Jarle TL Posted April 2 Report Posted April 2 (edited) Tjuvstartet markasesongen allerede i månedsskiftet mars/april i år. Isen er på vei til å forsvinne i mine hjemtrakter. Så to forsiktige vak på to lange dager, så det er fortsatt tidlig. Observert fjærmygg og lyngbladbiller, ellers lite insekter så tidlig. I går blåste det opp noe veldig, og redningen ble en minizonker (skittengul). Årets første markaørreter i håven! Edited April 2 by Jarle TL 10
RolvS Posted April 4 Report Posted April 4 On 4/2/2026 at 1:04 PM, Jarle TL said: lyngbladbiller Deilig å komme seg ut! Så du nok biller til at fisken burde ta notis? 1
Jarle TL Posted April 4 Author Report Posted April 4 Nei, dessverre så blåste 1.april-dagen helt bort for meg. Fant en leside i sola der jeg så flere lyngbladbiller, men utpå vannet var det for mye skvulp og bølger til å se noen aktivitet. Men minizonkeren reddet denne dagen og belønnet meg med et par fine markaørreter (dog litt vinterslunkne). Tipper at det løsner for tørrfluefisket om et par uker! 3
Recommended Posts