Gå til innhold

Torrfluestang- Favorit??


Gallok

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Teton

Hilevel 9,1" #5.Riktig kalssifisert og en rolig dyp sensibel stang.Ikke nødvendigvis så veldig lettkastet, men desto mye bedre å kjøre fisk på. 8)

Men spør du meg så legge man alt for stor vekt på stanga til tider.Det at klassifiseringa, taperinga og egenskapene av liner er noe ulikt blant de forskjellige produsenter gjør at en og samme stang kan opfattes veldig ulikt etter hvilket snøre som er på den.

 

Jo bedre man er til å kaste jo mindre betyr egentlig stangas egenskaper til fisket, spørsmålet er nok først og fremst hva du liker personlig.Raske eller roligere stenger...hvilken aksjon og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

SCOTT G2 - ingen over ingen ved siden ;D ;D

Råeste tørrfluestanga jeg noen sinne har fisket med, og jeg har prøvd det meste ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D Du har fått mange svar Gallok...finnes nok ingen dårlige stenger i de som er foreslått.....

Få fiskere (eller forumlesere kanskje) som bruker Streamstix tydeligvis .....ennå  ;)

Prøv deg frem, og husk dette som nevnt med forskjellige snører.

 

Jeg har funnet en drømme kombinasjon til tørrfluefiske i medium store elver med Streamstix EvoII og Airflo Ridgeline Tactical trout snøre.....Bruker mye denne kombinasjonen til flytelinefiske ifra belly båt og kajakk også.

Ser man det; Stig skryter av annen produsent og leverandør :o

Har ikke gjort annet i hele vinter, jeg :P

 

OBS! Jeg liker også SLT.... den kommer også høyt på listen..#5, altså

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop Greyline 9' #4, og selvfølgelig Scott G2 (min er 8,8' i #5, men fungerer vel så bra med et 4'er snøre) ;)

Kunne lagt til 4-5 stenger til, men akkurat nå er det disse som blir mest brukt her i gården !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

9 fot klasse 4 (Dragon). Polsk superstang. Ett eksemplar håndlaget til meg :) Ellers Sage SP 9 fot klasse 3. Begge er SELVFØLGELIG 2-delt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilevel 9,1" #5.Riktig kalssifisert og en rolig dyp sensibel stang.Ikke nødvendigvis så veldig lettkastet, men desto mye bedre å kjøre fisk på. 8)

Men spør du meg så legge man alt for stor vekt på stanga til tider.Det at klassifiseringa, taperinga og egenskapene av liner er noe ulikt blant de forskjellige produsenter gjør at en og samme stang kan opfattes veldig ulikt etter hvilket snøre som er på den.

 

Jo bedre man er til å kaste jo mindre betyr egentlig stangas egenskaper til fisket, spørsmålet er nok først og fremst hva du liker personlig.Raske eller roligere stenger...hvilken aksjon og så videre.

 

Må bare si meg enig her. Har to stk av sorten og er utrolig fornøyd. Synes den er rimelig lettkastet jeg da. Stanga passer meg utmerket , den er ikke så rask og som sagt sinnsykt morro å kjøre 2 kilos på  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...