Gå til innhold

Ørret eller gjedde...


Gjest AndreBrun

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Ja er det ikke deilig! Og hvis en er så sugen (som jeg er nå) så er det jo bare å lukke øya, og fantasere... Den gjedda kan være hva som helst ;)

 

Nå må du gi deg Ole Marius ;D ;D ;D Den kan jo ikke bli noe annet enn en gjedde (muligens krokodille) tatt på juletrepynt ;D ;D ;D ;D

Nå er det ikke lenge igjen til du kan begynne med årntli fluefiske, med sånne fluer som har vinger og flyter vet du....... ;D ;D ;D ;D

Det blir moro det, da trenger du ikke engang å lukke øya å fantasere.........da er alt som det skal være......ja hvis du ikke lar deg lure av Roy og andre som setter på sånne rosa fluoriserende greier som drukner og kaller det fluefiske....... ;D ;D ;D

 

Hold ut kammerat, fluefiskesesongen starter snart i Rena..... ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå iler jeg til (som det har blitt så poppulært å si) med en liten opplysning fra fluebinderkvelden sist lørdag!

Opplysningen går selvsagt ut over deg Terje, men jeg klarer ikke å dy meg fra og forsøke å fravriste deg den sigaren du nå veiver så høyt! ;D

Altså....satt ikke du oppi Hagledalen sist Lørdag å bandt tørrfluer med nymfedubbing....? ;D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Nå er det ikke lenge igjen til du kan begynne med årntli fluefiske, med sånne fluer som har vinger og flyter vet du....... ;D ;D ;D ;D

Terje!

 

Sånne fluer har da vært i bruk en stund nå da Terje  :D

Ikke bare i bindestikka di det klekker om dagen  :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå iler jeg til (som det har blitt så poppulært å si) med en liten opplysning fra fluebinderkvelden sist lørdag!

Opplysningen går selvsagt ut over deg Terje, men jeg klarer ikke å dy meg fra og forsøke å fravriste deg den sigaren du nå veiver så høyt! ;D

Altså....satt ikke du oppi Hagledalen sist Lørdag å bandt tørrfluer med nymfedubbing....? ;D:D

 

Forsvarsadvokaten, Slettengen ;D ;D ;D

Du prøver å bygge en sterk sak her ser jeg ;D ;D

Siden jeg velger å være min egen advokat, må jeg da påpeke at dubbingen ble brukt i ei flue som garantert kommer til å flyte ;D ;D ergo kan jeg fortsatt holde sigaren høyt å fremelske tørrfluefiske som "the noble art of flyfishing"...... ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Nå iler jeg til (som det har blitt så poppulært å si) med en liten opplysning fra fluebinderkvelden sist lørdag!

Opplysningen går selvsagt ut over deg Terje, men jeg klarer ikke å dy meg fra og forsøke å fravriste deg den sigaren du nå veiver så høyt! ;D

Altså....satt ikke du oppi Hagledalen sist Lørdag å bandt tørrfluer med nymfedubbing....? ;D:D

 

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Tørrfluepuristen følte seg noe klemt mellom røslige karer som bla bandt alt annet enn beskjedne små femifluer som så ut som om døm har rømt fra ei insektbok på Lørdagskvelden, og tydde til nymfedubbing for å unngå juling, er noe jeg her vil påpeke at ikke er tilfelle......i tilfelle noen tror det!

Neida, tvert imot innrømte puristen uten å ha blitt trua med vold i det hele tatt at nymfedubbingen er en fast bestandel i flere av hans såkalte tørrfluer! :rolleyes:

Detta er ivertfall hårreisende opplysninger som neppe er forenlig med den pureste tørrfluepuristiske tanke der jeg kommer fra, og når atpåtil noen av disse kreasjonene med underlegen dubbing har blitt solgt til uskyldige som kansje har fått besudla puristdrømmen uten og vite det.....ja da har ikke jeg noe valg, sannheten må fram!

