Gå til innhold

Ny RING! (Tørre)VÅRFLUER


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest nicolaj brekke

Da er jeg ferdig med mine. Denne flua er meget bra og jeg har fått en del fik på den. God synlighet på vannet og høy flyteevne.

 

Tråd: Dark Brown Uni 8/0

Krok: TMC 531 #12

Dubbing: Shadow (Yellow fluor). Anglers Choice, Fire Star Caddis. Polygarn Black

Vinge: Polygarn White

 

Håper dere liker den.

post-367-13949847326475_thumb.jpg

post-367-13949847326841_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Devil Bug er ferdig og klare for levering. Putter dem i posten i kveld eller i morra.

 

Følgende materiale er brukt:

Krok: TMC 100 dry fly #12

Lyse hår av hjort (tror jeg da, går litt surr i alt materiale her)

Dubbing: Polyamiddubbing oliven. (Denne dubbingen er ispedd div. andre farger som blinker litt og den er suveren til vårfluer)

 

Jeg har lakket skallet på flua for at den skal bli ytterligere forsterket.

 

Terje!

post-0-13949847332042_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekalger forsinkelsen men men ....

Har hvert sinnsykt mye å gjøre i den siste tia ( kjørt brøytebil ) , men er nå ferdig. Sender på mandag .

 

He he ,,,, datoen på fotapparatet har gått helt bananas . Tålte ikke å ligge 10 min i vann i sommer :oops:

post-404-13949847343717_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Hei

Jeg har fått Ivar og Terje sine vidunderlige fluer. Dette blir igjen en meget bra ring. Ingen tvil. (Du trengte jo ikke være så raus med bonusfluene Terje, du må være jo være gåen etter all heklinga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Hei

Jeg har fått Ivar og Terje sine vidunderlige fluer. Dette blir igjen en meget bra ring. Ingen tvil. (Du trengte jo ikke være så raus med bonusfluene Terje' date=' du må være jo være gåen etter all heklinga:)[/quote']

 

Siden jeg må melde pass på den hekla fiskejakka, følte jeg du måtte få en slags erstatning. laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Hei Dr. Gribb. Jeg må beklage på det dypeste. Jeg sendte ut alle fluene på fredag og glemte helt at også du skulle være med. Det så det også ut som mange andre har gjort hvis jeg teller fluene jeg har motatt. Jeg har hele tiden trodd at vi va syv stk. som var med. Med deg så blir det åtte. Er det greit hvis jeg bare returnerer dine fluer i posten? Svært beklagelig dette. Ma bare få be om nåde her :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Hei' date=' idag kom vårfluene i posten, kjempefine fluer disse blir spennende å prøve til sommeren.

 

Ivar[/quote']

 

Jeg fikk dem i dag jeg også. Kanonbra folkens, og det gjelder alle sammen. laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

Fluene er allerede på plass i vårflueboksen, på rekke og rad.

Gleder meg til å teste dem ut på Renaørreten........

 

NB! Takk til Nicolai for jobben med å distribuere/administrere hele opplegget.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Ingen problem Terje. Bare morsomt. Alt som har med fluer å gjøre er artig! Det var veldig mye bra denne gangen og da er det jo inspirerende å holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...