Gå til innhold

Hva skal dere kjøpe, da?


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skal få skrapt sammen noen grunker til BellyBoat, ellers så satser jeg på en chestpack.... 

Eller hva synes dere er lurest? Chestpack kontra vest f.eks...???

 

-S-

 

Tja si det... Jeg begynte med vest, men syntes aldri at "lommer" passet med det som skulle være med, samt i og med at jeg går en del med sekk, ble vesten litt i veien.  Så gikk jeg over til en litt stor chestpack, det varte vel en sesong før jeg kjøpte en liten sage-chestpack, kombinert med en liten hipbag... Nå skal jeg kjøpe meg en medium size hippack.. Så, svaret vedr. hva som er lurest blir vel veldig basert på personlig smak.. Skulle jeg velge mellom vest eller chestpack, ville jeg valgt en chestpack fordi jeg finner det mye mer fleksibelt.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Skal få skrapt sammen noen grunker til BellyBoat, ellers så satser jeg på en chestpack.... 

Eller hva synes dere er lurest? Chestpack kontra vest f.eks...???

 

-S-

 

Hippack uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at fluefiske handler om å fiske, og ikke om hvem som har fetest utstyr nå folkens. :rolleyes: ::)

En av de dyktigste fluefiskerene jeg kjenner, har 40 høl i fiskhatten (som er 30 år gammel), samma jakka, samma stanga etc som han har hatt i de siste 10-15 åra. Men han fisker skjorta av de fleste utstyrs freakene..... ;D ;D (meg selv inkludert)

 

Terje!

 

Enig med deg her Terje. Det er fiskeren det til syvende og sist står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Berg

Jeg ser at mitt ironiske innlegg som svar på andres, i mange tilfelle store investeringer i fiskeutstyr glatt blir oversett. Ja med ett hederlig unntak; Terje Refsahls forsiktige pekefinger. Jeg bruker litt mer enn pekefingeren, som vanlig.

 

Hensiktsmessig utstyr gjør ofte opplevelsen større. Noen har økonomi til å kjøpe hva de vil, og skal selvfølgelig få lov til å gjøre nettopp det. Skulle bare mangle.

 

Allikevel kan jeg ikke glemme de råd som blir gitt til en famlende nybegynner på diverse fora, han som forsiktig spør hvor mye han må regne med å måtte legge ut som førstegangs investering for en fluefisker in spe. Da er det ikke måte på hvor mange forsikringer som kommer av typen: "Neida, fluefiske er ikke så dyrt." "Det er så mange gode stenger i dag, at du ikke må ut med allverden."

 

Hvilke signaler sender dere ut til en eventuell nybegynner, dere som skryter av dette års, eller tidligere års investeringer? Artig å være student eller skoleelev, og lese i denne tråden at bruker du ikke titusener i året, så er du ikke noe tess. Og dette er penger brukt av erfarne(?) fluefiskere som man skulle tro hadde det de trengte fra før av. Nybegynneren kan altså måtte regne med å føle seg ille til mote, da han ikke har økonomisk mulighet til å iføre seg de "rette" vadebuksene, vadeskoene, chestpack, stang eller snelle. Velkommen til et snobbemiljø som prøver å overgå andre, kritiserte fritidssysselmiljøer! >:(

 

Og ærlig talt, hva er det som får dere til å legge ut på et offentlig forum hvor mye spenger dere skal bruke på fiskeutstyr? Hva får dere til å tro at dette kan være interessant for noen som helst? Dette kan dere gjøre pr. personlig korrespondanse. Hvor mye penger dere skal svi av på nytt utstyr interesserer meg like lite som konsistensen på avføringen til George Bush!

 

Magne Farlund stilte spørsmål ved kapasiteten til enkelte, da han lurte på hvordan det var mulig å bruke så mye energi på en logo for ei T-skjorte. Denne tråden ble raskt kjempestor. Nå skjønner jeg hvorfor. >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvilke signaler sender dere ut til en eventuell nybegynner, dere som skryter av dette års, eller tidligere års investeringer? Artig å være student eller skoleelev, og lese i denne tråden at bruker du ikke titusener i året, så er du ikke noe tess. Og dette er penger brukt av erfarne(?) fluefiskere som man skulle tro hadde det de trengte fra før av. Nybegynneren kan altså måtte regne med å føle seg ille til mote, da han ikke har økonomisk mulighet til å iføre seg de "rette" vadebuksene, vadeskoene, chestpack, stang eller snelle. Velkommen til et snobbemiljø som prøver å overgå andre, kritiserte fritidssysselmiljøer! >:(

 

Og ærlig talt, hva er det som får dere til å legge ut på et offentlig forum hvor mye spenger dere skal bruke på fiskeutstyr? Hva får dere til å tro at dette kan være interessant for noen som helst? Dette kan dere gjøre pr. personlig korrespondanse. Hvor mye penger dere skal svi av på nytt utstyr interesserer meg like lite som konsistensen på avføringen til George Bush!

