Gå til innhold

Aktivitet i Namsos/Namdalen?


Flyman

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Vi er på flyttefot fra Røros og tilbake til mitt barndoms Namsos og Namdalen, og gleder meg hemningsløst til mer sjøørretfiske, det gode brunørret- og røyefisket og fiske i sjøen ;D

I den forbindelse lurer jeg på om det er noe etablert fluefiskemiljø/fluebindermiljø i Namsos og omegn som det går ann å "lure seg inn i" :rolleyes:?

Har endel fiskekompiser der oppe men disse er ikke så ivrig på fluefiske (ikke ennå iallefall ;)), men det er alltid moro med nye bekjentskaper å dele erfaringer og opplevelser sammen med - enten med fluestang eller ved bindestikka 8)

 

Gleder meg iallefall vannvittig til å sette igang med flyttinga i månedskiftet april/mai :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når det gjelder fluefiske så er vi en liten gjeng øverst i Namdalen som er ivrige på både fluebinding og fluefiske. Det er mulig du synes det er litt langt unna, men vi holder til på Namsskogan. Ta gjerne kontakt med oss, vi har plass til flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Steinkjer e da vel itj i Namdal`n  ;D ;D

Berre tulla litt.

 

Det er som Skogrypa sier ..... det er bare å ta turen oppover . Du finner en del gærninger her . Enten i en eller annen elv eller til fjels   ;D

 

Hei igjen :)

 

Tusen takk for svar! Steinkjer e vel strengt tatt ittj Namdalen, men fortsatt på den rette sia av fylkesgrensa ;D

 

Det hadde jo vært kjekt å tatt noen turer oppover til inner-Namdalen, og det kommer nok det til å bli også. Har jo fiska endel inni der for mange år siden, men fortsatt maaange plasser som også skulle vært besøkt og prøvd. Så da går det kanskje ann å treffes ved elva eller bindestikka hvis det passer seg :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flyman!

Bortimot alle som jeg vet om som binder her i by'n sitter vel for det meste å binder svære tubefluer!

Skulle ha vært flere som bandt litt ørretfluer ass, og ikke bare går å denger med 15 fotere..

Men kanskje du greier å påvirke noen når du kommer oppover! =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flyman!

Bortimot alle som jeg vet om som binder her i by'n sitter vel for det meste å binder svære tubefluer!

Skulle ha vært flere som bandt litt ørretfluer ass, og ikke bare går å denger med 15 fotere..

Men kanskje du greier å påvirke noen når du kommer oppover! =)

 

 

Heisan Ola og takk for sist :)

 

Ja, det er som du sier litt gjennomgående at nesten all fokus er rettet mot laksefiske i Namdalen - iallefall når en snakker fluefiske. Men da er det godt å se at det er en oppadgående trend også med lettere utstyr og fiske etter ørret og røye i ferskvann og ulike arter i saltvann ;D

Fisker noe laks selv også, men svært lite nå i forhold til for endel år siden. Finner mye større glede og utfordringer i annet fluefiske :D

Vi får nok "rotte" oss sammen og finne på noe sprell der oppe i tiden som kommer vettu - og så kanskje vi tar noen turer innover til Namskogan også 8)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...