Gå til innhold

Streamstix stanga


Gallok

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pål Andersen

Samma det :) Ingen ØKONOMISKE interesser her for meg. Jeg er med på Streamteam som bla. stiller lag i NM på Gol. Tester utstyr etc. Dvs. jeg har førstehåndskunnskap som jeg gjerne deler med folk som har produktspørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim Schjerva

Etter at jeg fikk prøve 9`#5 competitionstix av Cato Vivelid før i vinter,er jeg nå den lykkelige eier av en selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Nei, høres ut som de ikke ER sponset, men VAR sponset Pål og Erik. Får reaksjoner nå og da på all streamstix gjennomgangen på forumet.

 

Skjønner ikke helt dette at det skal være reaksjon på så mye gjennomgang på Streamstix!

Har du gidda å gjort et enkelt lite søk Robin så har kansje tanken vært en annen!

Et søk på "Streamstix" gir 4 sider med treff  mens et søk på "sage" gir 9 sider med treff!!!!!!!

Det er vel naturlig at et populært produkt er litt omtalt!

Så jeg er ikke helt med på det du presanterer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Nei, høres ut som de ikke ER sponset, men VAR sponset Pål og Erik. Får reaksjoner nå og da på all streamstix gjennomgangen på forumet.

 

skjønner problemet ditt, robin. har man noe som helst tilknytning til et merke, så bør man holde seg unna. burde ikke være så fordømt vanskelig å la være ;)

 

jeg har til gode å se at disse "tlknytterne" IKKE anbefaler det merket de har tilknytning til, og da faller mye av troverdigheten bort. ;)

 

når det gjelder evo2, så har jeg kastet med den i klasse 4. meget god stang, og anbefales. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Vi som fisker året rundt, har lang erfaring osv. har altså IKKE troverdighet.. MEN hvilken som helst "tester" i et blad, som feks. bare har Guideline selv, eller jobber for LTS HAR troverdighet??? Logisk?!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Interessant diskusjon det her, selv om det starta som et spørsmål om et konkret stangmerke :rolleyes: ::)

 

Personlig har jeg til gode å finne en Streamstix stang jeg synes er i nærheten av å være god å kaste med. Enten føles de slaskete eller så er de stive som stokker.

Ser jo at det finnes mange her som mener dette er knall stenger, uten at jeg skal dra konklusjoner av det ;D ;D ;D

 

Til syvende å sist handler det vel om smak og behag og jeg tror det var Pål som sa det mest fornuftige så langt i denne tråden "kjøp aldri, uten å ha prøvd først". Kan ikke bli mer enig, å sørg da samtidig for å prøve uten at selger står siden av deg å sier "er`n ikke god, er`n ikke nydelig å kaste med".......... FINN DET UT SJÆL............. ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

Hehe :) Nei, høres ut som de ikke ER sponset, men VAR sponset Pål og Erik. Får reaksjoner nå og da på all streamstix gjennomgangen på forumet.

 

Skjønner ikke helt dette at det skal være reaksjon på så mye gjennomgang på Streamstix!

Det kan kanskje skyldes at det er forholdsvis mange her som har vært ,eller er tilknyttet Streamstix på en eller annen måte.Hvilke stangmerker som diskuteres her har vel ingen ting med saken å gjøre, men hvem som uttaler seg om hva.

 

Til eksempel så greier Pål fint å skrive x-antall linjer om en stang(du verden hvor han kan),men så  mye som å avklare eventuelle sponsing av landslaget greie han ikke å svare seriøst på annet enn å bruke ordet "Tullprat".Liten tvil om hva han fokuserer på her på forumet.REKLAME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har til gode å se at disse "tlknytterne" IKKE anbefaler det merket de har tilknytning til

 

Hvis dem som utvilsomt har brukt stengene mest, uansett av hvilket merke! ikke skal kunne gi sin forklaring på hvordan han oppfatter en stang, ja da er dette forumet DØFØDT!!

