Gå til innhold

Forslag til feste av snelle?


Anbefalte innlegg

Har en Slate Light weight #5 som jeg ikke får festet snella skikkelig på. Problemet er at snellefoten går for langt inn under korken, se bildet.

Noen som har noe godt forslag til hva som kan gjøres? Snella er en Lamson Litespeed.

Jeg hadd det samme problemet en gang paa en Sage tohaands stang. Maaten jeg fikset det paa var aa surre litt elektrikertape rundt den delen av snellefoten som stikker inn i festet. Fordelen med denne ordningen var at jeg kunne legge paa mere eller mindre tape til det satt slik jeg ville. Ikke spesielt elegant, men funket for meg paa mange turer. Alternativet er aa faa laget en ny snellefot, noe som er dyrt eller kanskje bygge opp foten litt med epoxy. Det siste er noe klin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt besynderlig. Lamson Waterworks bruker kun standardiserte snelleføtter på sine saker, så jeg tipper svaret ligger på stangas snellefeste. Dersom bakstykket passer mangler det sannsynligvis en tilpasset innerring som skal holde snella på plass og forhindre at den roterer fritt rundt håndtaket. I så fall er dette en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...