Gå til innhold

Ny Ring...Døgnfluer?


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Når jeg ser de bidragene som er lagt ut her, gleder jeg meg skikkelig til de kommer i posten.

Legger ved et bilde av mitt bidrag. En hekla Danica/Vulgata klekker som er sendt i 15 eks til Henning.

 

Har brukt lys gult og Cream antrongarn for å få en kremfarget effekt i vannet.

Har også lagt inn en gull glittertråd i antrongarnet for å illudere luftbobler.

Krok: Mustad Caddis Curved str. 8 (stor, men det funker) bruk minimum 0.18 spiss.

Kropp: antron i to farger + gull glittertråd

Thorax: Polyamid dubbing - beige/lys brun/oliven m litt glitter i som har fungert godt for meg.(bildet lyver litt på grunn av lyset, dubbingen er noe lysere enn det ser ut her)

Hackle: Brunt hanehackle

Vinge: Caravan wing

+ Blue dun hackle spisser som skal illudere at nymfehuden er i ferd med å sprekke

hale: cdc

 

Terje!

post-0-13949847273139_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Terje Refsahl,

Når jeg ser de bidragene som er lagt ut her, gleder jeg meg skikkelig til de kommer i posten.

Legger ved et bilde av mitt bidrag. En hekla Danica/Vulgata klekker som er sendt i 15 eks til Henning.

 

Har brukt lys gult og Cream antrongarn for å få en kremfarget effekt i vannet.

Har også lagt inn en gull glittertråd i antrongarnet for å illudere luftbobler.

Krok: Mustad Caddis Curved str. 8 (stor, men det funker) bruk minimum 0.18 spiss.

Kropp: antron i to farger + gull glittertråd

Thorax: Polyamid dubbing - beige/lys brun/oliven m litt glitter i som har fungert godt for meg.(bildet lyver litt på grunn av lyset, dubbingen er noe lysere enn det ser ut her)

Hackle: Brunt hanehackle

Vinge: Caravan wing

+ Blue dun hackle spisser som skal illudere at nymfehuden er i ferd med å sprekke

hale: cdc

 

Terje!

 

Denne er meget flott folkens, og det er de andre og.

Ha vert litt rolig i postkassa i det siste, men det kommer vel.

 

Gler meg til eg skal teste desse i Rena til sommeren :) Med Terje som kompanjong :) Vi skal kun fiske med gullhodenymfer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Terje Refsahl' date='

Når jeg ser de bidragene som er lagt ut her, gleder jeg meg skikkelig til de kommer i posten.

Legger ved et bilde av mitt bidrag. En hekla Danica/Vulgata klekker som er sendt i 15 eks til Henning.

 

Har brukt lys gult og Cream antrongarn for å få en kremfarget effekt i vannet.

Har også lagt inn en gull glittertråd i antrongarnet for å illudere luftbobler.

Krok: Mustad Caddis Curved str. 8 (stor, men det funker) bruk minimum 0.18 spiss.

Kropp: antron i to farger + gull glittertråd

Thorax: Polyamid dubbing - beige/lys brun/oliven m litt glitter i som har fungert godt for meg.(bildet lyver litt på grunn av lyset, dubbingen er noe lysere enn det ser ut her)

Hackle: Brunt hanehackle

Vinge: Caravan wing

+ Blue dun hackle spisser som skal illudere at nymfehuden er i ferd med å sprekke

hale: cdc

 

Terje!

 

Denne er meget flott folkens, og det er de andre og.

Ha vert litt rolig i postkassa i det siste, men det kommer vel.

 

Gler meg til eg skal teste desse i Rena til sommeren :) Med Terje som kompanjong :) Vi skal kun fiske med gullhodenymfer :)

 

Ja det kan du tro Hennig, gullhodenymfer du gitt laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

Vi bruker fluer som flyter, det er udiskutabelt laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Henning

Hei hei.

Har vert borte her eit par dager........(for første gang siden eg ble medlem....phhuuuu :) )

tror berre eg har fått 10 eller 11 bidrag, og da mangler eg vel litt.  Skal sjekke hvem eg mangler, og legge det ut her. Kan hende eg ikke får tid til det da eg jobbertil det ekstreme for tiden.

 

Skal ta det med en gang eg har muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Nå har eg sett igjennom bidragene her, og eg har fått 10 stk. Er det noen som har meldt seg på denne ringen som ikke kan vere med, eller har glemt seg ut? Svar snarest, så kan eg snart lage til forsendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har ikke fått alle nei. Har fått 12 bidrag.......Vist eg ikke har fått flere til tirsdag, så sende eg ut og dropper dei som ikkje har levert. 

 

Det synes jeg høres rimelig ut, Henning.

Så vidt jeg kan huske ble fristen satt til 10 februar, så vi er godt over den.

Da er det bare å skjære igjennom......

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Gleder meg til å se fluene fra dere :)

 

I like måte, Kim. :)

Er det ikke sprøtt, hvor mye "rellativt" voksne menn kan gå å sitre av spenning på grunn av en liten forsendelse med 15 fluer. ;D ;D

Og det blir bare værre og værre for hvert eneste år..............gutter vil alltid være gutter :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim Schjerva

Hehe,er helt enig Terje.Sitter å binder fluer nesten hver kveld,men det liksom litt ekstra spennende når man venter på inspirasjon fra andre.Må også si at fluene som blir lagt ut i inspirasjonstråden er helt fantastiske!! Kanskje det blir en tur nedom Persvika til sommeren...Hehe ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hehe,er helt enig Terje.Sitter å binder fluer nesten hver kveld,men det liksom litt ekstra spennende når man venter på inspirasjon fra andre.Må også si at fluene som blir lagt ut i inspirasjonstråden er helt fantastiske!! Kanskje det blir en tur nedom Persvika til sommeren...Hehe ;D

 

Du er hjertlig velkommen! :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...