Gå til innhold

Ny Ring...Døgnfluer?


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl
Da sier vi 10. februar da. Da har alle komt til hektene' date=' og fått vekk julestresset osv.

Ingen vits å stresse med dette.- Vist det er greit for alle?[/quote']

 

Den er grei. Er snart ferdig.

Ligger an til å bli noen store døgnflueklekkere (Danica/Vulgata) med hekla bakkropp.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dato er ok for meg, er gått i gang!

Blir en litt uvanlig variant av en døgnflue, jeg fikk av en amerikaner som fisket på vanskelig Montana ørrett. Denne har jeg selv hatt stor suksess med når alle andre imitasjoner har sviktet. Det gjelder bare å ha trua.

 

MVH

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Da er det stygg tjangs for at mine tekstillim Danica/Vulgataer nok kommer til å skjemme seg ut rent visuelt ved siden av dine Terje' date=' men, men... :)

 

10. feb. bra for meg.

 

Vidar[/quote']

 

Hei Vidar.

Slutt å tulle.

Vi får la fisken avgjøre om det visuelle har noen betydning. Har sett ulldotter fiske bedre enn visuellt strøkne fluer laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Nei detta handler om fluer som fisker og ikke minst om mangfold og spennende mønstre. Jeg gleder meg til å være med på dette.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Idag har eg fått Terje Rafsahl sine fluer, og fra ein til, men det sto ikke avsender. Kan den personen som hadde fluene sine i ei fyrstikkeske sende meg navn og adresse på PM slik at eg ikke må tippe hvor eg skal sende fluer i retur? :)

MEGA flotte fluer dere har laga begge to!!!! Reint imponert når eg opna posten idag. For ikke å snakke om bonusfluene da........Det er berre å ta av seg hatten....takker og bukker.

 

Så var det dette med foto da. Tar Rune jobben men denne runden og? Samme som med SØ runden :):):) Er vel han som tar de beste bildene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg fluer så skal jeg ta Henning. Men vær forberedt på at det tar litt tid. Nå har jeg nettopp installert en ny pc. Må flytte over en del filer og installere all software før jeg kan oppdatere her. Men det kommer.. Det er fint om en av dere samler opp med materiallister osv.. og sender det komplett til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Williams Favourite,

Vær så snill henning å send den peneste flua til fotografering

 

hehe. Ja . Vist eg plukker ut de ALLER peneste fluene til meg, så kan eg sende mine fluer til Rune for fotografering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Williams Favourite' date='

Vær så snill henning å send den peneste flua til fotografering

 

hehe. Ja . Vist eg plukker ut de ALLER peneste fluene til meg, så kan eg sende mine fluer til Rune for fotografering :)

 

hva menes med den peneste flua??! noen som er frekke her eller?

 

sittet i timevis å surret så kommer noen å insinuerer at ikke fluene ser bra ut?! fy f... ;)

 

GOD HELG ALLE SAMMEN laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig, kom og tørk!

 

14 stk. tekstillim Danica/Vulgater sendes på mandag.

 

Kropp: Blanding av brun og krem dubbing, rullet på stoppenål med tekstillim og innbakt et par hårstrå av Bucktail som haletråder.

CDC vinge

Grizzly fallskjermhackle

Brun tråd

Krok: Tiemco str. 10, 2x

 

Og ja - jeg vet det er en haletråd for lite (2), men sent på natten er sent på natten, og kanskje skal man ikke drive både juleakevitt og fluebinding på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...