Gå til innhold

Villmarksmessa i Vikingskipet


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Dette er for meg en av vårens høydepunkt. En hel helg med fluebinding, fluefiskeprat, prøve noen stenger, se på litt gadget og masse folk........

Håper det er flere fra fluefiskesiden som har tenkt seg en tur, kunne vært artig å slått av en prat med andre nerder...... :)

 

For min del så blir jeg sittende på Hedmarken fluefiskeforenings stand å binde fluer. Stikk innom da vel...... :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker altså >:(

Hadde det ikke vært for at jeg sitter "stranded" her i Telemark med en pedagogikk-eksamen. Hadde jeg garantert tatt turen over til den "gærne sia" for å få med med meg Villmarksmessa. Hadde vært moro å snakke fluefiske med likesinnede og kikket på litt nytt stæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si hva man vil, men Villmarksmessa i Skipet er og blir vårens vakreste eventyr!!!

Så der er vi helt på linje,Terje !

Er forøvrig en helt "ny"aktiv bruker på dette nettstedet, men har jo blitt kjent med deg og mange andre både her og på GG ved å kikke innom med jevne mellomrom! og er mektig imponert over din kreative fluebinding! Var også på lysbildekåseriet ditt på Kjonerud; veldig bra!!

Kan også nevne at jeg har fisket i Renaelva i ca.33 år,og hvis helsa holder,blir det nok 33 år til(med rullator,men læll agitt) ,en av Norges aller beste ørret/harr-elver!! Enig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Man kan si hva man vil, men Villmarksmessa i Skipet er og blir vårens vakreste eventyr!!!

Så der er vi helt på linje,Terje !

Er forøvrig en helt "ny"aktiv bruker på dette nettstedet, men har jo blitt kjent med deg og mange andre både her og på GG ved å kikke innom med jevne mellomrom! og er mektig imponert over din kreative fluebinding! Var også på lysbildekåseriet ditt på Kjonerud; veldig bra!!

Kan også nevne at jeg har fisket i Renaelva i ca.33 år,og hvis helsa holder,blir det nok 33 år til(med rullator,men læll agitt) ,en av Norges aller beste ørret/harr-elver!! Enig?

 

 

Hei Lars Gunnar!

Yepp, totalt og fullstendig enig.

Da regner jeg med at vi snakkes i skipet. :) :)

Uansett, Velkommen til mitt andre hjem - FLUEFISKESIDEN.NO

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et kort besøk i skipet i dag, men regner med å komme sterkere tilbake i morgen eller søndag! det er jo så forb.... mye å se over! Litt innkjøp ble det jo;noe fluebinder"snacs"! (Man blir så lett revet med!!)

Veldig bra besøk i dag, foresten. Håper det fortsetter ut helgen.

Jeg skal hilse på når jeg kommer,jeg regner vel med at du sitter å binder fluer alle tre dagene? Jeg vet hvem du er, men det er ikke sikkert at du vet hvem jeg er?? selv om vi så vidt har hilst på hverandre:

 

 

L.G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Da var Villmarksmessa over for denne gang. Nok engang en hyggelig helg i Skipet.

Desverre fikk jeg ikke prøvd så mange stenger denne gangen fordi man har laget et idiotisk program for kaste bassenget. Det innebærer at det er en eller annen forretning som har oppvisning i hvor "dyktige" de er i å kaste langt eller hvor mange morsomme kast en kan gjøre med en fluestang.

Dette er etter mitt syn interessant i nøyaktig 10 minutter men når de samme folkene okkuperer kastebassenget 4 ganger om dagen pr gruppe, så ble det ikke mye tid igjen til de som ønsket å teste en ny stang for å finne ut om de ønsket å kjøpe den. Bassenget var åpen for publikum på fastsatte tider tilsammen 2 timer pr dag fordelt på fire halvtimes bolker, å da måtte man lese en liste over når det er ledig. Hadde vært helt greit med oppvisning, men ikke ørten forskjellige om dagen. Et par hadde holdt i massevis.

Ikke er det en dritt å lære av disse kaste fantasten heller, det er kun et show. Det legges opp som om det er nyttig info de kommer med, men det er rett og slett tull. De som ikke har fisket med flue før, har ingen ting å lære av å se på dette. Ser mer ut som ren produktreklame, med noen hederlige unntak hvor fluefiske sto mer i sentrum.

 

Trøsten får være at jeg rakk å teste ut og totalt få en ny Stang på hjernen. Hvilken og hva slags stang jeg snakker om tør jeg ikke si men det var noe så inn i gamperæva nydelig å kaste med, og det hadde jeg aldri trodd jeg skulle komme til å mene................ ;D ;D

Krysser fingra og håper jeg vinner hovedpremien i dugnadslotteriet i foreninga vår: En Sage Z-Axis #5 komplett med snelle og snøre. Det hadde vært noe det :) :) Gjør jeg det kommer den her under "Selges" om kort tid ;D ;D ;D

 

Bortsett fra tøyseopplegget ved kastebassenget var messa helt topp for min del. Masse hyggelige mennesker, fluebinding, noen nye fluebindingsoppdrag (Stanga kommer stadig nærmere.... ;D), samt liv og røre. Nå kan sesongen bare begynne, ser ikke bort i fra at det blir TØRRFLUEFISKE i løpet av uka.

 

Terje!

 

Glemte å si at det var veldig hyggelig å få prata med Andrè, Erik, Jan Erik, Trygve og Bjørnar fra fluefiskesiden og alle andre fluefiskenerder jeg traff i helga.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Terje jeg! Dætta var gørartig! (som vi sier på Hedmarken) :D Jeg tror jeg vet hvilken stang Terje sikler på nå og jeg må jo bare være enig. Noe så nyyydelig :D

 

Som utstiller er jeg også enig i det om kastebassenget. Det var ikke lett å ta med kunder dit for å prøve...

 

Mvh

Bjørnar F

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...