Gå til innhold

Ørret eller gjedde...


Gjest AndreBrun

Anbefalte innlegg

Se der ja Bakslengen, der tenker jeg gjedda fikk det i detta tilfellet feiladreserte passet sitt påskrevi så det holdt! :D

Det er vel bare rettferdig at resten av historia også kommer på trykk her på Fluefiskesiden.......halvkveda viser er det værste jeg veit!

 

SILDREPISSA TIDENE 16/12-06.

 

Red.

Utrag fra en drøm under påvirkning av kløsterhuepine.

 

Parringshyl eller fyllevræl....?....nei, det var bare en gjeddekjeft som smallt igjen rundt de edlere dela på Melker Rognerud under en snorkelinspeksjon i Sløpsjøen, Sildrepissa's nye trekkplaster til fisketurismen og dermed handelsnæringa i Sildra sentrum.

Hvorfor det var nødvedig og dra på befaring i hvitfisk-eldoradoet i blanke messingen...ja ikke spør meg, loggikken til enkelte i forvaltninga forstår jeg meg simpelthen ikke på!

Kansje det er frihetstrangen som dreiv'n til det.....i såfall, hvor ble det av den frihetstrangen da sjølve storgjedda tredde seg over stellet hass som ei overivrig og hevnsjuk frøken Tasterud i gjeddeham?

Værst var det vel egentlig da hunngjedda merka den fule smaker og tok en serie krokodilleruller for å frigjøre kjeftametet.

At det var skjølve stjærna i Rogneruds forvaltningstankegang som prøvde å befri sin største velgjører for arvemassa syntes sikkert fryktelig rart på han sjøl, for da han vralta breibeint og tvikroka opp på land etter det orale sammenstøtet med sjølve kromtappen i ny Norsk fiskeforvaltning hørtes høye og hjerteskjærende hulkelyder fra den fortsatt påmonterte snorkeltuten.

Det tok foresten flere dager før den forkilte kjeven gav slipp på snorkelmunnstykket og kjeften begynte å artikkulere forstålige og harmdirrende ord som forplanta seg helt ned i kateter-posen og fikk overflata der til å dirre med hvite skumtopper.

 

"At den forbanna gjeddehælveten skulle ta tyttebærklappera's sie etter alt jeg har gjort for den er et svik jeg i kraft av og være yppersteprest i lobbymisjonen MOT værn av edelfisk til fordel for settefiskforing av gjedder aldri glømmer......fra nå av er all min oppmerksomhet retta mot morten og alle de som til nå har sitti i deprimerende urbane miljøer og fiska dassmort rett fra kloakken.....nå er det på tide at døm også får nyte natur'n på full turbin!

Alle mine drømmer om et sidesprang med miljømedister Bjønnholmen ved neste julebord henger i laser...sukk.."

 

(Her gjør drømmen en mer gørrlei vri sett med Rogneruds øyne.)

Under lobbykongens sykeleie nådde en frekkas fra VVV (Villfiskens Ve og Vell) helt inn i miljømedistern's indre og gjorde så stort inntrykk der at Norgeshistoriens største ku-vending med jurklask som var hørbare helt opp i det aller innerste av den feilslåtte innlandsfiskets analer og fikk en haug med halvtomsinger fra storting og gammelmannsforvaltninga til å ta ut førtidspansjon på psykotisk grunnlag......hvilket døm fikk innvilga på flekken alle som en!

NJFF (Norsk Jehuk og Fikle Forening) fikk nytt styre og innførte fellefangs med saksefeller fra 1700 tallet i alle styrende lobbyer tilknytta forvaltning og biologisk mangfold......byttet var lobbyister med ureint mjøl i påsan i forhold til måteholdsforvaltning og biologisk bærekraftige villfiskstammer som sjølve innertier'n.

Skuddpremie ble ikke utbetalt, men noen treiginger som ikke hadde fått med seg taktskiftet fikk lurt ei saksefelle innunder ræva av pliktoppfyllende VVV'ere når døm prøvde å setta seg til rette der døm ikke lenger hørte hjemme......sånt gjør inntrykk, for ikke å si avtrykk og det tok ikke lange tia før den siste lobbyist var gammal historie.

 

Det var her en hest som helt klart ikke hadde noe som helst med saken begynte og knegge i bakgrunnen!

En HEST...!...., hva i hule heite gjorde en hest her i min drøm?

I neste sekund gikk det opp for for meg at det var jeg som lå der å knegga, knegga av lykke som bråstoppa så fort ordet "drøm" festa seg til bevistheta.