 

Jeg har brukt Winston, scott, sage,TFO,Loomis,Guide Line,Harvest, Evolution,Troutstix,Midge Six,Hørgård,Daiwa,Stream Line,Orvis,Hardy, ja jeg har vel brukt en del stenger i min tid som fluefisker men jeg bruker ikke mine favoritter pga. at andre anbefaler dem, jeg finner det ut selv... Du har din egen følelse og engen stil, test å finn den stanga du liker!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har til gode å se at disse "tlknytterne" IKKE anbefaler det merket de har tilknytning til

 

Hvis dem som utvilsomt har brukt stengene mest, uansett av hvilket merke! ikke skal kunne gi sin forklaring på hvordan han oppfatter en stang, ja da er dette forumet DØFØDT!!

 

Jeg har brukt Winston, scott, sage,TFO,Loomis,Guide Line,Harvest, Evolution,Troutstix,Midge Six,Hørgård,Daiwa,Stream Line,Orvis,Hardy, ja jeg har vel brukt en del stenger i min tid som fluefisker men jeg bruker ikke mine favoritter pga. at andre anbefaler dem, jeg finner det ut selv... Du har din egen følelse og engen stil, test å finn den stanga du liker!

 

 

 

du kan ramse opp 300 merker til uten at prinsippet om inhabilitet forandrer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som fisker året rundt, har lang erfaring osv. har altså IKKE troverdighet.. MEN hvilken som helst "tester" i et blad, som feks. bare har Guideline selv, eller jobber for LTS HAR troverdighet??? Logisk?!!!

 

ingen har vel sagt at testerne har mer troverdighet. uansett så er det utenfor moderatorenes i dette forumet sin kontrollsfære hva testere i diverse blader måtte skrive om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Hehe :) Nei, høres ut som de ikke ER sponset, men VAR sponset Pål og Erik. Får reaksjoner nå og da på all streamstix gjennomgangen på forumet.

 

Skjønner ikke helt dette at det skal være reaksjon på så mye gjennomgang på Streamstix!

Det kan kanskje skyldes at det er forholdsvis mange her som har vært ,eller er tilknyttet Streamstix på en eller annen måte.Hvilke stangmerker som diskuteres her har vel ingen ting med saken å gjøre, men hvem som uttaler seg om hva.

 

Til eksempel så greier Pål fint å skrive x-antall linjer om en stang(du verden hvor han kan),men så  mye som å avklare eventuelle sponsing av landslaget greie han ikke å svare seriøst på annet enn å bruke ordet "Tullprat".Liten tvil om hva han fokuserer på her på forumet.REKLAME.

 

 

HALLO, jeg jobber ikke i bransjen, og har således intet å tjene på å reklamere for NOEN :) Bare hyggelig å gi råd, sett fra mitt ståsted. Du får lese skikkelig ting som er skrevet tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Vi som fisker året rundt, har lang erfaring osv. har altså IKKE troverdighet.. MEN hvilken som helst "tester" i et blad, som feks. bare har Guideline selv, eller jobber for LTS HAR troverdighet??? Logisk?!!!

 

ingen har vel sagt at testerne har mer troverdighet. uansett så er det utenfor moderatorenes i dette forumet sin kontrollsfære hva testere i diverse blader måtte skrive om.

 

 

Lurer på HVEM som har troverdighet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

HALLO, jeg jobber ikke i bransjen, og har således intet å tjene på å reklamere for NOEN :) Bare hyggelig å gi råd, sett fra mitt ståsted. Du får lese skikkelig ting som er skrevet tidligere...

