Gå til innhold

SØ Ring


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Hei!

Den største ble tatt på Deciveren, ellers er alle bortsett fra 2 stk. tatt på morgenen i grålysningen og ca. 1 time etter. Området jeg fisker i består av mye brakkvann, så det er mye sjøørrett som er i området. Reker fungerer ektremt godt om dagen også etter det jeg har hørt fra andre. Mye strandreker for sjøørrett og frotse i.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Nå har eg nett komt igjen etter ein liten fisketur. Tenkte eg skulle få meg ein lyr og to til middag, og begynte turen når det "nesten" var blitt lyst. Da eg kom fram til plassen, så begynte eg å fiske med Decieveren, med synk2 snøre. På dei 6 første kasta, hadde eg 3 lyrer på 1-1.5 kg, og såg rimeli lyst på tilværelsen. Eg flytta meg litt lenger inn mot ei grunne eg har fått bra med fisk på før. Etter eit par kast såg eg at det kom ein STOOOR torsk etter flua, men eg var for rask å dra flua opp av sjøen. Eg kast ut ca 10 meter mot der torsken såg ut til å svømme. Etter eit par drag, var det som om eg satt flua i bunn, før det kom eit jækelsk utras. Eg hadde ikkje kjangs å halde igjen, så eg måtte berre passe på å halde stanga høgast mulig. Litt etter litt fikk eg tatt inn litt snøre. Nå såg eg for meg at eg skulle få tatt bilder av min livs største torsk på flue, og glisa lurt der eg sto. Men så........Bom stopp....Helve..eg sitter i bunn :evil: Prøver å slakke ut litt, vist fisken er gått under ein stein eller noe, men den rikker seg ikkje. Eg har berre eit valg, og det er å prøve å dra den opp/ut. Prøver å stramme og dra, men ikkje pokker. Strammer litt ekstra og VIPS så er eg uten flue. Og ganske så riktig så er fortommen slitt mot ein stein. Dette var den eneste Decieveren eg hadde, og som eg fekk i denne runden her, og si eg hater Epoxylim så blir det nok ikkje fleire heller. :evil: Etter dette prøvde eg ca 5 kast med 10 andre fluer, wollybuggers i svart, grønn og kvit, noen blanke flash fluer, brislingen, Zonkeren men ikkje eitt napp. Plutselig har eg fått meg ei favoritt sjø flue, og den heiter Runar`s Deciever!!!! :D .....Nå trur eg jaggu meg at eg må begynne med Epoxyfaenskapen eg og.........Eller er det noen her som vil lage eit dusin til meg mot betaling? Eg hadde blitt ein gla rakkar vist noen hadde gidda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig har eg fått meg ei favoritt sjø flue' date=' og den heiter Runar`s Deciever!!!! :D .....Nå trur eg jaggu meg at eg må begynne med Epoxyfaenskapen eg og.........Eller er det noen her som vil lage eit dusin til meg mot betaling? Eg hadde blitt ein gla rakkar vist noen hadde gidda :D[/quote']

 

Skal vi si 100 kr pr. stk :D:D

 

Henning, denne fikser du greit selv! Enkel flue å binde når du får litt dreisen på det. Eneste minus er at "Light Bright'n" som brukes til "vingen" er litt knotete å porsjonere. Viktig å ikke overdrive.

Lag et dusin og ta liminga når du gidder.

Jeg bruker 15-min. epoxy. Den gir litt tid til å forme hode skikkelig.

Flott flue!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decieveren er som sagt lett å binde! Ligger bindebeskrivelse på fiskersiden.no tror jeg ;) Når det kommer til hode bruker jeg devcon sin fem minutters epoxy. Fås på en sprøyte med to patroner som gjør det lett å blande riktig og minsker sølet littegrann. Den funker veldig bra, men jeg synes den kanskje tørker litt fort. Til fluer som decieveren må du blande nytt for hver flue ved mindre du er rask. På en annen side slipper du å sitte og snurre på fluene for at epoxyen ikke skal gli utover.

 

1654.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...