Gå til innhold

Hemsil


Gjest Öringen

Anbefalte innlegg

Hei Kim.

 

Er det slik at fisken beveger seg oppover elva i begynnelsen av sesongen? (at det i begynnelsen av sesongen ikke er så mye fisk i de øvre delene i elva eller har fisken vandret til sine vante standplasser allerede?)

 

Mvh en som skal opp i uke 24 :-)

 

Det er en del stedegen fisk, og så er det en del fisk på vandring. men, det kan nok oppleves sånn som du beskriver det. fisket har ikke kommet igang ordentlig på de øvre delene enda. men, det nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Kom hjem fra hemsil i dag, etter å ha vært der siden onsdag !

Brukbart fiske onsdags-kveld og i dag ! Elva har gått jevnt ned hele uka, og er nå veldig fin !

Var ikke særlig fornøyd med å måtte reise ned igjen i dag, nei  :'(

Torsdagen blåste mer eller mindre bort, men det var bra klekkinger, og utpå kvelden ble det fiskbart !

Fisket kun mellom hjelmen og sirkuset disse dagene !

Klarte ikke å bryte kilosgrensa på denne turen, men jeg så stor fisk . . . veeeldig stor fisk  :o

post-448-13949849814037_thumb.jpg

post-448-13949849814513_thumb.jpg

post-448-13949849814945_thumb.jpg

post-448-13949849815433_thumb.jpg

post-448-13949849815913_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra hemsil i dag, etter å ha vært der siden onsdag !

Brukbart fiske onsdags-kveld og i dag ! Elva har gått jevnt ned hele uka, og er nå veldig fin !

Var ikke særlig fornøyd med å måtte reise ned igjen i dag, nei  :'(

Torsdagen blåste mer eller mindre bort, men det var bra klekkinger, og utpå kvelden ble det fiskbart !

Fisket kun mellom hjelmen og sirkuset disse dagene !

Klarte ikke å bryte kilosgrensa på denne turen, men jeg så stor fisk . . . veeeldig stor fisk  :o

 

 

Svært innbydende bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Da var jeg også hjemme igjen etter en uke i dalen, veldig høy vannstand og Veldig mye sol i begynnelsen av uka + j****ig mye vind på torsdagen førte til at fisken stort sett spiste under overflata og derfor ikke var spesielt samarbeidsvillig, elva har sunket oppimot en meter de siden onsdag og vannstanden har de siste dagene vært fin fin.

 

Har hatt kontakt med en del fine fisker i helga men hadde veldig dårlig uttelling, klarte tilslutt og lure en kilosfisk men kommer til å huske fiskene vi så bedre en fangsten vi fikk fra årtes tur, brukte mye tid på å spotte fisk denne turen og vi fant mange flotte fisk ;D.

 

Vi hadde også noen morsomme nattetimer med andre medlemer av forumet på den lokale pubben + narshspilet ;D

post-0-13949849827593_thumb.jpg

post-0-13949849828173_thumb.jpg

post-0-13949849828806_thumb.jpg

post-0-13949849829433_thumb.jpg

post-0-13949849829953_thumb.jpg

post-0-13949849830523_thumb.jpg

post-0-13949849830932_thumb.jpg

post-0-13949849831493_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Öringen

Sköna bilder, sitter här med morgonkaffen och är på väg ner till älven. Hade en mycket fin kväll igår nere vid flaket det kläckte mycket baetis och fisken var smått tokig!! Nu ska jag ut och reka vak och leka vid älvkanten hela dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonbilder Øystein!

Synes klart å se 4-5 fine øretter på ett og samme bilde, og fantasien får meg til å "se" enda fler! :D

I Rena der jeg har holdt til mest de siste åra, har det en og annen gang vært mulig å se smått fantastiske ting også, gjærne fra litt høye utkikk-punkt, men noe slikt fra elvebreddperspektiv har jeg aldri sett......takker så mye! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Kanonbilder Øystein!

Synes klart å se 4-5 fine øretter på ett og samme bilde, og fantasien får meg til å "se" enda fler! :D

 

Du ser fler ;D .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Takker for al skryt :)

 

Ja detta var imponerende bilder Øystein! Flott at du la fra deg stanga og jakta med kameraet. ;D

 

Jostein Berg

 

Hadde med meg både stang og kamera men når fisken ikke vaker så blir det bilder isteden for fiske, når vi fisker i hemsil så pleier vi også å fiske i sammen 2 og 2 en som fisker den andre spoter og dirrigerer/mobber og da blir det altid muligheter for bilder :)

 

post-0-13949849835395_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bilder Øystein!!

Utrolig morsom "bytur" med en stor fluefiskegjeng der diskusjonene gikk vilt for seg i alle retninger, øl, ørretbilder og kasting på rundt over 25 i fylla av et par karer var imponerende :) hehe! Dette må gjentas siden.

 

Liten sånn mellomperiode i elven nå, mellom rhodani og auri, mye mygg. Slenger over en gratulasjon til Are Lorentzen som tok en flott fisk på 1.35, dette ble feiret på peppes. Det er muligheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...