Gå til innhold

Leksa


Knut M

Anbefalte innlegg

Har fiska masse i Leksa i år, og jeg har fått omkring 100 småfisk jeg har tatt opp og tatt med hjem. Selv tror jeg dette hjelper, men det er ufattelig mye smått som svømmer rundt. Nå har jeg holdt meg i ett område, men jeg håper det er noe større noen andre steder i elva. En fikk har jeg tatt over 200 gram i år. Jeg prøver og få med meg noen kompiser fra gang til gang også, som fisker med spinner. Småfisken elsker det  8)

Noen andre som har prøvd fiske i leksa i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Godt å høre at det er flere som fisker her. Napp opp småfisken! Kan melde om lite vann og varmt vann nå for tiden, og lite insekt på vannet. Men det blir fort bedre etter regnet som skal komme i dag tipper jeg. Jeg har sett lite insekt i år, og det er litt skuffende. En god del vak, men den flytter masse på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Joda. Har fått en god del fisk siden sist jeg skrev her. 2 stk oppunder halvkiloen, og mange små. Alle blir tatt opp. Jeg synes insektslivet i elva har vært dårlig i år, så det er ikke bestandig like lett. Nå biter småfisken på det meste, så det er jo en fordel. Skal prøve å få til en tur i dag for å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest storfemti

Ta ut småfisk, rydde i elva, habitatforbedringer, sjekke at alle sideløp er åpne og ikke minst få med grunneierne med på laget for å nevne noe..

Elva har potensiale den, for all del, men jeg ville heller ha brukt energien på andre elver <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Vil tro det ja, skal lite til for å ødelegge den vil jeg tro. Men vil du prøve, er det bare å forhøre seg med grunneiere og starte med utfisking av småfisk og rydding i elva <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

×
×
  • Opprett ny...