Apropo tørrfluer........selv den største gjeddeflua som ble til den kvelden hadde fløti som en knallrød jesus etter en tur i risteboksen, og det at den mangla vinger betyr ingenting all den tid fluer med vinger heller ikke flyr noe sted døm heller uten drahjælp fra et vekta snøre! ;D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

He he, men bare en tanke  ;D Hvis du fisker en stor Streaking Caddis i et vann der det ikke finnes annet enn mikrosmå vårfluer, og fisken går langs land og jakter på små gråbrune fiskeyngel i overflaten, og du tar fisk på Streaking Caddisen. Er man purist da?  ;D

 

Eller hvis man rister en liten Muddler Minnow i pulverboksen så den flyter høyt og vell, og fisker under en P.grandis egglegging? Hva er man da?  ;D Nei, steget fra nymfedubbing til tørrfluedubbing er definitivt større, he he, så Terje min venn, du har skutt deg selv i tørrfluepuristfoten. Eller vent, skutt av begge puristbeina vil vel være mer dekkende på alvorlighetsgraden her  ;D

 

(ingen må ta dette innlegget for annet enn sprøyt og tull, altså  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tore Slettengen skrev:

for målbindt'n det har vi ivertfall ikke klart!

 

Nei det kan du banne på at du ikke har Tore ;D ;D ;D

Oppfatter dette kun som slukfiskernes desperate forsøk på å rettferdiggjøre fordekt slukfiske med fluestang. ;D ;D ;D og da tas som alltid alle midler i bruk for å psyke ut den som bedriver "the noble art of flyflshing", nemlig tørrfluepuristen ;D ;D ;D ;D

Mine imitasjoner av insekter på overflaten flyter uansett om det er nymfedubbing eller ikke, og skulle de drukne så er jo jeg den første til å innrømme at det er ren og skjær juks. ;D ;D ;D

Nei gutter, kall en spade for en spade og ta frem slukstanga. Det er mye mer realt enn å late som man bedriver fluefiske med juletrepynt og rosa pastell farger ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

He he, nei det har vi nok ikke, Tore. Men Terje er jo en knallhyggelig kar og takhøyden er stor for litt tull  ;D

 

En annen ting: Ikke hadde verken jeg eller gjedda trodd at vi skulle starte en debatt om tørrfluer med vårt flyktige møte på bildet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

He he, nei det har vi nok ikke, Tore. Men Terje er jo en knallhyggelig kar og takhøyden er stor for litt tull  ;D

 

En annen ting: Ikke hadde verken jeg eller gjedda trodd at vi skulle starte en debatt om tørrfluer med vårt flyktige møte på bildet  ;D

 

Gøy å tulle litt, men beklager å avspore tråden din Andrè.

Vi får eventuellt ta opp igjen debatten på en annen tråd. ;D ;D

 

Flott Gjedde forresten, Andrè :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Det var nå egentlig ikke noe å avspore her heller, da, så kjør debatt for min del  ;D

Noe helt annet. Skal du være med på flyteringtreffet til Morten? Det blir nok en veldig hyggelig samling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med goe gamle Terje luskende i nabolaget med ei skummel fortid som rappaladenger han gjør alt for å fortrenge måtte det bare skje det André! ;)

At'n er gørtrivelig i tillegg er noe jeg gladelig skriver under på like mye som et rundskriv til brannvesnet der han blir nekta tilgang til natur'n når brannfaren er som værst......faren for sjølantenning er stor rundt en slik knusktørr en som tenner på alle plugga så fort det blæs litt! ;D

 

Nå ser jeg foresten at det gnistra til litt her, og da var altså mine bekymringer om at det hadde skjedd'n noe alvorlig ubegrunna........ikke fordi det hadde gjort noe, sjøl fra sju fot under torva hadde vi hørt puristfela gnikke og gå som om ingenting hadde skjedd........det er jeg overbevist om! :D

 

Bildet av deg og gjedda er foresten kjempefint......er det kona som er fotografen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

He he, du får sagt det du, Tore  ;D

Bildet? En av de to andre fluedengerne som var med. Veldig fint på Einavatnet med tanke på vading, varierte fiskeforhold etc. Eneste malurten i begeret, er vel at det var bedre der før gjedda kom  ;D Men same game with a different name, går man det nye etter i sømmene er det bare sømmene som er nye eller noe i den duren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det var nå egentlig ikke noe å avspore her heller, da, så kjør debatt for min del  ;D

Noe helt annet. Skal du være med på flyteringtreffet til Morten? Det blir nok en veldig hyggelig samling.

