Gå til innhold

"engangsvadere"


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

En kompis viste meg tidligere i år et par "engangsvadere" laget av tynn PVC eller plast (tenk tykk plastpose). Det var like høye som vanlig vadebukse.

Disse hadde han med seg på fjellet "sånn i tilfelle" og de veide jo ingenting. Genialt å ta med seg når vekt er en begrensning.

Med et par joggesko utenpå g forsiktig bruk varer de 5-6 turer, og kostet under 250.- på Europris eller noe.

 

Noen som vet om det finnes slike i handelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomme saker spør du meg... Nesten så jeg heller vader i shorts.

Hadde et par slike for en del år tilbake. Utrolig kaldt' date=' samt svært fuktig av kondens. Lettvektsvadere veier ikke stort mer, og er langt mer komfortabel.[/quote']

 

Veit det er mange som bruker disse for å krysse bekker ol fordelen i forhold til shorts er at du slipper å bli våt da :)

 

Bruker du et Fleece plagg eller noe under burde man klare å ha dem på en stund uten å bli altfor svett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomme saker spør du meg... Nesten så jeg heller vader i shorts.

Hadde et par slike for en del år tilbake. Utrolig kaldt' date=' samt svært fuktig av kondens. Lettvektsvadere veier ikke stort mer, og er langt mer komfortabel.[/quote']

 

poenget er jo at den er billigere en en lettvektsvader da ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere klage over g3 vaderne. Har selv den billigste damevaderen til Simms (mener den heter freestone), og er veldig fornøyd. Den er lett, relativt slitesterk og puster bra.

 

Har prøvd "engangsvadere" i PVC , og det var selvfølgelig noe skikkelig dritt å gå i. Men sikkert fint å ha med til kryssing av elver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...