Gå til innhold

Praktisk Info - Fluebindehelg mars 2023 !


Anbefalte innlegg

Hurra!

Nå er det kun 2 usle uker igjen til årets happening, og litt praktisk info er vel innafor nå. Påmeldingsfristen utløper på søndag, og vi tar ikke imot flere påmeldinger etter det. Ingenting hindrer deg dog i å sjekke muligheten for å bli med likevel ;)

Alle har blitt fordelt rundt på rommene, og du vil få informasjon om hvor du skal ligge når du kommer til Åstjern. Har du glemt å be om å få sove på samme rom som BFF'en? Det kan fortsatt være mulighet, så send meg en melding. Det har blitt flyttet og justert flere ganger allerede, så det er ikke sikkert det er en veldig stor mulighet da.

Oppmøtetid på Åstjern er mellom kl 16 og en stund før kl 20 (første foredrag). Når du kommer dit finner du undertegnede slik at du kan registreres (jeg liker å ha kontroll :) ), og få vite hvor du skal sove. 

Siden vi er såpass mange blir det to rom vi setter opp bindestasjonene våre på; Skolestua og Spisestua. Her passer vi bare på at vi fordeler oss utover. Husk at det er ikke noe problem å mingle mellom disse rommene uansett. Foredragene vil vi kjøre i Skolestua, og da tar de som ikke allerede sitter der bare med seg en stol. Jeg har ikke vært der før, så er ikke 100% på størrelsen, men i teorien burde vi alle få plass uten å få blodpropp - i alle fall for den tiden foredragene varer.

Programmet står jo i det andre innlegget, og evt endringer underveis vil bli gaulet ut på nordnorsk.

Husk at man kan plukke opp en del gull utenfor det som skjer i foredrag/binding på storskjerm. Det er sikkert flere som har noen teknikker eller fluer som vises rundt omkring på bordene, så her er det bare å følge med, spørre og evt tilby å vise sidekompisen et triks eller to. Om noen vil ta en kjapp runde med binding på storskjerm, så står sikkert utstyret relativt klart.

Hva bør du ta med deg?

- Bindesaker (duh). Skulle du glemme noe, så får du sikkert låne noe.
- Skjøteledning og lampe. Er du som meg så trenger du 89 millioner lumen for å klare å binde på krok 4, så medbrakt lys er lurt.
- Sengetøy eller sovepose. Det er dyne og pute der, ta eventuelt ditt sengetøy over beskyttelsen som allerede er på.
- Ta med egen mat til frokost, lunsj og kvelds. Det er kjøkken som vi kan lage mat på. På lørdag vil det bli servert middag: Storfegryte, lun potetsalat med sennepsdressing og friske urter, grønn salat med granateple og hjemmebakt brød. Dessert: Kokos panna cotta med bærcoulis. Gryta lages med creme fraiche, og ellers holder de seg visstnok unna de fleste allergen-råvarene. Er du veldig allergisk mot noe som kan bli servert, er det kanskje lurt med medbrakt middag.
- Drikke. Vi har lov til å nyte medbrakt, så her kan du ha med dine favoritter. Er ikke langt til Brandbu, så er du tom for noe på lørdagen kan det vel svippes ned en tur dit for å fylle på. Antar at det finnes en plass der som i det minste selger en Ringnes eller to.
- Godt humør og ørepropper :) 

Parkering.
Det er visst en ganske stor parkeringsplass utenfor tunet som brukes. Vi kan ikke parkere inne på tunet, da brannvesenet ønsker fri adkomst der. Det er forresten bomavgift på skogsveien - lurt med samkjøring.

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har justert litt på programmet, og det er fortsatt ganske mye som skjer. Hvis du synes det blir for mye, eller du har lyst å binde for deg selv i stedet eller bare prate med andre som deg, så er det på ingen måte obligatorisk oppmøte på alt som skjer. Du kan sette deg i peisestua eller på det andre rommet, og gjøre dine egne ting, om det er ønskelig. Det er fullt lovlig og ingen kommer til å skule stygt på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik Rusten skrev (7 timer siden):

Det skal forresten brøytes oppe i skauen før alle begynner å komme, så det skal være fremkommelig i vinterværet :)

 

Det tror jeg er greit . . . Kom 12 meter snø her i natt.

Tar med truger, for sikkerhets skyld 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert arrangement, og jeg møtte bare trivelige folk. 😀👍  Fikk ikke snakket med alle, men hyggelig å se så mange nye fjes. 

Takk til Eirik som har gjort en kjempejobb med organisering, og takk til andre bidragsytere. Jeg kommer neste gang også. 😊

Endret av Maяɪus_A_Book
  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...