Gå til innhold

Harr - En pinglefisk ?


-Lars-

Anbefalte innlegg

Har som vanlig blitt harr-fiske på tampen av sesongen, og da er det kun c & r som gjelder !

Kan ikke unngå å legge merke til hvor mye "start-hjelp" denne fisken trenger for å komme til hektene igjen sammenlignet med feks ørret og røye!

Sjelden jeg har behøvd å pumpe ørret på under kiloen når jeg setter den ut igjen, men harren synker gjerne rett til bunns som en stein om den ikke får litt hjelp !

Feminin pinglefisk laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Vil vel ikke si at den er en pinglefisk, men den har en tendens til å "glemme seg bort" og blir liggende med buken opp en liten stund. I de aller fleste tilfellene snur den seg igjen og svømmer som før. Det som oftest forårsaker dette fenomenet er at harren virker veldig fast å holde i og vi har derfor lett for å holde den hardere enn nødvendig når den vrir og vrenger på seg (jeg sier ikke at du gjør det Godsmack). Harren tåler ikke dette noe bedre enn ørreten og vi bør være minst like forsiktige med den som med ørreten. Selv liker jeg ikke noe særlig å "pumpe" harr da det virker som den blir enda mer stresset av det.

 

Jeg gjør oppmerksom på jeg ikke har gjort noen grundige undersøkelser og at dette bare er en oppfatning jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...