Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fluesnøre med klar del, kan dette hjelpe på med vanskelig fisk? Eller bare tull for å sette prisen opp?
Det reklameres hardt fra SA at med slikt snøre kan man fiske på vanskelig fisk med kort fortom.
Hvis det er faktisk sant vil det løse vesentlige utfordringen med vind, og presisjon! Hva tenker folk?
Den prisen er helt hinsidigs, men hvis jeg kan fange fisk på 5 fot fortom. Som er veldig enkelt å kaste i vind, så er jeg nesten solgt :P 

https://www.sportfishtackle.no/no/artiklar/sa-magnitude-smooth-infinity-buckskin-10-clear-tip.html?variant=145381&g_currency=NOK&gad_source=1&gad_campaignid=22584331802&gbraid=0AAAAACTdKVOvPRGmtjA0A96o5sfUHrvmF&gclid=CjwKCAjwmenCBhA4EiwAtVjzmmFZfgp4DEmjhu8Hn2RKBXZl6xABpuW9oBZzE24-XoGDf_-O6LxJIxoCfNoQAvD_BwE

• Like 1
Posted

Spennende prosjekt, men jeg vil nok ikke være først ute med å teste ut lina i praksis. Prisen er for drøy til å bare kaste seg på. Har ikke helt trua på at den gjennomsiktige delen er noe særlig mindre skremmende enn vanlig line. Fra fiske etter SØ har jeg prøvd "glassliner" i mange år, uten å merke særlig forskjell fra andre liner. Tenker at nedlegg og skygge fra lina spiller minst like stor rolle for fiskens lettskremthet.

Men jeg sitter på gjerdet og venter på å bli overbevist av noen som får prøvd ut dette i praksis. Innen fluefiske sitter pengene til tider noe løst 😊

• Like 1
Posted

Min umiddelbare reaksjon når jeg ser prisen er inspirert av mitt relativt brede forråd av fargerike trønderske gloser.

Gi gjerne rapport om resultater 🙃

• Haha 1
Posted

Haha jeg håper egentlig noen andre her stinn av gryn heller kan prøve seg å gi en rapport 😅

@Jarle TL Samme inntrykket, jeg også tror det store og hele er hvor "impact" av snøret enn bare det visuelle vi ser som har mest å si.
Sett ørret bli skremt av blader :P 

• Like 1
Posted

Nedslaget skremmer, derfor vi bør fiske med lange fortommer når det er klart vann og krevende forhold. Linen i lufta skremmer også hvis den går over hodet på fisken. Ørreten er temmelig var på raske bevegelser.

• Like 2
  • Thanks 1
  • Create New...