Gå til innhold

Rapport fra rundtur...


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Akkurat tilbake fra en lang tur m Damen. Var først øverst i Hallingdalen, hvor vannstanden, som overalt, var lav. Masse småfisk på elva, men noen feite som vaket. Fisket på en som kanskje var 2kg+ på natta, men greide å skremme den.Ble mye smått, m største på 4hkt. Dro til Hemsila, hvor seff elva var lav, men hadde noen råe timer når jeg prøvde meg på et "dyr" av en aure i litt for langsomt flytende elv. Stod på knærne bak en sandbanke i elva, og hadde den på det nærmeste snaut 2 meter unna! Reine "Hai-sommer" feelingen!! Mista 4 store, som røyk fortommen tvert av m en gang. Mulig jeg har fått levert gammal sene? Så var det Tynset-traktene; litt bedre vannstand, også her en passe klekking av døgniser i forskjellige str. Atter en gang: mengder av ukritiske småfisk på elva. Sporadisk vaking av noen virkelige schtoore! Tror faktisk at mengden bitevillige "ansjos" skremte bort de feite da de tok flua like før der den store stod. Utover kvelden bedret det seg, og så kom Tyskerne! -Hvem i helv... har greid å overbevise disse ekle menneskene om at det er Kjempefint m orange jakker, gule slagstøvler, grosse stenger, svære sluker, at alle må stå inntil hverandre og fiske, og at det er veldig viktig å kaste sluken inntil tørrflua til en stakkar?? -Unnskyld meg, men jeg følte meg litt uvelkommen jeg.. -Og dette er en liten side-elv, som jeg trodde var rimelig "hemmelig"... Og så dro vi til Vestlandet, men det er en helt annen historie.... Etter det, så havnet vi i Rena-traktene, på vei hjemover.-Og der var de store på gang!! -Det var sent på kvelden, og vi stoppa bare for å kikke. Men så var det en vak-fest uten like!! Alle de store var oppe i elva, og det smalt til som man bare kan drømme om! -Ergo ble Damen sittende og vente, mens jeg trodde jeg bare tok et par kast, men i realiteten kasta i 2t . Det var helt enormt m små vårfluer på elva. Det var nesten frustrerende å ha så mye feit fisk vakende overalt rundt seg.. Fant ut at det beste var å kaste oppstrøms, og fikk hektet på en stor.. som jeg nok kjørte for hardt. Da den var innen en meter unna, spratt den tilværs, og ristet av seg flua!! En helt syyk opplevelse m 3ern.!! Tror nok jeg mistet min pers. der ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...