Du er medlem av Streamteam....hvorfor er du medlem av Streamteam hvis ikke dette har en eller annen form for Reklameffekt og hvordan skal forbrukere vite hva det innebærer å være medlem økonomisk sett.Har du til eksempel fordeler av å være medlem eller gjør du dette 100% vederlagsfritt.(fordeler ved å få rimeligt utstyr??)Skulle veldig gjerne sett det teammedlem som ikke har fordel av sin status :rolleyes:

 

Jeg har overhodet ikke noe i mot at bransjefolk uttaler seg på forum om utstyr de kjenner godt, selv om de er inhabile .Skulle bare mangle,det er måten og hyppigheten som er problemet, og det som forringer troverdigheten deres...

 

Pål !  din troverdighet avhenger stort sett av deg og din fremtreden ,At du er god til fiske gir oss ingen garanti for at du er 100% objektiv ,så lenge du er i Streamteam. Men det er jo lov å håpe  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er måten og hyppigheten som er problemet, og det som forringer troverdigheten deres...

 

Hallo!!! Vi kan da vel ikke for at det kommer spørsmål om Streamstix produkter!  Å hvis dem spørsmåla er så hyppig som du sier( håper du leste hvor mange treff det er på et søk), ja da må det vel være for at mange er nysjerrig på produktene?

Men det neste er vel at det kun er lov til å være 5 spørsmål pr. kvartal som omhandler produkt fra samma leverandør.

Har du lyst på ei Streamstix stang eller hva er det??  :o

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er måten og hyppigheten som er problemet, og det som forringer troverdigheten deres...

 

Hallo!!! Vi kan da vel ikke for at det kommer spørsmål om Streamstix produkter! 

Har du lyst på ei Streamstix stang eller hva er det??  :o

 

 

men MÅ dere svare? klarer dere ikke å la være? selv om dere er inhabile pr def?

 

om jeg har lyst på ei streamstix stang? selvsagt, spesielt hvis den er nesten gratis, selv om det innebærer at jeg må skryte litt om den i diverse fora ;D. ellers? nei, takk! mister lysten etter å ha sett åssen dere turer frem både her og på ffn.  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

det er måten og hyppigheten som er problemet, og det som forringer troverdigheten deres...

 

Hallo!!! Vi kan da vel ikke for at det kommer spørsmål om Streamstix produkter!  Å hvis dem spørsmåla er så hyppig som du sier( håper du leste hvor mange treff det er på et søk), ja da må det vel være for at mange er nysjerrig på produktene!

Men det neste er vel at det kun er lov til å være 5 spørsmål pr. kvartal som omhandler produkt fra samma leverandør.

Har du lyst på ei Stream stix stang eller hva er det??  :o

 

Jeg har streamstix stang fra før så ikke ta den tåpelige tonen der...takk.Tenk hvis alle i bransjen fikk herje fritt på forumet uten begrensinger , hvordan tror du det hadde blitt da.Hyggelig??? Synes du det er bedre med de strikse reglene de har hatt på Fluefiske.net, for det er slik det blir hvis noen blir for ivrig i "tjenesten".Ok så er det greit å ha et forum som er romslig, men nå er det ikke opp til eventuelle Streamstix-tilhengere å avgjøre hvor grensen går.Det er det moderatorenes jobb å gjøre.

Moderat er et ord du bør ha i bakhodet ditt.Er det virkelig så vanskelig å respektere moderator og dempe seg litte granne.

Om du vil se dette i sort/hvitt og forventer et regelverk som tilsier x-antall inlegg pr.pers...osv...så deg om det.

 

Men når bransjefolk legger mere "energi" i å snakke om utstyr de er tilknyttet, en å avklare andre like viktige forhold, så "lukter det litt"

 

Ellers få selvfølgelig folk prate om akkurat det utstyret de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men MÅ dere svare? klarer dere ikke å la være? selv om dere er inhabile pr def?

 

Så du vil heller ha et svar av kansje en som er fersk i fluefiske å har brukt stange ei uke eller to??

Ja da er det helt greit for meg....

Men jeg avslutter innlegga om at jeg er inhabil! og da velger vel leser sjøl om han vil håppe over det jeg sier??

Og heller høre på andres erfaringer....