Akkurat som i puberteten var det kul umulig og mane fram noen ny runde av favorittdrømmen, det nest beste var da å skrive ned mesteparten så folk får se hvor rart det egentlig er å væra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Hei Tore

 

Godt å se at bilde av den stor bustete flua med alle de små rundt, dukker opp på skjermen min igjen ;D

 

Har trodd i noen dager nå at fingra dina hadde kila seg fast i mellomromma på tastaturet i desperate forsøk på å få ut frustrasjon  :)

Eller at du rett og slett hadde mista døm når du hjalp J å sette tilbake gjedde ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, du får sagt det du, Tore  ;D

Bildet? En av de to andre fluedengerne som var med. Veldig fint på Einavatnet med tanke på vading, varierte fiskeforhold etc. Eneste malurten i begeret, er vel at det var bedre der før gjedda kom  ;D Men same game with a different name, går man det nye etter i sømmene er det bare sømmene som er nye eller noe i den duren.

 

 

Hei Andre

Var du i sørenden av vatnet?

 

Bjørn Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Kenneth!

Neida, fingra er der sjøl om hue som vanlig er helt andre steder!  :D

 

Har foreløpig nøyd meg med å se på når andre fisker......blir treigere og treigere med åra, og trives ikke så værst med det heller!

Elva er jo der, og hu betyr så uendelig mye mer enn bare for fisking.

Kameraet er jo også et redskap som i høy grad kan brukes ved ei elv, og når en er omgitt av venner så er det ikkeno som haster.

Her er foresten et par av døm (ikke par-a-dun altså) på tur utpå.

24688_s.jpg

 

Her sitter det en til og dingler med beina i naturarva si, og skal jeg væra litt djup må det bli nettopp den jeg tenker nesten mest på til tider......sjøl om akkurat denna dagen var så og si fri for alt alvor!

Bare en hel haug med gamle og nye venner som hadde det nesten uforskamma bra sammen!

24689_s.jpg

 

Nå burde jeg egentlig stoppe der, men tanken trenger seg på, og jeg klarer ikke helt å stoppe den.

Det gutten ikke veit der'n sitter å storkoser seg med to halvgamle gubber som tilskuere og ivrige kommentatorer på en vælva båt i bakgrunnen, er at elva og området rundt akkurat her er forvaltninga, regulanten og forsvarets vitnesbyrd på at det finnes både små og store Tjærnobyl-katastrofer, men detta kom til i ettertid.......øyeblikket var bare et av de beste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Ingen tvil om at det er faresignaler både der guttungen på bildet fisker og ellers i landet. Heldigvis har guttungen full tiltru til de voksnes evner til å "fikse og reparere". Og det må vi jo, for han har bestemt seg for å bli fluefiskerkonge når han blir stor.

Litt av et ansvar han ubekymra har lagt på skuldrene våre der, Slettengen.

 

Gjedda på bildet til Bakslengen, er det den som sleit i filler forplantningsorganet til Melker Rognerud? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Denne tråden må da være norgesrekord i avsporing....men trivelig lell.

Bøyer meg i støvet når det gjelder Terjes prinsippfasthet, spesielt siden prinsippene antagelig kommer til og gi Terje maks 14 dager ok fiske i løpet av sesongen  :o Enten blåser det eller så regner det, enten er elva for stor... eller for liten, eller så klekker det ikke.... og når alt det funker, så tar regulanten på seg jojo vannføringen sin, eller finner ut at det skal mekkes i kraftstasjonen og stenger krana helt.

Nei nå skal jeg ut og fiske ørret på TØRT.....hørte du det Terje TØRT. Vannstanden i hemmlig elva er bortimot perfekt :)

 

mvh

HelgeN

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Hostil'n, jeg trur det er samme gjedda!

At det mangler noen tenner.....og at jeg lissom veit hvor jeg finner døm får meg ivertfall til å håpe det! ;D

 

At Vindknuten har rett i at detta er kansje tidenes avsporing er helt riktig, men....den godeste André har nok tilgitt oss, de skrivekåtes (og undertryktes) kåte tastatursprell så mild og snill som han er! :)

Og det forundelige er jo at vi faktisk holder oss litt til sak med ivertfall og nevne gjedda littegrann innimellom! :D

 

I forrige innlegg glemte jeg vel å si at det nettopp var gjedda som var hovedmålet for mange på den turen (unntatt Terje da), og jeg har vridd hue mitt etter noe relatert nå også.

At det blir bilde av en fiskeimitasjon med både gjedde og ørett på den tiltenkte menyen er da ivertfall noe! :)

24690_s.jpg

 

Ellers er det vel litt mot detta André med flere også sikter til.........og det er da forstålig...? :D

(Kos deg med detta du Terje....det blir vel første og siste gang i år at du får se både vindstille og vak på samme tia!)

24692_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Fant dissa bildene på pc`n. Ikke kan jeg huske hvordan de har havna der, men det er jo en mulighet for at de er lasta ned fra ett av Terje sine innlegg i inspirasjonstråden..  ;D

 

post-0-13949849377573_thumb.jpg

post-0-13949849377823_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Hei, det var en som kommenterte snella i starten av tråden. Jeg fikk vite i dag at Loop akkurat har lansert ei ny litt mindre snelle i OPTI- familien, OPTI Runner.

Samme snelle som OPTI SpeedRunner, men litt mindre diameter  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...