Gå til innhold

Fluebindehelg 2023 - oppsummering


Eirik Rusten

Anbefalte innlegg

Da er fluebindehelgen over for denne gang. Det ble en kjempeflott helg med mange engasjerte fluefiskere. 

Fredag
Folk begynte å komme litt før klokken 16, og tror faktisk første flue var ferdig før dette klokkeslettet også :) Været førte til noen utfordringer for enkelte, men alt i alt gikk det jo relativt bra med å komme seg dit. Alle fikk utdelt en fiskecaps med Fluefiskesidens logo på - bæres med ærbødighet og stolthet!
Vi delte oss opp i 2 grupper i Skolestua og Spisestua.

Undertegnede tok en kjapp velkomst-intro, og først ute var Pål Hedenstad som viste oss hvordan Copper John skal bindes. Deretter var det Lars Nilssen sin tur til å komme med noen utfordringer til salen.
Etter dette var det binding rundt omkring og festlig lag i peisestua.

Lørdag
Lørdag morgen var man i gang med binding rundt på bindestasjonene, og været var så flott at det ble tatt frem et par fluestenger slik at man fikk viftet litt. Noen tok seg en tur på ski, og noen fikk tilogmed tid til litt pilking på isen. 
Rune Stokkebekk startet showet denne dagen og viste hvordan han binder Dark Brown Flashback PTN. Deretter kom Gisle Helgesen og loste oss gjennom de vanligste døgnfluene våre. Så var det Svein Røbergshagen som holdt et engasjerende foredrag om bla fisking i USA. 
Vi fikk servert en finfin middag, og etterpå kom Tore Rydgren med sitt foredrag hvor salen ble utfordret på ting som korte fortommer og korte kast, og mange andre ting. 
Deretter var det tilbake til binding og enda mer festlig lag rundt omkring.

Søndag
Søndag pakket vi sammen og ryddet lokalet (takk til alle som hjalp til!), og sa farvel for denne gang.

Vi har sendt ut en spørreundersøkelse, og skal bruke besvarelsene fra denne i planlegging av neste fluebindehelg. Alt i alt virker det som de fleste er svært godt fornøyd med arrangementet, lokasjonen og tidspunktet. 

Jeg benytter da anledningen til å takke så mye for en fantastisk helg, og ønsker alle velkommen tilbake til neste arrangement.

PS: Vi glemte faktisk helt i kampens hete at vi skulle kjøre en konkurranse. I stedet får vi ta trekning blant de påmeldte og sende premien i posten. Stay tuned.

  • Lik 15
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt glemte vi faktisk helt av konkurransen vi skulle kjøre der oppe. Skjedde mye og var så trivelig :)

Jeg har derfor trukket 3 vinnere. Hver av dem får 500 kroker fra TMC og en flueboks.

Vinner nr 1:

image.png

Vinner nr 2:

image.png

Vinner nr 3:

image.png

 

Gratulerer!

Jeg kontakter vinnerne og sender premien.

  • Lik 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for en utrolig fin og lærerik helg. Det er vel ikke hver helg det er samlet såpass mange dyktige, kunnskapsrike og ikke minst hyggelige folk på et sted. Her var det noe å plukke opp for noen og enhver. Det er alltid gøy å møte igjen gamle kjente, selv om jeg sliter litt med å huske navn, og å bli kjent med noen nye. Og ikke minst en stor takk til deg Eirik, som jeg har skjønt, har en stor del av lasset. 

  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper forresten å få se noen av fluene som ble laget i Fluedatabasen :)

Ta kontakt om du trenger hjelp til å legge inn der da!

Vil også minne om at Klekkedatabasen bestandig trenger oppdateringer i form av data, bilder og utbredelsesinformasjon. Har du noe nytt å komme med, kontakter du meg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...