Gå til innhold

Ny Ring...Døgnfluer?


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Henning

Hei hei.

Har ikke vert hjemme siden Onsdag, og har ikke hatt tid til fluebinding/fluefiske :o :o :o

Beklager dette mye, men skal gå tilig fra jobb idag ( 15.00) og fikse det.

 

Ting ble ikke heilt så planlagt her denne gangen, men det skal ikke gjenta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Fluene er fordelte og blir sendt idag. mangler eit par adresser, men dere det gjelder har fått pm.

Siden det ble eit par stk som ikke har blitt med på denne runden, så la eg eit eksemplar av "egne" fluer med til alle, og er det noen som vil sende/bli med i etterkant, har eg nok fluer til 1 eller kanskje 2 til., men da blir det jo litt "stress" å senda EI einkel flue til alle sammen :)

 

Beklager at dette har tatt så jævli lang tid, men situasjonen blei litt brått forandra her.

Håper alle blir fornøyde med fluene sine, og at det var verdt all ventinga.

 

Tight lines.

Henning

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå sitter jeg bare å smiler her :) :)

Har akkurat vært i postkassa å der lå fluene gitt. :) :)

Dette var helt rått, nydelige fluer alle som en.

Tusen takk gutter, gleder meg som en unge til å legge dem utpå Rena elva.

Tar ikke fisken nå, så er det meg som er problemet......  ;D ;D

 

Terje!

 

PS. Hvis det ikke er gjort andre avtaler, så har jeg tid til å ta bilder av dem i kveld å legge dem ut en gang rundt kl. 21.00

Dere får gi meg en tilbakemeldig hvis det er aktuellt, men kun hvis det ikke er gjort avtaler med andre.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Fytti katta....Har du fått de NÅ?

Eg la de i postkassa på jobben igår ca i 10 tida, og eg trur posten for ca 13.00.......Hmmmm. DET var bra tempo det :)

 

Flott at du likte resultatet Terje  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

 

PS. Hvis det ikke er gjort andre avtaler, så har jeg tid til å ta bilder av dem i kveld å legge dem ut en gang rundt kl. 21.00

Dere får gi meg en tilbakemeldig hvis det er aktuellt, men kun hvis det ikke er gjort avtaler med andre.

 

Terje!

 

Det hadde vert digg :) Så slepper eg å sende til noen andre for foto. Og du tar jo RÅE bilder Terje.

 

Du kan jo og legge ut bilde av Minimauren du fikk av meg ilag med Danicaen din, så kan vi få se forskjell :):):)

 

 

Gler meg til bildene Terje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

 

PS. Hvis det ikke er gjort andre avtaler, så har jeg tid til å ta bilder av dem i kveld å legge dem ut en gang rundt kl. 21.00

Dere får gi meg en tilbakemeldig hvis det er aktuellt, men kun hvis det ikke er gjort avtaler med andre.

 

Terje!

 

Det hadde vert digg :) Så slepper eg å sende til noen andre for foto. Og du tar jo RÅE bilder Terje.

 

Du kan jo og legge ut bilde av Minimauren du fikk av meg ilag med Danicaen din, så kan vi få se forskjell :):):)

 

 

Gler meg til bildene Terje ;)

 

Ok. Hvis det ikker er noen innvendiger mot det, så vil de bli lagt ut litt utpå kvelden. Antakelig mellom 21.00 - 22.00 sånn ca............ under denne tråden, hvis jeg har forstått det rett.

 

Terje.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg må beklage at jeg ikke rakk det til kl 22.00, tok litt tid å ta alle bildene samt å redigere.

Jobber med saken nå, og håper å få ut bilden til ca 23.00 for de som måtte være interessert........

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her kommer fluene.

Sorry at det tok litt tid, men jeg er ikke helt vant med å ta så mange bilder og redigere på engang, så ha meg unskyldt.

 

Jeg må dele opp i 2 innlegg....

 

Her kommer de første 6 fluene.......

 

I bilde av min hekla Danica er det gjemt en liten tass av en flue som Henning har bundet. Kan du se`n???

 

Terje!

post-0-13949848812793_thumb.jpg

post-0-13949848813393_thumb.jpg

post-0-13949848814043_thumb.jpg

post-0-13949848814673_thumb.jpg

post-0-13949848816053_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer fluene.

Sorry at det tok litt tid, men jeg er ikke helt vant med å ta så mange bilder og redigere på engang, så ha meg unskyldt.

 

Jeg må dele opp i 2 innlegg....

 

Her kommer de første 6 fluene.......

 

I bilde av min hekla Danica er det gjemt en liten tass av en flue som Henning har bundet. Kan du se`n???

 

Terje!

 

 

DØDSBRA!!!

 

Trodde først at det var noe rusk ;D

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

....her kommer resten....beklager forsinkelsen men harddisken var plutselig full og jeg hadde igjen ett bilde å redigere. Etter litt sletting av filer er jeg endelig klar med de siste bildene.....

 

Det ble 13 døgnfluer, håper alt stemmer.....

Terje!

post-0-13949848816873_thumb.jpg

post-0-13949848817604_thumb.jpg

post-0-13949848818241_thumb.jpg

post-0-13949848818672_thumb.jpg

post-0-13949848819103_thumb.jpg

post-0-13949848819653_thumb.jpg

post-0-13949848820313_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Driiiit bra bilder Terje.....nok en gang.....Du har herved fått fast jobb som fotograf :):)

 

Håper berre alle fluene kommer frem nå da :):)

 

 

Bruker og denne anledningen til å takke for alle bonusfluene eg fikk.....de var kanonbra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse flotte fluer i posten i går! Hvem tar æren for den flotte vulgataen med reversert hackle som hale, og kunne man få en liten bindebeskrivelse?

 

Det er vel bare jeg som har bundet fluer med reversert hackle, etter hva jeg kan se, så de er nok mine de da... :) Takk for skryt! Takk takk! :) Men det er ikke hackle i bakkroppen, det er flankefjær av and. Man kan forøvrig bruke "hva som helst" man synes passer. Det var en del knot med de, det skal jeg innrømme. Og så er jeg ikke heelt sikker på om de tåler så veeeldig mange ørreter heller, for å si det forsiktig, men jeg likte looken på de, så jeg måtte bare prøve... Etter ca. 20 stykker syntes jeg at jeg begynte å få teken på de, men da gadd jeg ikke fortsette lenger heller. Det å få den reverserte fjæra til å ligge noenlunde riktig var en studie i tungarettimunn...  :P Skal mekke et par gule, mindre, når det nærmer seg sesongen. Og grønne, svære...

Forøvrig så har jeg ikke impregnert fluene, jeg tenkte det var best at hver enkelt fikk bruke sin favorittimpregnering jeg...

 

For å gjøre det veldig enkelt så ligger det en bindebeskrivelse her: http://www.flyanglersonline.com/flytying/fotw2/040703fotw.html

 

Håper jeg får fluene i morra... :) *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...