Gå til innhold

NY RUNDE?


André F. Aubert

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Yes da har de landa. Hadde foretrukket at de ble sendt i boksen jeg sendte fluene mine i, så hadde de ikke var helt flate. Ihvertfall når det gjelder så små fluer som mygg er det jo ikke noe problem å klemme ti mygg nedi en tmc krokeske. Men la gå, fine fluer uansett! :P

 

 

Quoter denne som antagelig havna i feil tråd:

 

Da er fluene i posten!

 

har nummerert de etter navn. Bare en som har lagt med bindebeskrivelse' date=' men om det er noen spørsmål kan vi vel ta det her.

 

Fluene er nummerert slik:

1- Øyvind Torsen

2-Eirik kittelsen

3-Henning Sæbø

4-Lars B. Osa

5-Alexander Heen

6-Marius Book

7-Karl Stian Tafjord

8-Sten mellingen

9-Dagfinn Torkildsen

10-André Aubert[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er historien bak flua mi.

Får 3 år siden ble vi tipset om et vann 1 times kjøring fra der jeg bor.

Det første året opplevde vi noen fantastiske myggklekkinger i mai, med skikkelig vakfest av stor fisk. Men vi hadde store problemer med å få fisken til å ta.

Det ble en og annen slengeren på 2-3 hekto, vi fant ut at den flua vi hadde størst sjanse til å komme i kontakt med fisk på var små Deep Sparkling Pupa (Vårflue ja!).

Jeg har alltid syntes det er litt knotete å binde DSP så under en fluebinderkveld bant jeg og fiskekompisen denne forenkla versjonen av DSP.

Og påfølgende sesong ga store forbedringer av fisket, fra å være skjelden i kontakt med fisk til å skjelden å ikke være i kontakt med fisk.

Sesongen ble kronet med fisk på 1,6 kg på meg og 1,3 på kompisen, men de ble tatt på vårfluer.

Nå som vi har hatt 3 sesonger i dette vannet og 2 sesonger med denne flua, regner jeg med at 80-90% av fisken vi har tatt under myggklekkinger er tatt på denne flua.

Flua er ikke mye å se på men jeg kan ikke tenke meg å være foruten denne.

 

Sparkel mygg

Kropp: oliven fine&dry dubbing

Vinge/puppeskall: hvit sparkel yarn

Torax: grå ekorn dubbing, med 2 runder tynn blytråd under.

 

Bildet er av en fisk på 950g tatt på denne flua.

post-0-13949847034874_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes da har de landa. Hadde foretrukket at de ble sendt i boksen jeg sendte fluene mine i' date=' så hadde de ikke var helt flate. Ihvertfall når det gjelder så små fluer som mygg er det jo ikke noe problem å klemme ti mygg nedi en tmc krokeske. Men la gå, fine fluer uansett! :P

 

 

Quoter denne som antagelig havna i feil tråd:

 

Da er fluene i posten!

 

har nummerert de etter navn. Bare en som har lagt med bindebeskrivelse, men om det er noen spørsmål kan vi vel ta det her.

 

Fluene er nummerert slik:

1- Øyvind Torsen

2-Eirik kittelsen

3-Henning Sæbø

4-Lars B. Osa

5-Alexander Heen

6-Marius Book

7-Karl Stian Tafjord

8-Sten mellingen

9-Dagfinn Torkildsen

10-André Aubert

 

Beklager om fluene er blitt flate under postgang. tenkte vel egentlig ikke så langt.. skal selvfølgelig sendes i en boks neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes da har de landa. Hadde foretrukket at de ble sendt i boksen jeg sendte fluene mine i' date=' så hadde de ikke var helt flate. Ihvertfall når det gjelder så små fluer som mygg er det jo ikke noe problem å klemme ti mygg nedi en tmc krokeske. Men la gå, fine fluer uansett! :P

 

 

Quoter denne som antagelig havna i feil tråd:

 

Da er fluene i posten!

 

har nummerert de etter navn. Bare en som har lagt med bindebeskrivelse, men om det er noen spørsmål kan vi vel ta det her.

 

Fluene er nummerert slik:

1- Øyvind Torsen

2-Eirik kittelsen

3-Henning Sæbø

4-Lars B. Osa

5-Alexander Heen

6-Marius Book

7-Karl Stian Tafjord

8-Sten mellingen

9-Dagfinn Torkildsen

10-André Aubert

 

Beklager om fluene er blitt flate under postgang. tenkte vel egentlig ikke så langt.. skal selvfølgelig sendes i en boks neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...