RolvS Posted February 5 Report Posted February 5 Stanley termos med Sage-logo: 1699,- Samme termos uten Sage-logo: 849,- Nå syns jeg termosene er blitt hinnsides dyre - tror jeg betalte 399,- eller så for min Stanley Classic, men inflasjonen har vel gjort sitt de siste par åra. Kosta 499,- i Oktober ‘24 i følge Prisjakt. Men at termosen skal bli dobbelt så dyr fordi den har fått printa på litt reklame er beyond hinnsides. Gudene må være gale. Rett og slett. Jeg visste med meg selv at jeg aldri kommer til å ha Sage igjen, men dette driver poenget greit igjennom. (Hadde en RPL jeg bygde fra blanks selv en gang i livet. Tråkka på tuppen på første ordentlige fisketur - en trist historie egentlig.) https://www.baardsen.no/sage-stanley-1-4-l-thermos?parent=11357 https://www.stanley.no/termos/stor-termos/stanley-classic-termos-18 1
Jarle TL Posted February 5 Report Posted February 5 Sjukt! De vet å utnytte svake, utstyrsjagende fluefiskere! Farlig dyrt å bli forelsket og trofast til merkevarer 🥰 Sikkert en knallfin termos da!
Rune Stokkebekk Posted February 7 Report Posted February 7 Jeg har etter tips kjøpt en sånn som skal brukes til å herde uvlimet skikkelig noe disse lampene ikke klarer. Tok en test her og putta en guumaur i den i 3min... OH YES! Dette var noe annet... skal putte i folie og lage en dør slik at den blir helt tett når jeg belyser. 2
Rune Stokkebekk Posted February 7 Report Posted February 7 ups.. posta visst den i feil tråd... sorry, haha 1
Lamson Guru Posted February 7 Report Posted February 7 Rune Stokkebekk skrev (1 time siden): Jeg har etter tips kjøpt en sånn som skal brukes til å herde uvlimet skikkelig noe disse lampene ikke klarer. Tok en test her og putta en guumaur i den i 3min... OH YES! Dette var noe annet... skal putte i folie og lage en dør slik at den blir helt tett når jeg belyser. Har brukt en slik i mange år. Funker som snus, og spesielt om man driver med litt serieproduksjon. Deler en vinkork på langs og etter fluene på den til herding 👍👍 1
Rune Stokkebekk Posted February 7 Report Posted February 7 Lamson Guru skrev (9 minutter siden): Har brukt en slik i mange år. Funker som snus, og spesielt om man driver med litt serieproduksjon. Deler en vinkork på langs og etter fluene på den til herding 👍👍 Jeg har tenkt på dette lenge etter å ha fått tips... men ikke fått ut fingern... før nå. 😅 Hvor lenge herder du i den?
Eirik Rusten Posted February 8 Report Posted February 8 Rune Stokkebekk skrev (19 timer siden): ups.. posta visst den i feil tråd... sorry, haha Hhhsssjjjjjj. Pass på at det ikke kommer til salgs med en fluefiskeutstyrs-leverandørs logo til 8-gangern pris 2
Lamson Guru Posted February 8 Report Posted February 8 Rune Stokkebekk skrev (På 7.2.2026 den 16.06): Jeg har tenkt på dette lenge etter å ha fått tips... men ikke fått ut fingern... før nå. 😅 Hvor lenge herder du i den? Om jeg lager en batch med ti fluer, så herder jeg raskt med lampe/penn for å unngå renning. Fyller så på en og en, og tar deretter ut en og en når jeg binder flua ferdig. Har også en innstilling som gjør at maskineriet slår seg av etter noen minutter automatisk.
Recommended Posts