Gå til innhold

Gjeddefiske vs Sjøørret


Hva er best folkens!?  

28 stemmer

  1. 1. Hva er best folkens!?

    • Gjedde
      14
    • Sjøørret
      18


Anbefalte innlegg

jeg synes det er en del som holder seg til bare fiske etter ørret for eksempel.

velger man sjøørret på vinteren så utvider man jo sesongen+man holder mye motivasjon oppe ved og få variasjon :).

gjeddefiske er og en ting variere med.

 

Hei

 

Sånne innspill/kommentarer liker jeg veldig godt ;D , SØ fiske er fortsatt undervurdert. Dessverre!!

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har har kun noen få turer etter gjedda i løpet av året, men likevel kjenner jeg på meg at det egentlig er mer enn nok :rolleyes:

 

Fluefiske etter gjedde er jo et vanvittig actionfylt fiske, og gjedda er en fighter av rang. Det er rått å kjøre storgjedde på lett utstyr, men samtidig føler jeg at gjedda er litt i overkant lett å lure... :rolleyes:

 

Jeg har til dags dato ikke hatt bomtur etter gjedda :o, og det er særdeles sjelden at jeg tar færre enn tre småkrokodiller pr. tur. Kanskje har det skjedd 1-2 ganger i løpet av min korte gjeddefiskekarriere. Derfor blir, etter min mening, gjeddefiske rett og slett litt for lett... :rolleyes:

 

På bakgrunn av dette resonnementet er det ikke tvil i mitt sinn, sjøørretfiske slår gjeddefiske langt ned i støvlene når det gjelder hva som gir meg mest. Sjøørretjakt er mye mer krevende, og gleden over å fange en stor sjøørret blir derfor mye større.

 

For meg personlig er det nemlig utrolig viktig å ha noen bomturer innimellom. Faktisk så viktig at jeg i gode fangstperioder legger inn turer der sjansen for å bomme er urovekkende stor (f.eks. gårsdagens tørrfluefiske-tur på fjellet i 4 grader, regn og stiv kuling ;D). Da smaker nemlig turene med storfangst betraktelig bedre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Anders80

Gjeddefiske med flue er kult synes jeg og,prøvde det først høsten 2006...før det var det jerkbait/poppere,før det wobbler og storauren sluker:),har fått mer gjedde etter jeg skiftet til flua ja.Høstgjedde er sprek :),er heldig og har tilgang til et ''familievann'' med til dels grov gjedde og abbor så jeg gleder meg til isen går :)Av fluer til gjedde har jeg noen innkjøpte røde og hvite fluer med foamhode som dykker fint med synkeline,ellers hjemmelagde store fluer med mye flash i forskjellige farger.

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...