Gå til innhold

SØ Ring


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Hei FotoRune.

Sender mine til deg eg når eg har mottat alle. Og det hadde vert kult å hatt Flueringensidene up to date. Skal vere litt ivrrig på flueringefronten i vinter hadde eg tenkt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

Nå ligger vi pokker så godt an for eg har henta Aleksander sine i posten idag.

Eg kan sende imorgen, og holde av eit sett til Lars M vist det er ønskeli, Har ikke fått PM ellr svar fra han, så det er litt vanskli å vite om vi skal kutte han heilt ut.

 

Vist det ikke blir fleire så har eg jo fått rikelig med fluer da, så det er nok fluer her til at eit par stk kan melde seg på i ettekant og eg kan sende fluene til dere som er med nå etterpå :).....Jaja....vi ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke holde dere på pinebenken. Har arbeid til langt over ørene, så her blir det ikke bundet noe før over nyttår.... Beklager!

Har dere nok til to eksemplarer av hvert bidrag er det jo kun en fordel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

OK. Da sender eg eit eksemplar til alle, og eit til Rune for fotografering.

Rune kan vel beholde fluene si han tar jobben med foto og legging ut på nett?

 

Dette blir ordnet i løpet av dagen idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Har idag sendt fluene tul Rune Stokkebekk for fotografering.

De som ikke har sendt med matriell lister/ bindebeskrivelse, kan sende desse på PM til han, slik at han kan legge dette ilag med bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...
Flotte fluer! Er det noe liv i fjorden om dagen forresten? Kanskje vinteren i år blir litt kortere med mer SØ fiske? ;)

 

Hi...

 

Var en tur å fisket forrige søndag og fikk en på ca.70 cm. Fisken tok på den orange "reka" som du nå er innehaver av... Forøvrig så tok den i grålysninga på morrakvisten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hatt gleden av å fiske med og teste alle fluene siden de dukket opp i posten. Skal man gjøre det skikkelig har jeg derfor kun hatt med den praktiske emballasjen fluene kom i og kun de fluene! Her kommer en liten fangstrapport. Har unnlatt og ta med vekt da all fisk svømmer rundt i Oslofjorden enda bortsett fra 1 fisk som veide 1,2 kg. som havnet på matbordet. De fleste har nok ligget på mellom 0,5 og 1,3 kg.

Rosa reke: 2 sjøørrett

Oransje reke: 4 sjøørrett

"brislingen": 3 sjøørrett

Zonker: 1 sjøørrett

Runars Deciver: 3 sjøørrett.

Totalt 13 sjøørrett.

I alt har det blitt 5 turer hvor av en ikke ga fisk!

 

Det skal også nevner at en flue forsvant med en fisk og en henger i et svaberg eller tre! Så de kunne jo selvsagt tatt noe mer fisk.

Artig har det likevel verdt.

 

Hadde verdt artig om noen andre har noen erfaringer.

 

MVH

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport Lars. Eg har ikke fått testa noen enda, da det har vert mye jobb, men i jula skal det fiskes mye, og eg skal kun bruke fluene fra SØ runden. Hadde vert gøy om Rune kunne legge ut bilder og, så hadde ringen vert "sluttet" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...
Har hatt gleden av å fiske med og teste alle fluene siden de dukket opp i posten. Skal man gjøre det skikkelig har jeg derfor kun hatt med den praktiske emballasjen fluene kom i og kun de fluene! Her kommer en liten fangstrapport. Har unnlatt og ta med vekt da all fisk svømmer rundt i Oslofjorden enda bortsett fra 1 fisk som veide 1' date='2 kg. som havnet på matbordet. De fleste har nok ligget på mellom 0,5 og 1,3 kg.

Rosa reke: 2 sjøørrett

Oransje reke: 4 sjøørrett

"brislingen": 3 sjøørrett

Zonker: 1 sjøørrett

Runars Deciver: 3 sjøørrett.

Totalt 13 sjøørrett.

I alt har det blitt 5 turer hvor av en ikke ga fisk!

 

Det skal også nevner at en flue forsvant med en fisk og en henger i et svaberg eller tre! Så de kunne jo selvsagt tatt noe mer fisk.

Artig har det likevel verdt.

 

Hadde verdt artig om noen andre har noen erfaringer.

 

MVH

Lars[/quote']

 

Orange reka ga flest fisk(hmmm), men hvilken flue ga størst fisk?(sånn ca.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...