Gå til innhold

STATUS FOR 2006?


Kjell Meiningen

Anbefalte innlegg

For min del anser jeg sesongen 2006 for avsluttet,ihvertfall innlandsfiske.Etter snart 20 år som fluefisker kan jeg se tilbake på den dårligste sesongen jeg kan huske og det sier litt .Det ble en merklig sesong med mye varme ,vind og kamerater som ikke fikk fisket like mye som tidligere.Trøsten for alle sværingene som glapp den siste uka av juni får vel være at de er større til neste år og da skal jeg ta hevn ,men tibake til utgangspunkte hvordan ble 2006 for medlemmene her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til antall fisketimer er nok utellingen heller laber. Suksess for min del er ørret over kiloen, og det har det ikke vært for mange av i år. Og stort sett alle langturene jeg har tatt har vært bomturer med dårlig vær og minimale klekkinger. Men jeg jakter fortsatt jeg.. Ingen grunn til å pakke bort noe utstyr enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Jeg synes det gikk helt greit, men kunne nok vært litt bedre med hensyn til stillevannsfiske. Synes vannet ble helt sinnsykt fort varmt. Var bare fjærmyggfisket som ga brukbart vakaktivitet. I elvene synes jeg detr har gått ganske greit, og med fine klekkinger, hvertfall der jeg var å fisket i juni og juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Har hatt en kanonsesong med 9 fisk over kiloen, hvorav 7 på tørrflue.

Utrolig mye fisk mellom 5 og 9 hg i tilegg.

De aller fleste turene har vært knall med stor fisk som vaket. Mistet også 5-6 store fisker.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke
Jeg er enig' date=' rett og slett en møkkasesong.[/quote']

Du bor på feil sted Hermansen... hehehe:)

 

Jeg veit, driver å gjør noe med det :)

 

Og hvor går ferden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Jeg er enig' date=' rett og slett en møkkasesong.[/quote']

Du bor på feil sted Hermansen... hehehe:)

 

Jeg veit, driver å gjør noe med det :)

 

Og hvor går ferden?

 

Har vel lite med denne ræva sesongen å gjøre :)

 

Men jeg fikk noen kilosfisker i år også, største på 50 cm og smellfeit, og noen store siker og noen få harr over kiloen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, ikke noen super sesong, men mange flotte turer har det blitt. Kald vår i fjelltraktene her, totalt bom med været på turen nordover i begynnelsen av juli, veldig varmt i vannet i store deler av sommer og høst-sesongen her nede. Fikk i tillegg vind og regn på augustturen til Hardangervidda, så har ikke hatt innertier når det gjelder vær og føreforhold. Et annet trekk med denne sosongen er at jeg synes at det i fjelltraktenei sørøst har vært mye vind. Må nok inrømme at jeg i desperate øyeblikk har prøvd 10-12 kast (til sammen) med noe som ikke flyter. . Men fisk har det blitt, selvsagt.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er fiskesakene satt bort for vinteren . Må jo ha litt tid til å planlegge å reflektere over sommerens aktiviteter .

Synes også sesongen sett under ett ikke har skuffet så mye. Var litt for varmt en periode i sommer , men både før og etter var det jo greit.

I følge loggen ble det 26 over kiloen med den største på 2 kg beint .

Laks ble det også med størst på 8 kg .

Toalt en fin sesong :D synes jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en fin sesong selv om jeg ikke traff så bra på en del klekkinger som jeg hadde håpet. Har bikket 30+ over kiloen i år. Fineste på 1,9. Har ikke pakket sammen ennå, skal slå fjoråret med siste på tørt 6 november. Får jeg til det har sesongen vart i 7 måneder+ Målet er å ta'n på vulgata lille juleaften :roll: (Hvis vi sprengfyrer med køl, ved og forurenser litt mer. Er vi der snart!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel vært en middels sesong med ca 20 over kiloen(ørret, harr teller jeg ikke, og alle på tørt!!!). Første sesongen på 6 år uten ørret over 2 kilo. Trist, men kommer sterkt tilbake neste år. Har, som de fleste andre her vært uheldig med været, og dermed opplevd lite av de faste klekkingene...

 

Rune Stokkebekk,

Får jeg til det har sesongen vart i 7 måneder+

 

Det er ca 7 måneder til jeg kan begynne å fiske med flue igjen her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Kommer med rapport når sesongen faktisk er over. (Kvalmt =D>)En gang rundt jul ca. Da er det en pause med litt resultatløst (nesten) sjøfiske etter sjøørret i et par måneder til februar/mars en gang. I år observerte jeg de første steady vakene 4. og 5. februar. Det er det tidligste jeg har sett.

http://www.fluefiskesiden.no/forum/viewtopic.php?t=2707

Noen steder langs kysten kan man faktisk fiske hele året. På varme dager midt på vintern kan det av og til vake noen luringer. =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sesong har vært fantastisk, tre nye rekorder men da på Laks og SØ, blidt lite brunørret fiske på meg i år, men tar det igjen til neste år.

 

Skal ut å fiske litt neste helg, så da kan jeg jo håpe på at det blir ny rekord på brunørret før sesonen slutter av.

Hvor i oslo område bør jeg da gå(ny flytter til Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Puh, imponerende med 30 over kiloen Rune.

Det blir noen fiskedager skjønner jeg.

Jeg tok vel mine 9 på ca 10 turer til steder hvor jeg vet det er stor fisk, det er bra uttelling da !

En porsjon flaks med føret faktisk, noe som ikke har noe å si :D

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois!

 

Ble ikke den helt store sesongen siden jeg er relativt fersk i dette gamet. Men jeg har da funnet ut hvor den står. Noen nydelige elver for spotfiske har jeg også funnet meg. Ble mye prøving og feiling og repetering av dette... Har fått opplevd følgende i min andre sesong: Min første laks 3kg, mine første sjøørreter (2 bikka kiloen), min hittil største harr 1,1kg og ørret; ja hva med den...7hekto...

 

Neste år...da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min säsong var helt okej med tanke på hur lite jag fiskat

2st över 2kg och 5-6 över kilot på knappt 10 fisketurer.

Det började kanon med fin fisk som tog torrt tidigt i våras men dog nästan hellt av när vi inte fick något regn på i stort sett hela sommaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...