Gå til innhold

Guideline Coastal eller Hardy Zane


Sputnik

Anbefalte innlegg

Vegard1 skrev (1 time siden):

Har hørt veldig mye bra om Volantis, men visste ikke at det floker seg så lett.. kanskje bedre å gå for Coastalsnøret da.

Det er clear camo - varianten som det er problemer med. Det er bare å styre unna. Coastal er bra! 

 

 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt motsatt erfaring egentlig at clear camo floker mindre. Og det er på både 7# og 5# hvor den orginale flyt/int floker litt mer da skyteline delen er utrolig mykt.
Det jeg må si er at løkkene på Volantis er ræva, alle tre har knekt. Men må si jeg elsker taperinga som gjør opp, veldig lett å kaste med.

Coastal har jeg vurdert selv, hørt og lest mye bra om den! Så kan jeg gå god for Rio Outbound short med slickcast, dog koster det litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenngu skrev (9 timer siden):

Jeg har litt motsatt erfaring egentlig at clear camo floker mindre. Og det er på både 7# og 5# hvor den orginale flyt/int floker litt mer da skyteline delen er utrolig mykt.
Det jeg må si er at løkkene på Volantis er ræva, alle tre har knekt. Men må si jeg elsker taperinga som gjør opp, veldig lett å kaste med.

Coastal har jeg vurdert selv, hørt og lest mye bra om den! Så kan jeg gå god for Rio Outbound short med slickcast, dog koster det litt.

 

Denne du tenker på? 🙂https://www.skittfiske.no/rio/234962/rio-premier-outbound-short-wf--hash-9-intermediate?gclid=CjwKCAjwov6hBhBsEiwAvrvN6GsQ8K8_oKMlnTMQjaueCOXZGu0B5Awm0-0sBcfM5I1wnCs71FfB4BoCjhkQAvD_BwE 

Den er vel kanskje lik så bra til SØ i sjøen som Coastal?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har outbound short FI og gl coastal til min guideline rsi #7. Jeg syns klumpen på outbound blir litt… short. Så jeg foretrekker coastal-lina. Men det kan godt handle om kasteteknikk, smak og behag osv. Med så kort klump er det veldig fort gjort å få riggen på sjøen igjen etter inntrekk så kanskje jeg hadde blitt mer fornøyd om jeg hadde gitt den en skikkelig sjangse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RolvS skrev (44 minutter siden):

Jeg har outbound short FI og gl coastal til min guideline rsi #7. Jeg syns klumpen på outbound blir litt… short. Så jeg foretrekker coastal-lina. Men det kan godt handle om kasteteknikk, smak og behag osv. Med så kort klump er det veldig fort gjort å få riggen på sjøen igjen etter inntrekk så kanskje jeg hadde blitt mer fornøyd om jeg hadde gitt den en skikkelig sjangse.

Akkurat, takk for innspill 🙂 Tror jeg går for en coastal fra Guideline denne gangen. Men spennende å prøve litt forskjellig, så må vel prøve både Volantis og Outbound fra Rio senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard1 skrev (1 time siden):

Galskap at ei plastikksnor skal koste nesten 1500,-

Det er faktisk helt drøyt! Hadde jeg aldri betalt for et snøre, nok av knallgode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls skrev (15 minutter siden):

Galskap at ei plastikksnor skal koste nesten 1500,-

Det er faktisk helt drøyt! Hadde jeg aldri betalt for et snøre, nok av knallgode alternativer.

Er mye penger for et snøre, ja. 

Fant et billig snøre fra Orvis her, har hørt det skal være bra! https://jaktbutikken.no/produkt/orvis-hydros-coldwater-intermediate/?gad=1&gclid=CjwKCAjwov6hBhBsEiwAvrvN6PXG-TCzyEbAQXvBttTao15yJ39VwGSjfkGbjiT8lSNmr9Jw3U6r5xoCjaoQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard1 skrev (15 minutter siden):

Det var en langt mer overkommelig pris, fungerer helt sikkert upåklagelig. Ellers er guideline coastal et meget godt snøøre, og hardy har sitt eget kystsnøre i hardy coastal som også er helt alright.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls skrev (5 minutter siden):

Det var en langt mer overkommelig pris, fungerer helt sikkert upåklagelig. Ellers er guideline coastal et meget godt snøøre, og hardy har sitt eget kystsnøre i hardy coastal som også er helt alright.

