Gå til innhold

Hva skal dere kjøpe, da?


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

Sesongen er jo snart over oss - på tide å grave i lommeboka....

 

Selv planlegger jeg å kjøpe:

 

Airflo Ridgeline til #6-stanga - kom aldri så langt i fjor...

Ny C&F flueboks - de er kule, de...

Aquastealth-såler til mine Korkers vadestøvler - FOR et genialt konsept! :-*

En flytering - så kan dere stå på bredden og gape.... ;)

 

Muligens en ny #6-stang.... Nye z-Axis...

Og kanskje en ny snelle....

8)

 

Hva skal DU ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Venter på en Z-Axis femmer.

Har ellers kjøpt Z-Axis sjuer, Slate vadebukse, chestpack, Cortland Ghost Tip snøre, Aquastealth såler, en C&F boks og Ula 3 snelle - alt til sterkt reduserte vinterpriser.

Og så en haug med fluebindematerialer fra statene da...

Det får nesten holde for en stund - kiloprisen begynner å bli stygg  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Berg

Akkurat nå ser det utrolig dårlig ut, men jeg håper jeg får skrapt sammen penger til nye fortomsspisser. Håper også å bli kvitt vinterens andre lungebetennelse, slik at jeg kan komme i form til å sykle til elva, for penger til drivstoff vil jeg i hvertfall ikke ha.

 

Helt svart er det kanskje allikevel ikke. I år skal jeg slå ihjel absolutt alt jeg får over det geniale minstemålet i elva, og håper å få solgt fangsten når jeg stiller meg opp ved riksvei 3. I så fall skal jeg betale fiskekortet medio juli. Håper oppsynet langs elva glemmer meg første halvdel av sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, 2006 dro svææært mye penger til utstyr, men kan vel ikke gi meg helt.. Selvsagt blir det fornyelse av noen snører, et par CF 3566 (flueboks), noen spoler ( dryfly og ula F), en ny Hip pack, vurderer en pontong båt og kajakk.  Og så vurderer jeg en Z-axis 5. Den sitter litt langt inne enda i og med at jeg kjøpte en XP i august, 14 dager før nyheten brast om at den skulle erstattes ( kanskje selger jeg XP`n).  Så må jo listen fra kona, som også er fluefisker, legges til. Så litt penger blir det jo.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis blir noen av disse ønskene innfridd;

- Nytt helårstelt

- Bergans Viking II ryggsekk

- Ny vadebukse

- Sjøørretstang (vurderer å teste Albright EXS saltwater).

- Nye snører (Cortland 444SL Clear #8 samt et Airflo Ridgeline til 6'ern)

+ mye,mye mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede brukt nok av penger egentlig. Fikk LTS x3 #7 stang, kjøpt troutseeker 004 snelle, cortland 444SL xrl #7i, 200yards dacron backing, 3fluebokser, ca 60fluer, binde materiale (kroker, 3d øyner, timeglass øyner osv.) multisnøre, polaroid solbriller. Dette kun til flue og har jo kjøpt en del til haspelutstyret og havfiskeutstyret.

 

Skal nå kjøpe speilrefleks og ny 22" lcd skjerm til pc'n så eg tror ikke det blir noe særlig mer fiskeutstyr i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian R

Nytt for året for min del er #5 stang, snelle, vadejakke, bindestikke, c&f skrin + bindeutstyr.. neste blir ny chest/hip pack :)

 

kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å få testa det, og ikke minst binde på årets første døgnflueimitasjon. det blir dæven sprette en befrielse!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ikke glem at fluefiske handler om å fiske, og ikke om hvem som har fetest utstyr nå folkens. :rolleyes: ::)

En av de dyktigste fluefiskerene jeg kjenner, har 40 høl i fiskhatten (som er 30 år gammel), samma jakka, samma stanga etc som han har hatt i de siste 10-15 åra. Men han fisker skjorta av de fleste utstyrs freakene..... ;D ;D (meg selv inkludert)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presisering av tidligere innlegg: Starta et firma som driver litt med guiding o.l. det året, og trengte da litt utstyr :rolleyes:;);D. Derfor 100000. 11 stenger, litt flere sneller, snører vadere osv... Og ja, fruen er klar over forbruket!! Jeg bruker av utstyret, men låner også ut til klienter hvis det er behov for det (det var egentlig derfor det ble kjøpt inn. Som en reserveløsning for klienter/kunder som av en eller annen grunn ikke har stang/brekker stang, eller ødelegger sitt eget utstyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...