Gå til innhold

Hva skal dere kjøpe, da?


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

har i dagbrukt 129.-!! på ett fiskeblad. Blekka heter Fluefiske 2007, og er vel omtrent de mest bortkasted pengene jeg har brukt... 

 

Er det noen her som kan forklare meg hvordan ett slikt blad kan koste dobbelt så mye som de andre vi kjøper?

Bladet er fullt av "gamle" nyheter og det er dedikert 4-5 sider til en konkurranse hvor det mest sannsynligvis ikke er noen vinnere.

 

En ordentlig klein blåmandag idag.. 

må slutte med den flaska snart!

 

Om noen ønsker å lese dette bladet så kan vi organisere ett stykk ring hvor vi leser og sender det videre på ringen.  Dette burde forsåvidt gjøres med alt annet som ikke fortjener å se dagens lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

har i dagbrukt 129.-!! på ett fiskeblad. Blekka heter Fluefiske 2007, og er vel omtrent de mest bortkasted pengene jeg har brukt... 

 

Er det noen her som kan forklare meg hvordan ett slikt blad kan koste dobbelt så mye som de andre vi kjøper?

Bladet er fullt av "gamle" nyheter og det er dedikert 4-5 sider til en konkurranse hvor det mest sannsynligvis ikke er noen vinnere.

 

En ordentlig klein blåmandag idag.. 

må slutte med den flaska snart!

 

Om noen ønsker å lese dette bladet så kan vi organisere ett stykk ring hvor vi leser og sender det videre på ringen.  Dette burde forsåvidt gjøres med alt annet som ikke fortjener å se dagens lys

 

Mekk en .pdf av den og lag en torrentfil..

 

Sharing is caring  :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gammel tråd dette, men en kjekk en...

Før neste sesong (2009) begynner har jeg lyst på ei tørrfluestang til + snelle (og snøre).

Dette kjøpet kan (kanskje) forsvares med at det er kjekt med ei reservestang ;)

Utrolig kjipt hvis du er langt avgårde og det skulle skje noe med den eneste stanga du har med deg :'(, eller snella for den saks skyld.

Vurderer ei Scott G2 9' #4 og Lamson Litespeed LS1,5, litt usikker på hvilket snøre.

Har fra før Scott S3 9' #5 som jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og bygger opp litt enhånds lakseutstyr, og kjøpte forleden en G.loomis Crosscurrent 9,9 9# som jeg håper blir passende til laksefisket samt det tyngre sjøfisket oppe i nord til neste sommer. Skal bruke vinteren på å finne ei bra snelle samt finne snøre alternativer. Av snelle har jeg kikket på Nautilus CCF(eller noe sånt) men det har foreløpig blitt for kostbart. Skulle handla i mai når dollaren var på 4,9 ;D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Litt gammel tråd, men artig å ta frem igjen nå som det nærmer seg messer og vår.

-Selv venter jeg på en LPXe #3 som er i posten. Den må jeg ha snelle til. Blir nok en D. Midge. Prøve litt snører før jeg kjøper det.

-Drikkesystem til Fishpond chest/backpacken min.

-Nye fiskebriller. De gamle forsvant et sted langs Åsta i fjor sommer så sikkert en ide med nakkesnor til de også. Rotehue ;)

-Fjellsekk 100l +

-Mulig jeg må ha vadebukser men det vil jeg se ann først.

Utenom det så kommer det obligatoriske påfyllet av fortomsmateriale og impregneringsmidler.

Og om jeg etter dette har igjen noen penger å bruke så frister det veldig med nye vadesko, (sett litt på Simms Rivershed), og video kamera.

Forøvrig har jeg lovet meg selv å begynne å tippe ;) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd faktisk, så absolutt på tide å få den frem i lyset igen Amund :)

For min del skal jeg ikke kjøpe stort annet enn stæsj til fluebindingen fremover. Har vært tidenes dyreste januar (og dels februar) pga. isen og null tid til fiske, så jeg har stort sett fornyet alt fra fiskebriller (Smith optics Chamber, copper), vest/chestpack, vadejakke, ny SØ stang (RS) og snelle, et par snører, kamera + div. objektiver, ny bindestikke og et arsenal av ymse småting som i det store og det hele blir fryktelig dyrt i lengden, så nå er det på tide å gire ned  ;D Kjøpte forøvrig ny sekk i høst og da kjøpte jeg H2O system fra sportsnett. Kostet et par hundre som ikke er alt for ille i forhold til andre steder, så det bør sjekkes ut. Men det spørs om du skal ha frostsikret drikkesystem etc. Her er det en del varianter...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd faktisk, så absolutt på tide å få den frem i lyset igen Amund :)

For min del skal jeg ikke kjøpe stort annet enn stæsj til fluebindingen fremover. Har vært tidenes dyreste januar (og dels februar) pga. isen og null tid til fiske, så jeg har stort sett fornyet alt fra fiskebriller (Smith optics Chamber, copper), vest/chestpack, vadejakke, ny SØ stang (RS) og snelle, et par snører, kamera + div. objektiver, ny bindestikke og et arsenal av ymse småting som i det store og det hele blir fryktelig dyrt i lengden, så nå er det på tide å gire ned  ;D Kjøpte forøvrig ny sekk i høst og da kjøpte jeg H2O system fra sportsnett. Kostet et par hundre som ikke er alt for ille i forhold til andre steder, så det bør sjekkes ut. Men det spørs om du skal ha frostsikret drikkesystem etc. Her er det en del varianter...  ;)

