Gå til innhold

Ei gromstang ferdig og tre andre i tillegg.


Anbefalte innlegg

Noen ganger blir ting liggende litt for lenge. Bortsett fra noen smådetaljer er fire stenger ferdig nå.  Satt jeg meg ned i begynnelsen av mai og startet med fire stangprosjekter.  Ei virkelig gromstang som Truls og jeg spesialbestilte fra CTS, en vintage classic klasse tre. Så tre emner fra Taniwha en klasse tre på ti fot, med forlenger til 11 fot. En 8,6 klasse 4 og en ni foter klasse 6.

Dreide korken selv og innlegget i  tre. Lagde forskjellige innlegg fra  selje, epletre ( de blir til neste stangprosjekt), lerk og ask. Alle snellefester er fra Struble og ringer enten Snake Brand eller Seaguide. På CTs brukte jeg garnet tråd og CP.  Etikken gjorde jeg på en brother maskin og surret hvit silke over, slik at kantene ikke skulle reise seg når epoxyen kom på.

Brukte CTS sin Crystal Coat . Den er såpass tynn at den gjør silketråden usynlig ute tynning. Fin epoxy, som har lang brukstid og krever minimum 22 grader og tørketiden er lang.

Fire stenger jeg forhåpentligvis får stor glede . PS forklarte  fruen hvilke bruksområder de har.  Hun synes jeg vært my på hobbyrommet i det siste.

_BEN4234.jpg

_BEN4240.jpg

_BEN4254.jpg

_BEN4230.jpg

_BEN4300.jpg

_BEN4348.jpg

_BEN4361.jpg

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å gratulere med nye stenger. CTS'en er en historie for seg. Den er en stang med virkelig sjel som kommer til å være fast følgevenn i skauen. Utrolig glad for at vi gjennomførte det prosjektet.

TNH 8,6' #4 er jeg veldig spent på. Det er nok en meget god stang på den litt stenstige siden. #6 er en nyydelig stang til kysten, jeg har den selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...