Jeg sier da ikke at folk skal høre på MIN mening om produkter, det velger du sjøl....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unglaublich !

 

Hva med å hive opp en poll der alle brukerne kan stemme på hvilken stang er mest "bang for the buck"!

Det hadde vært noe  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men MÅ dere svare? klarer dere ikke å la være? selv om dere er inhabile pr def?

 

Så du vil heller ha et svar av kansje en som er fersk i fluefiske å har brukt stange ei uke eller to??

Ja da er det helt greit for meg....

Men jeg avslutter innlegga om at jeg er inhabil! og da velger vel leser sjøl om han vil håppe over det jeg sier??

Og heller høre på andres erfaringer....

Jeg sier da ikke at folk skal høre på MIN mening om produkter, det velger du sjøl....

 

 

jeg vil høre meninger fra folk som har brukt stanga, og som er habile!

 

det er tydeligvis ikke greit for deg siden du fortsatt gnåler. du har fått en advarsel fra de som DRIVER dette forumet. det er DE som setter grenser og bestemme forumsregler. klarer du ikke å MODERERE og tilpasse deg, så start eget nettsted, der DU bestemmer over reglene og fritt kan preke om streamstix stengenes fortreffelighet.

 

btw, jeg har fått min del av advarsler både her og på ffn. jeg klager alltid på disse pr pm. hvis moderatoren fortsatt ikke er enig, så må jeg pent tilpasse meg. alternativet er å forlate forumet. enkelt og greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

men MÅ dere svare? klarer dere ikke å la være? selv om dere er inhabile pr def?

 

Så du vil heller ha et svar av kansje en som er fersk i fluefiske å har brukt stange ei uke eller to??

Ja da er det helt greit for meg....

 

Vel Lars ,nå består dette forum ikke bare av enten erfarne bransjefolk(streamteam?) eller ferskinger.Det er nok mange andre dyktige fluefiskere her uten at de har noe kjent navn å stille med.Du fremstiller  hele problemetstillingen som enten eller og det er ikke slik det fungerer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Lars ,nå består dette forum ikke bare av enten erfarne bransjefolk eller ferskinger.Det er nok mange dyktige fluefiskere her uten at de har noe kjent navn å stille med.Du fremstiller  hele problemetstillingen som enten eller og det er ikke slik det fungerer. ;)

 

Hvis du oppfatter det som enten eller, så er ikke det meningen fra min side å fremstille det sånn! Hærregud jeg vet da vel at det sitter en haug av folk her inne som har MYE kunnskaper og IKKE er knytta til noe bransje!

Men jeg syns det er dumt når folk lager en link her å spør spesefikt om ei stang eller to, og at det da kommer svar på noe helt annet!

Les hele tråden en gang til! har jeg anbefalt mine stenger her?? Nei! Blir bare lei av at ikke folk kan holde seg til tråden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Du er medlem av Streamteam....hvorfor er du medlem av Streamteam hvis ikke dette har en eller annen form for Reklameffekt og hvordan skal forbrukere vite hva det innebærer å være medlem økonomisk sett.Har du til eksempel fordeler av å være medlem eller gjør du dette 100% vederlagsfritt.(fordeler ved å få rimeligt utstyr??)Skulle veldig gjerne sett det teammedlem som ikke har fordel av sin status :rolleyes:

 

Jeg har overhodet ikke noe i mot at bransjefolk uttaler seg på forum om utstyr de kjenner godt, selv om de er inhabile .Skulle bare mangle,det er måten og hyppigheten som er problemet, og det som forringer troverdigheten deres...

Første del besvares ikke. Ganske enkelt fordi dette er et forhold mellom Pål Andersen og Streamstix og har ingenting i dette forumet å gjøre.