Fler som handler litt ja. ;)

Blir vel kjøpt inn drikkesystem fra sportsbutikken.no. Underkant av 200 kr om jeg husker riktig. Ikke blitt så gærnt at jeg må ha frostsikkert enda ;) Forøvrig ikke vært på sportsnett.no før. Mye artig der :) Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd faktisk, så absolutt på tide å få den frem i lyset igen Amund :)

For min del skal jeg ikke kjøpe stort annet enn stæsj til fluebindingen fremover. Har vært tidenes dyreste januar (og dels februar) pga. isen og null tid til fiske, så jeg har stort sett fornyet alt fra fiskebriller (Smith optics Chamber, copper), vest/chestpack, vadejakke, ny SØ stang (RS) og snelle, et par snører, kamera + div. objektiver, ny bindestikke og et arsenal av ymse småting som i det store og det hele blir fryktelig dyrt i lengden, så nå er det på tide å gire ned  ;D Kjøpte forøvrig ny sekk i høst og da kjøpte jeg H2O system fra sportsnett. Kostet et par hundre som ikke er alt for ille i forhold til andre steder, så det bør sjekkes ut. Men det spørs om du skal ha frostsikret drikkesystem etc. Her er det en del varianter...  ;)

Fler som handler litt ja. ;)

Blir vel kjøpt inn drikkesystem fra sportsbutikken.no. Underkant av 200 kr om jeg husker riktig. Ikke blitt så gærnt at jeg må ha frostsikkert enda ;) Forøvrig ikke vært på sportsnett.no før. Mye artig der :) Takk for tips.

Drikkesystem, er det en avansert kopp ??? Kansje med hank ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, 2010 sesongen er i full gang, og en del utstyr er allerede i havn for min egen del.

*bergans trollhetta 95l.

*loop multi 9` #4.

*vision gt four-four 9.6`#7

*sharkskin ultimate trout #4

*streamstix troutfighter golden 3,4 og 5.

*2 stk c&f fluebokser til sjøfluene.

skal også gå til innkjøp av en litespeed hard alox 1.5 til loop stanga mi ;D.

blir helt sikkert en hel del småtteri også iløpet av sesongen, bl.a fluor carbon tippet og vanlig tippet. fluefiske er ikke en billig hobby akkurat, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikkesystem/camelback

Nest nederste produktet på denne linken:

http://www.sportsbutikken.no/index.html?lang=no&target=d135.html&lmd=39939.319491

Og joda. Funker med kopp også ;) Hehe

Visste faktisk ikke at man fikk tak i Fishpond drikkesystem, og prisen var suveren :)

Hmm.. Farlig denne tråden. Mye vil ha mer  ;D Nei, spørs om det er en grunn til at den ble død midt i finanskrisen  ;D

Sportsnett har butikk i Oslo og har veldig mye bra utstyr, men mye er rettet mot klatre/ekspedisjonsmiljøet. Kjøpte ryggsekk og drikkesystemet der da de er leverandør av Osprey som er sekken jeg til slutt gikk for (Argon 110L +3L).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

hva bruker du 14,16 og 18 til staffaen?

var ikke du tillhenger av og bare bruke 17, 18?

0.14 er alltid med .......mm angivelsene er aldri korekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... denne sesongen blir ikke grei.

Mye godt basisutstyr synger på siste verset.

Vadebuksa er tynnslitt, sur og solbleiket etter mange års bruk. Storsekken er kondemnert og fjellskoene er utgåtte.

Forholdsvis dyre ting alle sammen.

Samme her :P Har et etterslep på veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gammel tråd, men artig å ta frem igjen nå som det nærmer seg messer og vår.

-Selv venter jeg på en LPXe #3 som er i posten. Den må jeg ha snelle til. Blir nok en D. Midge. Prøve litt snører før jeg kjøper det.

Syntes absolutt du skal unne deg ei Midge-snelle ja, Amund  ;)

Vær litt sparsom med backing om du skal ha 3'er-snøre på den, ellers blir det dårlig med plass.

Utover det så må dette være den mest snasne fluesnella verden har sett, og det er ikke noe bare jeg mener, det er fakta faen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den for lite snøre kapasitet på den?

Ellers så er jeg veldig enig med deg Lars. :) Har en nymph w fra før av. (Kunne kanskje hatt et annet navn) ;) men snasne de snellene. :D

Har 3'er snøre på min midge selv, men det er ikke av de lengste 3'er snørene.

Etter mitt syn er det heller ikke nødvendig når vi snakker #3, ei heller masse backing.

De som lett kaster 25 meter med treer vil kanskje hevde noe annet, men jeg tilhører ikke den gruppen  :)

Jeg har også Nymph W, og det er bare navnet som trekker ned på dem også  ;D

Det er den som burde hete Dryfly  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...