Gå til innhold

SØ-fiske på Øland


Hockeysveisen2

Anbefalte innlegg

Hei du!

Nå ble jeg litt i tvil om du egentlig mener Øland, siden den tross alt ikke ligger utenfor Stockholm, men snarere ut for Kalmar. Øland er ihvertfall en flott lokalitet for fiske etter sjøørret og gjedde. Fisket foregår i hovedsak på den nordlige halvdelen av den ca 12 mil lange øya. Juni er nok litt offseason hva sjøørretfiske angår, men dersom du satser på nattfiske burde du ha muligheter for å komme i kontakt med flott sjøørret. Gjeddefisket er såvidt jeg vet i stor grad konsentrert rundt Grankullaviken helt nord på Øland, og frister det skulle du ha gode muligheter der om ikke vanntemperaturen har blitt for høy. Mer utfyllende info finner du feks her: http://www.olandsfiske.se/

 

Mvh

Rolf J. F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg var der nå i april og fisket. Fisket bare på den sørlige delen.. Har en i klassen som bor der, og han viste oss noen grom-plasser..

Vi skulle egentlig fiske sø, men, det var så mye gjedde at det endte med kun gjeddefiske. Fikk 2 sø av grei størrelse, men, litt over 100 gjedder på 6 pers i løpet av 10 timers fiske må vel karakteriseres som sinnsykt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...