Gå til innhold

Leksa


Knut M

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 1 år senere...
  • 3 år senere...

Det ble jeg tok turen ja. Det ble litt sent, så det var ikke så mye insekt og se, men det var litt mygg. Jeg fikk noen små fisker. Synd det ikke er størrelse på fiskene, siden det er en veldig fin elv og fiske i.

Men en ting er sikkert, og det er at det blir flere turer til Leksa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jeg tok turen ja. Det ble litt sent, så det var ikke så mye insekt og se, men det var litt mygg. Jeg fikk noen små fisker. Synd det ikke er størrelse på fiskene, siden det er en veldig fin elv og fiske i.

Men en ting er sikkert, og det er at det blir flere turer til Leksa!

Koseelv det der. Lett utstyr og bare gøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt opp/ned er elva fiskbar? Selv fisket jeg ca 1km ovenfor og nedenfor den første broen man møter på som krysser elva. Et stykke ovenfor broen var hele elva skikkelig brun og grumsete. Merkelig, for den var rimelig klar lengre nede.

Synes elva er finest på nedsiden av broen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fiska like ved og rundt den broen. Det er meget stilleflytende der, så det blir nesten som å fiske i vann. Jeg har også fiska litt lengre opp, nesten ved Elvran, men her er det vanskelig å finne fine plasser å stå, selv med vadebukse. Jeg har sett på området etter broen mot Elvran, langs åkrene, og her ser det fint ut. Jeg skal ta turen dit neste gang. Nedover er jeg usikker, men det ser da åpent og fint ut her også. Det skal vissnok komme en foss i dette området, uten at jeg vet noe mere om det.

Har du fiska mye i Leksa hjaadd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Leksa er en kilen lita møkkaelv som har syke Danica klekkinger, ellers er det lite som skjer. Finnes heldigvis andre og like pene alternativer som er bedre <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har litt kontakt med grunneierene der nå.. får se om det ikke skjer noe der frammover! ;D

Noen tips til kultivering?

Skjer det no fra grunneiernes side??

Gjentar sprørsmålet  ;D

Kan svare for grunneierne: Nei! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et par turer, derfor jeg spør litt. Det var her elva var grumsete. Lengre opp dro jeg ikke. Var kanskje 50cm sikt i vannet her.

Som du sier er det mye stilleflytende vann, men fisk så jeg stort sett over alt. På nedsiden av broen er det litt bredere med raskere strøm, og man kan greit vade. Helt nede ved Julfossen var jeg ikke (som jeg lurer på om er den nedre grensen for hvor det er lov å fiske gratis?). Tok med meg en kompis på sin første fluetur, og her er et bilde 6-700 meter nedenfor broen: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/533137_10150965910241311_1480782211_n.jpg.

Leksa er en kilen lita møkkaelv som har syke Danica klekkinger, ellers er det lite som skjer. Finnes heldigvis andre og like pene alternativer som er bedre <<l

Hvilke elver er det da? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Leksa er en kilen lita møkkaelv som har syke Danica klekkinger, ellers er det lite som skjer. Finnes heldigvis andre og like pene alternativer som er bedre <<l

Hvilke elver er det da? ;D

That's for me to know and for you to wonder ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt kontakt med grunneierene der nå.. får se om det ikke skjer noe der frammover! ;D

Noen tips til kultivering?

Skjer det no fra grunneiernes side??

Gjentar sprørsmålet  ;D

Kan svare for grunneierne: Nei! ;D

Hvordan kan du svare for de? Er du i grunneierlaget eller noe slikt, at du vet noe æ ikke vet? Eller var det basert på erfaring fra elva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Basert på erfaring fra elva og fra trønderske bønder generelt. Tror nok du kan skyte en hvit pil etter dette prosjektet fra bøndenes side ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var her en tur i dag også. Så en god del gule døgnfluer, men det var ikke akkurat store greiene. Selv med pissregn og oppholdsvær etterpå ble det ikke noe action. Så en del vak, men det er vanskelig siden elva er såpass stille overalt at fisken svømmer hit og dit. Greit å få teste kastearma litt i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noen som har vært her de siste dagene?

Det er meldt om varmere vær fra i morgen av, så jeg vurderer en tur i morgen. Fisket en del der tidligere, for noen år siden, og kan fortelle om svært pen fisk. Er spent på hvordan det er nå?

mye smått, noen ok på rundt 6 hekto da. går man med lett utstyr, så kan man ha det skikkelig artig der

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...