Gå til innhold

Granbo`s Fiskeskole


Speyen

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Har meldt meg og min samboer på kurs hos Jan Erik Granbo på Guidelinevaldet i Gaula i sommer, 28.7 - 1.8. Har fisket med flue i over 20 år, men føler jeg har lyst å utvikle meg litt, ikke minst luke bort uvaner osv både på overhodekast og speykast. Er dessuten veldig nyskjerrig på snake-roll, og de kombinasjonskastene Granbo presenterer. Tror dette er meget nyttig å lære seg.

Min samboer, hun er helt fersk i gamet, er helt "grønn" iallefall på 2-håndsstenger, skal bli morsomt å se hvordan hun utvikler seg.

 

Det jeg tenkte på med dette enmet, er om det er flere av dere her som enten har eller tenker på å melde seg på samme kurs, det kunne jo vært morsomt om vi kunne bli litt bedre kjent før oppstart i juli, enten her eller mail f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok godt og vel 90% ørret-fiskere som opererer på denne siden, så det er vel ikke den helt store interessen, kanskje ?

Ikke for det, de aller fleste av oss hadde vel hatt noe å lære av J.E. Granbo ! Han er utrolig dyktig med enhånds også  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love dere at alle har noe å lære av Jan Erik G. Dessuten er han den laksefiskeren jeg kjenner som har størst respekt for ørretfiskeren sine teorier. Han bruker disse nemlig under sitt laksefiske vet jeg. Laksen er visstnok ikke alltid "forbanna". Da må man lure den også på dens naivitet som hos ørreten i følge Jan Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Bjørnar, enig med deg. Liker hans teorier om å "jakte på laks", slik ørretfiskeren (bør) gjør. Mange laksefiskere har glemt dette, vasser under armene og kaster så langt de orker, uten tanke på hvor fisken står (eller går).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...