Gå til innhold

Titusenkronersstenger er BS


RolvS

Anbefalte innlegg

Bortsett fra prestisjen, er den liten grunn til å kjøpe dyreste på markedet. Uansett hva markedsføringen sier, må jeg innrømme at jeg hverken kaster eller fiske bedre enn jeg gjør med ei rimeligere stang jeg liker. I begynnelsen av fluefiske karriere kjøpte jeg bare highend stenger og nå  mange år senere , velger jeg konsekvent rimeligere stenger.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Scott den den eneste produsenten jeg gjerne betaler 10 papp for en stang fra. I alt fra produksjon til finish. Kunne kanskje ryki på en Winston også, men synes Scott er noe eget. 
 

Alternativet til kommersielle aktører er eksempelvis en håndlagd fra for eksempel Folden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Bendiksby skrev (3 timer siden):

Bortsett fra prestisjen, er den liten grunn til å kjøpe dyreste på markedet.

Er det virkelig så mye prestisje i å eie en svindyr stang? For meg høres 10.000 kroner helt hinsides ut, men om det gir meg mye prestisje og street-cred kunne jeg alltids brukt litt feriepenger på det :)

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenger i den prisklassen er bullshit ja. Rett og slett. Synes Galloup sier det ganske bra. Stenger til kvarte eller halve prisen er like bra, det er ikke kvalitetsforskjeller man betaler for. Det er merket. Jeg var veldig fan av winston tidligere. Det varte helt til jeg hadde et stangbrudd og måtte benytte meg av "garantien" og endte med å betale drøyt 1000,- for en ny toppdel. Det er fullstendig uaktuelt, og etter dette så har jeg bevisst holdt meg unna de store premiummerkene som for det meste kjører samme strategi. De tar disse prisene fordi mange nok gidder å betale blodprisen, og at det fortsatt er mange som tror at dyrere=bedre. Nå bruker jeg kun custombyggede stenger, og det gir en del ekstra muligheter hva gjelder leverandører.

Firmaer som bloke og taniwha og mange an de rimeligere har en helt annen garantiordning og en service på et helt annet nivå enn sage, winston, hardy, scott osv. 

 

 

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...