bushman Posted March 16 Report Posted March 16 Hei, hvilke svømmeføtter liker dere til belly? En som man kan sette på vadesko (type https://www.jaktia.no/kinetic-lightweight-fins-one-size?srsltid=AfmBOopNg---0qX9-N4Qa-UWvki9dvdpsupSTy44AdCa90qxUwKBw92P) eller de man kan sette sokk i uten sko? fordeler / ulemper? Er det reelt risiko at man sliter ut vadere / sømmene hvis mam bruker svømmeføtter direkte på neoprensokken?
0 RolvS Posted March 16 Report Posted March 16 Jeg har prøvd begge variantene. IMO vinner uten sko lett. Bedre bevegelighet og kontroll. 1
0 bushman Posted March 16 Author Report Posted March 16 Går du da bare med vadere, uten noe form for beskyttelse når du går inn og ut belly?
0 RolvS Posted March 16 Report Posted March 16 Ut og inn uten beskyttelse ja. Må passe på da selvsagt, være litt varsom osv. 1
0 Lamson Guru Posted March 17 Report Posted March 17 Jeg velger å bruke en ekstra neopren sokk utenpå vadesokken. Både for å beskytte vaderen, men også for å opprettholde varme på føttene. 1 1
0 Joachim Strømsnes Posted March 18 Report Posted March 18 Hei! Ville gått for å ha vadesko på som du skriver. Dyrt med nye vadere. Også er det ganske snaut å bare trø skoa nedi svømmeføttene. Jeg har brukt mange forskjellige svømmeføtter til belly, men syns ikke noen modeller er så mye bedre enn andre, går sabla seint uansett. Hadde ikke giddet å brukt for mye penger på svømmeføtter. Men mulig andre har andre erfaringer. 1
0 Tørrflua Posted March 19 Report Posted March 19 Har brukt flere typer svømmeføtter. Noen gamle av gummi i fram delen , så noen med plast framme som var noen cm lengere. Nå har jeg noen Guideline som jeg har moddet litt for å få plass til sko. Alle har det vært med sko. Vil tro at det er lettere å få krampe i føttene ved å bare ha neoprensokk. Skal du ha noen som gir litt mere fart tror jeg at Forsfin eller Splitfin er raske. Vurderer å tegne og printe noen selv 1
Question
bushman
Hei, hvilke svømmeføtter liker dere til belly? En som man kan sette på vadesko (type https://www.jaktia.no/kinetic-lightweight-fins-one-size?srsltid=AfmBOopNg---0qX9-N4Qa-UWvki9dvdpsupSTy44AdCa90qxUwKBw92P)
eller de man kan sette sokk i uten sko? fordeler / ulemper? Er det reelt risiko at man sliter ut vadere / sømmene hvis mam bruker svømmeføtter direkte på neoprensokken?
6 answers to this question
Recommended Posts