Gå til innhold

11 prikker


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Fikk en fisk for et par dager siden med kun 11 prikker på hver side av kroppen. Jeg har sett bilder av brunørret med bortimot null prikker, men aldri fått "fåprikkede" ørreter før. Dette stedet jeg fikk fisken på slutter egentlig aldri å forundre meg heller.Har fått flere fisker med mopsehode. En med kun et slags bein som underkjeve. Denne stakk langt ut foran overkjeven, men hadde helt fint skinn og en utrolig fin k-faktor. Fatter bare ikke hvordan den klarte å suge til seg byttedyr og insekt med denne kjeften. Har også fått en ørret her med latterlig kort kropp. Som om det manglet 10 cm av ryggraden. Alle fisken har vært mellom 4-8 hg.

 

Hadde vært artig om noen andre hadde hatt bilder etc fra lignende rariteter.

post-367-13949849340232_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

De andre fiskene jeg får der er av meget god kvalitet. Jeg bruker å ta med noen matfisker og de er faktisk eksepsjonelt god smak på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Hvor er det egentlig du fisker, Nicolaj? Der hvor atomkraftverket har uranstavene til avkjøling?

Det kan være at jeg fisker i områder med over middels stor mulighet for degenerative forandringer både på avkom i Homo S. og Salmo T. slekten, men som sagt så er fisken i dette området vanligvis av utsøkt kvalitet:)

 

Yardbird. Har du bilder?

 

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote author=nicolaj brekke l

Det kan være at jeg fisker i områder med over middels stor mulighet for degenerative forandringer både på avkom i Homo S. og Salmo T. slekten, men som sagt så er fisken i dette området vanligvis av utsøkt kvalitet:)

 

Yardbird. Har du bilder?

 

 

Sorry, tror ikke jeg har bilder av slike ørreter.  Har i grunnen vært så vant til store variasjoner i skinnet på fisken i vatnet at jeg egentlig ikke har reagert med annet enn at "Jøss, her var det ikke mye prikker, gitt".

 

Og det har neppe noe å gjøre med genetisk betenkelige forhold - kvaliteten på fisken i vatnet er svært bra, vatnet er produktivt, og snitt-størrelse har gått betydelig opp de siste fem til ti åra.

 

Men dersom jeg får en prikkfattig ørret der i løpet av sesongen - noe som slett ikke er utrolig -  skal jeg forevige den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...