 

 

jaja.. dette er din mening og det har du jo absolutt lov til å ha.  En av grunnene til at jeg la inn innlegg på tråden var at den ikke hadde form som en skrytetråd, og jeg strever vel litt med å se hvordan du kan begrunne at motivet er nettopp "skryt"..  Det er vel også en av konsekvensene i et offentlig forum at ikke alle tråder er like interessante og aktuelle for hvert medlem, men da kan man vel bare holde seg borte fra tråden og ikke angripe de som er med basert på en oppfatning av motiv?.  At tråden er helt uinteressant for deg (avføringen til Bush, Øhh ???...) er vel ikke helt riktig, i og med at du tar deg tid til et langt og engasjert innlegg..

 

Når det gjelder bruk av penger, er det vel slik at det er ulike prioriteringer, erfaringer, personlig smak, preferanser, og økonomi for de aller fleste, noe som er diskutert mange ganger før.  Og, det er sant, fluefiske behøver ikke å være en dyr hobby, man kan komme langt, kanskje til og med helt i mål, ved kjøp av rimeligere eller brukt utstyr, men det var jo ikke det som trådens utgangspunkt var. 

 

Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Berg

Hei Morten!

Jeg er i hvertfall enig med deg i at et forum skal ha plass til det meste av meninger, dette er en styrke. Under den forutsetning at dette faktisk er underholdene, interessant eller opplysende/lærende, så har du rett og jeg feil. Da får dere bare fortsette å "krangle" med naboen om hvem som har dyrest bil.

 

Ikke dermed sagt at alle deltakerne i tråden har gjort det.

 

Ellers er det flott (etter min mening) at medlemmene på Fluefiskesiden kommer med utstyrstips og egne erfaringer. Dette er et gode for alle brukerne her.

 

Og jo, Morten, tråden er minst like uinteressant som konsistensen på avføringen til USAs president. Og minst like provoserende idiotisk. Derav mitt "lange" svar skrevet i en oppgitt tone, ikke en engasjert. Noe som kunne vært interessant, er om f.eks. Rune kunne lagt ut en beskrivelse av og forklart hvorfor han mener chestpacken fra det nevnte firma er så bra.

 

At penger skal brukes er totalt uinteressant, hvorfor pengene ble brukt på akkurat det utstyret er opplysende for oss som ikke kjenner produktet.

 

Selvfølgelig kan du mene hva du vil om dette, Morten. Akkurat som meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Istedet for og komme med surmaga brekkninger,så bør man heller la være og svare på tråder som ikke passer enn ; :rolleyes:

 

 

Det er vel strengt tatt ikke noe galt i å prøve å sette ting litt i perspektiv, for å få folk til å tenke igjennom saker å ting. ???

Det kan vel være sunt for noen å enhver det..........sånn sett var vel ikke innlegget til Jostein spesiellt surmaga, men rellativt godt spissformulert etter mitt syn.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Berg
Folk kan jo bli livende redd for og starte en tråd på dette forumet,forsatt bare litt irritert. :D

 

Veldig så lettskremt da. Når det gjelder graden av irritert, så er det ikke umulig at min er like sterk som din. Det er første gang jeg har kommet med et slikt innlegg om en tråd. Surmaga kritikk? Lurer litt på det. Krass ja. Skulle jeg virkelig skrevet hva jeg mente om moralen som bærer denne tråden, ville innlegget blitt langt. Du kan prøve å sette ting litt i perspektiv selv, hvis du klarer.

 

Men bevares, her er det bare å fortsette. Kan dere ikke like så godt lage en konkurranse ut av dette? Hvem har brukt mest penger på utstyr innen 15. september?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vel krass spør du meg.Hvorfor så irritert for at folk kjøper seg utstyr?Er det noe bedre og bestille seg en Kola tur til 20000kr?Man legger jo  pengene sine i hobbyen sin uansett, noe som jeg mener er en god innvestering.Klart det finnes folk som bruker mye penger,mye mer enn jeg har annledning til men det får bli dems sak.Jostein du er sikkert en knakkande flott kar så hev deg over det og gled deg med dem istedet.Iår skal jeg kjøpe meg simms paclite gore-texs bukse og gleder meg til det for jeg er veldig fornøyd med jakka,tar så litta plass vet du.Og så skal jeg slite meg innover i Femunds marka en eller annen gang i sommer for noen Kola tur har jeg ikke råd til. ;D

 

kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere til tema "hva skal dere kjøpe", dette ligger under utstyrsprat. Prat om utstyr. Om tråden er uinteressant som bush ditt og datt så hold deg unna denne tråden, får heller lage dere en tråd en ny tråd som dere kan diskutere litt i.

