Gå til innhold

-Hvor steady skal den være før du kaster??


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

-Har ved div. elver observert folk, gjerne grupper, som virker rimelig proffe, som stort sett bare sitter og venter. Seff sitter jeg også og speider og vurderer om det bare er helt tilfeldig vak, eller om den fortsatt står der. Men det som undrer meg litt noen ganger, er hvor enormt tålmodige noen er.. Vet at noen også bruker klokka for å time vaket. Og når tiden er inne, går gjerne nr.1 i rekka ut for å ta et kast, legger vakkert ut, aura(helst stooor!) går opp, ingen kroking, inn på land, og venting igjen til den blir steady, -og værsegod neste! Vel og bra, spes v stoor aure, skjønner litt av greia, men dog: Ved kjempe-klekkinger, har nok dette absolutt noe for seg, men ellers, tjaa..... Har selv fått rimelig mange feite, som jeg bare har sett vake en gang. I fjor traff jeg på en sånn gruppe m proffer, som satt&satt&satt..mens jeg gikk femti meter unna, og håvet inn tre virkelig pene. Da jeg gikk forbi disse m den siste kilosen i hånda, fikk jeg et par merkelige blikk, men observerte at diskusjonen nå hadde havnet på krokstr.20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Proffene som du skisserer høres kjent ut, vært mye i hallingdal/hemsedal?

Det er en del som må sitte i det lengste før de gidder å fiske.

Selv gidder jeg ikke å vente en hel dag på at fisken skal vake 155 ganger før jeg skal kaste på den. Nei, to vak med tett mellomrom, sikker i fluevalget og jeg kaster på den. Jeg synes det blir litt for teit å bruke halve dagen på teorier og studier før man fisker.

Det er skjelden noe stort hokus pokus hva fisken tar når den vaker, finn flua og fisk! Blir fisken skremt, så finn deg en ny fisk i mellomtiden.

Fisketurer/ferier er alt for korte til å sitte å glo, når man egentlig har kommet for å fiske.

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja, faktisk akkurat i de områder!! Noen ganger har jeg faktisk følt meg litt "teit", siden det har holdt m få vak før jeg har kastet! Har også lest i div. bøker om gutta som kan sitte en hel dag å "time" en ørret. Syntes det var noe veldig edelt over dette, men mener det er relativt overdrevent og unødvendig. Mener bestemt at man klarer å lure opp aura, selv utenom den "timede" vakfrekvensen. Herreminhatt så mange fisk de gutta må misse i løpet av den lille sesongen vi har! Misforstå ikke, jeg er selv for det meste ute etter "Den store" , og drar derfor nesten utelukkende til elver der jeg vet de står. Men jeg setter meg ikke ned langs de gromeste strekkene v fks. Hemsila sammen m ørten andre, for å vente på tur! Men, dem om det, bare de ikke "sperrer" et godt strekk/brekk ved å sitte i klynge der og mumle i timevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...