Var en veldig fin pris ja 🙂 Hardy Coastal har jeg ikke sjekket ut, men ser prisen på snøret er helt innafor i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard1 skrev (22 minutter siden):

Var en veldig fin pris ja 🙂 Hardy Coastal har jeg ikke sjekket ut, men ser prisen på snøret er helt innafor i alle fall.

Ja, du kan helt sikkert ikke gå helt feil med det.

Fungerer helt sikkert bra nok i massevis

Endret av Truls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, RolvS said:

Jeg har outbound short FI og gl coastal til min guideline rsi #7. Jeg syns klumpen på outbound blir litt… short. Så jeg foretrekker coastal-lina. Men det kan godt handle om kasteteknikk, smak og behag osv. Med så kort klump er det veldig fort gjort å få riggen på sjøen igjen etter inntrekk så kanskje jeg hadde blitt mer fornøyd om jeg hadde gitt den en skikkelig sjangse.

Gi det en god sjangs veldig effektiv snøre! For meg må jeg nesten begrense luft kasta til 1-2, og jeg har det i synk 5 fisker veldig effektivt! 

@Vegard1 Stemmer er den jeg tenker på ;)
Ta gjerne en titt på finn i ny og ne, jeg fikk knabba til meg Volantis full camo til 500kr. Selger hadde test kasta det bare, så er noen perler der også!

 

11 hours ago, Truls said:

Galskap at ei plastikksnor skal koste nesten 1500,-

Det er faktisk helt drøyt! Hadde jeg aldri betalt for et snøre, nok av knallgode alternativer.


Haha ta en titt på Rio sitt Elite snøreserie, det er drøyt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenngu skrev (2 timer siden):

Gi det en god sjangs veldig effektiv snøre! For meg må jeg nesten begrense luft kasta til 1-2, og jeg har det i synk 5 fisker veldig effektivt! 

@Vegard1 Stemmer er den jeg tenker på ;)
Ta gjerne en titt på finn i ny og ne, jeg fikk knabba til meg Volantis full camo til 500kr. Selger hadde test kasta det bare, så er noen perler der også!

 


Haha ta en titt på Rio sitt Elite snøreserie, det er drøyt det!

Jeg må i alle fall teste både Rio og Coastline sitt, men får se hva jeg kjøper først. Har du prøvd denne fra Rio da? 🙂https://www.skittfiske.no/rio/232838/rio-premier-coastal-seatrout-slickcast-designet-for-maskimale-lengder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke prøvd den enda, men vurderer den sterkt. Sånn tapering og spec messig så ser det ganske lik ut som Volantis med lik klump og vekt.
Slickcast coastingen er faktisk ikke overhype, det er ganske glatt. Så hvis vi har Volantis tappert snøre, med slickcast coating, og ikke volantis skyteline så mindre floking, så skal spesifikasjon messig det snøret var det beste for sjøørret. Om det er det ved bruk aner jeg ikke.

Tror jeg skal ta en tur ned til nordiskfiskeutstyr å spørre om å få teste, så kan jeg rapportere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenngu skrev (2 timer siden):

Nei har ikke prøvd den enda, men vurderer den sterkt. Sånn tapering og spec messig så ser det ganske lik ut som Volantis med lik klump og vekt.
Slickcast coastingen er faktisk ikke overhype, det er ganske glatt. Så hvis vi har Volantis tappert snøre, med slickcast coating, og ikke volantis skyteline så mindre floking, så skal spesifikasjon messig det snøret var det beste for sjøørret. Om det er det ved bruk aner jeg ikke.

Tror jeg skal ta en tur ned til nordiskfiskeutstyr å spørre om å få teste, så kan jeg rapportere :P

Da høres det jo ut som et veldig bra snøre, får håpe det er det i praksis også! Gjerne rapporter tilbake hva du syntes 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...