Gå til innhold

ørret elver i vestfold/buskerud/telemark


Roger S

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • 4 år senere...

Ser dette er en gammel tråd, uten noen svar.

Er interessert i om det er noen fiskbare ørret elver/bekker i vestfold og eller grenseland telemark vestfold.

Fluestanga har ligget på hylla i 3-4år så alt fra 200g og opp er flott :P. Trenger ikke å vite eksakt sted, men ett navn hadde vært fint. Skal da alltids klare å lete litt, det er jo liksom halve morroa!!!

Bor i Horten, så har skjønt jeg må kjøre litt.

Blir liksom ikke helt konfortabel med sjøørret fiske.

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er like godt at du belager deg på en 20+ mil lang kjøretur dersom man er på jakt etter skikkelig ørretfiske.... drammenselva mot skotselvområde han ha meget bra fiske.... det nærmeste anbefalelsesverdig.... man bor på mange måter litt feil dersom man bor i Vestfold og vil ha et godt ørretfiske med stor artsrikdom av insekter i elvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

glem de tilstuttende elvene, de kommer fra næringsfattige områder.......Lågen får vann vest på hardangervidda...et område som geologimessig består av mye kalk, så inn mot lågens kilder kan være bra......... den gang man bygde jernbanen i Numedal tok svenske rallare med seg sin favorittmatfisk, gjedde som de satt ut oppover elva. Selvsagt må det være stor ørret i lågen, men det er det også i Drammenselva som ligger nærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Østfold, egentlig mye dårlige enn vestfold, kanske det dårligste fluefiskefylket etter ørret i Norge. Dersom noen vet om dårligere fylke, la meg få vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par vann i Østfold hvor det er mulighet for fisk over kiloen på de riktige klekkingene, men det er nesten bare 200 grammere her og. Bor du litt sentralt i Østfold er det også 1 times biltur og gjerne en halvtime med gåing for i det hele tatt å komme i kontakt med ørret uten at det er 5 stk som bader og 10 stk som fisker med sluk i vannet. Bra gjedde og sjøfiske her nede da, men det er til liten trøst for en tørrfluefisker som meg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...