 

Helt enig! Skjønner ikke vitsen med å kværulere så jævla mye!

"Åhh.. endelig et innlegg hvor jeg kan få være negativ til.. det blir morro :D" Syns det blir så teit ass!

Kan jo bare drite i å svare om man bare skal komme med *åh, vi må drøfte fram og tilbake på alle slags vis før man skal legge ut et innlegg* svar.

Jeje.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som kunne vært interessant, er om f.eks. Rune kunne lagt ut en beskrivelse av og forklart hvorfor han mener chestpacken fra det nevnte firma er så bra.

 

Kort innpå her. Hva mener du, meg?

Je unners på?

 

Ellers, greit med en diskusjon om dette Jostein! Hører helt klar med, helst i en annen tråd. Som nå er opprettet:

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=4771.msg37452;topicseen#new

 

Det sklir stadig vekk ut her og det er greit, forumet er tross alt til for moro skyld. Og terapi for "vinterstøle" pasienter..

At vi ikke er like konsekvente hver gang med å sette ned foten får du ha oss unnskyldt, rekker ikke å følge med på alt..

 

Jeg skal ha meg ei ny snelle og tid til å fiske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere til tema "hva skal dere kjøpe", dette ligger under utstyrsprat. Prat om utstyr. Om tråden er uinteressant som bush ditt og datt så hold deg unna denne tråden, får heller lage dere en tråd en ny tråd som dere kan diskutere litt i.

Det er noe jeg ikke helt forstår, og det gjelder mange andre forum ikke bare ffs.no, og det er det med at så fort noen går såvidt "OT" ved å stille noen kristiske spørsmål, og det blir en diskusjon, som oftest en veldig god og underholdende diskusjon, så kommer det en eller annen nazi (no offense ;)) moderator og skal stoppe all moroa.. Greit nok at man kan ta det opp i en ny tråd, men det blir sjelden like morsomt. Hvorfor skal alt være så strix? Det er jo tross alt et diskusjonsforum.  ???;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg ikke helt forstår, og det gjelder mange andre forum ikke bare ffs.no, og det er det med at så fort noen går såvidt "OT" ved å stille noen kristiske spørsmål, og det blir en diskusjon, som oftest en veldig god og underholdende diskusjon, så kommer det en eller annen nazi (no offense ;)) moderator og skal stoppe all moroa.. Greit nok at man kan ta det opp i en ny tråd, men det blir sjelden like morsomt. Hvorfor skal alt være så strix? Det er jo tross alt et diskusjonsforum.  ???;):D

 

Hehe.. Kan ikke huske at vi har moderert så mye her på Fluefiskesiden.no jeg da..  ;)

 

Det kan være greit å tenke på at mange bruker forumet som et "oppslagsverk", og andre leser bare de trådene som har en interessant tittel, og dersom en tråd om fortommer utvikler seg til en tråd om c&r er det mange som ikke får med seg dette..

 

Derfor har vi de enkle reglene som at man bør ha en forståelig og forklarende tittel, og at man prøver å holde temaet til det tittelen dreier seg om - Ikke minst av respekt for trådstarteren..  ;)

 

 

Hva jeg skal kjøpe i år? Enkelt og greit - det jeg trenger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B-gjengen,

 

Har nettopp bestillt en bambus stang fra en kjent som driver aa lager stenger.  En riktig lekker 4'er......Det er bare at kjerringa ikkje er saa interesert i aa aapne vesken sin >:(

 

Ja, ja, men sann.  Stangen er bestillt, og blir levert om 2-3 maaneder ;D

 

Eg "trenger" vel en Hardy snelle med mere, ikkje sant?

 

Peace,

 

CourtJester

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt 2 nye stenger, Loop begge to.

- Grey Line 12 fot kl 8 (2 hånds)

- Black Line 10 fot kl 7.

 

I tillegg en del bindeutstyr selvsagt og div skyteklumper til de to nyinnkjøpte

Det jeg nå trenger er sneller og ekstraspoler til begge stengene, satser på Danielsson,tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...