på at jeg må.

Jeg trenger også transport fra jernbanestasjonen. Tid kan avtales bare det ikke er på morgenen.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert litt tidlig ennå, men greit å begynne å tenke på og evt avtale:

Jeg tenker det er lurt at så mange som mulig kjører sammen. Vet ikke hvor mye parkering det er oppi der, selv om jeg antar mange kreative parkeringsmuligheter er tilstede inni skauen. 

Så om du skal kjøre, og kan og ønsker å ha med deg noen passasjerer, så fortell folket det i et innlegg her da. Hvor du kjører fra, rute du tar, antall plasser du har og om du godtar folk som sveiver med høyrehånda. Sånne ting. 

Selv skal jeg være der oppe så tidlig som mulig den fredagen for å gjøre klart så mye jeg kan før klokken 16 og resten av dere begynner å komme, samt at jeg sikkert blir den siste som drar derfra på søndagen (man skal jo være kjørbar :)). Når flere ting er på plass, skal jeg si fra om jeg kan ha med noen.

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik Rusten skrev (3 timer siden):

Det er sikkert litt tidlig ennå, men greit å begynne å tenke på og evt avtale:

Jeg tenker det er lurt at så mange som mulig kjører sammen. Vet ikke hvor mye parkering det er oppi der, selv om jeg antar mange kreative parkeringsmuligheter er tilstede inni skauen. 

Så om du skal kjøre, og kan og ønsker å ha med deg noen passasjerer, så fortell folket det i et innlegg her da. Hvor du kjører fra, rute du tar, antall plasser du har og om du godtar folk som sveiver med høyrehånda. Sånne ting. 

Selv skal jeg være der oppe så tidlig som mulig den fredagen for å gjøre klart så mye jeg kan før klokken 16 og resten av dere begynner å komme, samt at jeg sikkert blir den siste som drar derfra på søndagen (man skal jo være kjørbar :)). Når flere ting er på plass, skal jeg si fra om jeg kan ha med noen.

 

Sitter gjerne på om du kjører gjennom Nittedal 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...