Gå til innhold

Tørrfluesesongen i gang! Steinkjer


Tormod Wie

Anbefalte innlegg

Heldig er den som har isfritt vann i nærheten . . . !

Ble disse tatt i elv eller vann ?

Trøster meg med at jeg KUNNE fått mitt livs hittil største ørret sist søndag !

Var ute for å teste noen stenger og snører, og hadde bare knytt på en dott rød chenille i enden av fortommen ! Idet jeg drar inn snøret for å gjøre et nytt kast kommer en latterlig stor ørret og glefser etter "fjærmygg-imitasjonen" min, der den lager en fin plog på overflaten !

På neste kast tar den pokker meg på dead drift, og da kjente jeg den godt også  ;D

Håper å treffe igjen denne karen når sesongen starter  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dæven! Nå skjønner jeg at jeg må investere i klimakvoter her!!!

Du skal da ikke ta fisk før jeg har holdt på i et par uker.

Selv om det ikke er i henhold, grattis!

 

Slapp av påsan :) Vannene her hjemme ligger fortsatt med tykk is.

Denne elva fryser aldri på. Fiskene går å beiter i ei metersdyp bakevje, så det blir neste som stille vann. Tror nok fortsatt du kommer til å ta den første skogsørreten før meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dæven, det varma et gammelt trønderhjerte å hør om sånne fangsta så tili. Grattis!! Bur sjøl i Bardu akkurat no, men e på tur "heim" om et par år. Det e godt å sjå at det e bra feske dit han ska fløtt og! :) E opprinnelig fra Snåsa, men ska fløtt te Steinkjer. Bli synd å fløtt fra Barduelva, men det ska og bli godt å kom heim te trivelige trøndelag... Enda læng te isen går her ja.. Bra man har filma en del i sesongen som gikk så han har nå å kos seig med mens kulingen piske regnet silengs mot ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...