Gå til innhold

Fisketur til Island


Frode82

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er ein gjeng som vurderar fisketur til Island i i sumar. Vi er studentar, og har eit ganske lavt budsjett. Vi tenker å fly til reykjavik der vi vil leige bil og kjøyre prøver gjerne ulike plassar. Det mest aktuelle er aurefiske sidan inntrykket er at laksefiske er hinsides dyrt. Er det nokon som har nokre tips. Gode vatn/elvar. Prisar på fiskekort? osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi er ein gjeng som vurderar fisketur til Island i i sumar. Vi er studentar, og har eit ganske lavt budsjett. Vi tenker å fly til reykjavik der vi vil leige bil og kjøyre prøver gjerne ulike plassar. Det mest aktuelle er aurefiske sidan inntrykket er at laksefiske er hinsides dyrt. Er det nokon som har nokre tips. Gode vatn/elvar. Prisar på fiskekort? osv....

 

Er ikke direkte billig å fiske brunørret heller www.nat.is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

I tillegg til seriøse priser er det også RESTRIKSJONER på antall fiskere i elver/vann samtidig. Leie bil privat er seriøst dyrt det å. Skal dere gjøre det mest fornuftig, reis med en turoperatør som har forskjellige alternativer...

 

EKS.  http://www.icetour.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisket i ei elv på nordsiden for noen år siden, der gikk det mest røye og brunørret. Disse var til gjengjeld svært store og det taes fisk hvert år på nesten 10 kg. Tror vi betalte rundt 50 000 Islandske for hele elva i 3 dager. Det tilsvarte den gang ca 5000 norske. Da hadde vi 4 eller 5 stenger. Jeg hadde personlig ikke valgt Island på en lavbusjett tur, da er det etter min mening bedre å spare litt  :) Det er ikke akkurat billig med noe som helst der oppe.

 

Jan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...