 

Diskusjon om inhabilitet bør helt klart gjøres i en egen tråd. Likevel vil jeg gjerne komme med et par betraktninger siden det tydeligvis ikke er noen moderator som vil flytte "off-topic" svarene; Selv innbiller jeg meg at jeg har noe over gjennomsnitts erfaring innenfor de fleste deler av fluefiske, bortsett fra laksefiske. Dette gjelder alt fra utøvelse av denne flotte hobbyen til å selge utstyr til brukerne. Likevel er jeg diskvalifisert fra å bidra med mine betraktninger nesten uansett hva det spørres om, fordi jeg er såkalt inhabil. Men diskusjoner om inhabilitet har forekommet før og konklusjonen var såvidt meg bekjent at vi som er tilknyttet bransjen kan svare på direkte spørsmål om de produktene vi har befatning med. Her kom det et innlegg hvor det ble spurt om spesifikke Streamstix stenger og jeg kan da ikke se at det er galt å svare som medlem av Streamteam. Det er vel ingen som har mer erfaring med disse? Vi kan altså ikke svare på hvorfor han bør velge den ene av de to foran den andre uten at det skal bli en diskusjon om reklame? Det tillates derimot at andre brukere av forumet blander seg inn i tråden med å svare at ingen av stengene er gode i det hele tatt og at han bør finne noe annet. Hvor stor erfaring har disse og hvor objektivt er svaret? Inhabil? Er det ikke vanlig norsk folkeskikk å holde kjeft hvis man ikke har noe positivt å si? Eller forklare hvorfor andre produkter er så fortreffelige. Jeg vil aldri (med hånden på hjertet) snakke negativt om noen produkter, men heller fokusere på hva jeg liker. Det burde ikke være så vanskelig.

 

Jeg har sett at det er en tråd om favorittstang til tørrfluefiske hvor trådstarter er den samme som her. Godt mulig at han startet den tråden nettopp fordi han ble usikker på kvaliteten på Streamstix stenger. Den usikkerheten er da muligens en direkte effekt av negative innlegg fra personer med liten grad av objektivitet. Er det nødvendig? Ikke det jeg kan se. Jeg kan dessverre ikke svare i tråden om favoritt stang, men bare kommentere at svarene som gis har en snøballeffekt. Jeg hadde også min favoritt og påvirket andre til å kjøpe det samme til jeg forsto at det ikke nødvendigvis var den beste hverken for dem eller meg. Men neste gang en spurte om det samme var det enda flere til å påvirke valget som ble gjort. Altså er min konklusjon den samme som Pål's: Prøv før du kjøper! Ingen av oss er dønn like...

 

Og mens jeg skreiv på dette dukka det opp 6 innlegg til, men det får stå sin prøve likevel. :)

 

Det virker forresten som vi alle trenger ei klekking eller to nå.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Lars ,nå består dette forum ikke bare av enten erfarne bransjefolk eller ferskinger.Det er nok mange dyktige fluefiskere her uten at de har noe kjent navn å stille med.Du fremstiller  hele problemetstillingen som enten eller og det er ikke slik det fungerer. ;)

 

Hvis du oppfatter det som enten eller, så er ikke det meningen fra min side å fremstille det sånn! Hærregud jeg vet da vel at det sitter en haug av folk her inne som har MYE kunnskaper og IKKE er knytta til noe bransje!

Men jeg syns det er dumt når folk lager en link her å spør spesefikt om ei stang eller to, og at det da kommer svar på noe helt annet!

Les hele tråden en gang til! har jeg anbefalt mine stenger her?? Nei! Blir bare lei av at ikke folk kan holde seg til tråden!

 

 

spesifikt eller ikke; hvis det er ingen habile som kan/vil svare, så får trådstarter spørre et annet sted (kanskje gjennom en pm til dere?). det betyr ikke at det dermed er fritt frem for bransjefolk å anbefale noe som de har tilknytning til. har du et snev av tilknytning mot et merke/firma, så er faktisk det eneste du kan gjøre er å snakke pent som et annet merke/firma, og kun det  >:(.

 

en som er flink til dette, er 'fru lucky fly' hos ffn. du kan lære noe av henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...