 

Skulle gjerne ha vært med Andrè, men nå har jeg kun fokus på eksamen den 1. juni. Etter den tid blir det tørt, tørt, tørt og tørt..... ;D ;D ;D

 

Du får forresten sagt det du Tore ;D ;D ;D, bra vi har fluefiskesiden nå som GG er like knusktørr som mine fluer ;D ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i Terje.....ikkeno dårlig sted å være detta nei!

Ser du foresten hvor heldig André er.....han har ivertfall en kompis som tar gode bilder av han og fangsten!

Sjøl om jeg aldri får fisk synes jeg godt du kan legga deg i sælan å få tatt et bilde av meg der jeg ikke framstår som en smått feilplasert og mediterende sjeggbudda som venter på ferjeskyss........du skylder meg såpass for avataren din! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det har du rett i Terje.....ikkeno dårlig sted å være detta nei!

Ser du foresten hvor heldig André er.....han har ivertfall en kompis som tar gode bilder av han og fangsten!

Sjøl om jeg aldri får fisk synes jeg godt du kan legga deg i sælan å få tatt et bilde av meg der jeg ikke framstår som en smått feilplasert og mediterende sjeggbudda som venter på ferjeskyss........du skylder meg såpass for avataren din! :D

 

Jeg skal skjerpe meg Tore, og ta noen kanonbilder av deg til sommeren ;D ;D ;D

I mellomtiden så legger jeg inn et bilde av en som likner på deg av utseende, men som tenker som meg ;D ;D ;D ;D

 

Tørrfluefisket far: F.M. Halford

 

24619.jpg

 

 

 

Denne mannen derimot er nok mer i din gate.

 

Ubåtkapteinen G.E.M Skues: ;D ;D ;D

 

24620.jpg

 

 

Ikke lenge siden du lurte meg trill rundt med å bytte om identiteten på disse to karene.

Siden den gang har jeg lest litt om F.M Halford og innsett at denn mannen skjønte hva fluefiske er på et meget tidlig stadium. Jeg er overbevist om at Halford og Refsahl vil bli beste kompiser når vi møtes i ett senere liv..... ;D ;D

 

Han andre fyren gidder jeg ikke å lese om ;D ;D ;D

 

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakslengen

At Tørrfluepuristen følte seg noe klemt mellom røslige karer som bla bandt alt annet enn beskjedne små femifluer som så ut som om døm har rømt fra ei insektbok på Lørdagskvelden, og tydde til nymfedubbing for å unngå juling, er noe jeg her vil påpeke at ikke er tilfelle......i tilfelle noen tror det!

Neida, tvert imot innrømte puristen uten å ha blitt trua med vold i det hele tatt at nymfedubbingen er en fast bestandel i flere av hans såkalte tørrfluer! :rolleyes:

Detta er ivertfall hårreisende opplysninger som neppe er forenlig med den pureste tørrfluepuristiske tanke der jeg kommer fra, og når atpåtil noen av disse kreasjonene med underlegen dubbing har blitt solgt til uskyldige som kansje har fått besudla puristdrømmen uten og vite det.....ja da har ikke jeg noe valg, sannheten må fram!

Apropo tørrfluer........selv den største gjeddeflua som ble til den kvelden hadde fløti som en knallrød jesus etter en tur i risteboksen, og det at den mangla vinger betyr ingenting all den tid fluer med vinger heller ikke flyr noe sted døm heller uten drahjælp fra et vekta snøre! ;D:D

 

Da er vel denne flua du viser til Tore ;D

17cm lang, og sitter i gapet på ei som var 13kg+

post-0-13949849375814_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var'n der Bakslengen! ;D

Det er vel ikke alle her i værden som binder gjeddefluer med en slik mal, men på våre kanter er det helt normalt......ikke sant!

Husker jeg ikke feil ble det tatt et bilde til den kvelden der to av kjendissene fra Sildrepissa viser fingern til gjedda som beit sjefen for den fallitterklæringa fiskeforvaltninga er i elva, Melker Rognerud i stellet da han fridykka i hvitfiskeldoradoet sitt i bare nettoen.........uansett hvor godt vi likte den gjedda så fires det ikke en langfinger på hva vi mener om gjedda akkurat der! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...