Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Lars: Jeg kan garantere at det ikke kommer noen fine rapporter fra indre Oslofjord i dag. Bankers ;D

Hvor går grensen mellom indre og ytre oslofjord da?

Den går ved Drøbak. Det vil si at hvis du er drita full før Drøbaksundet, så betyr det at du har drukket en god del i indre Oslofjord. Dersom du kommer med fergen fra Oslo.

Mvh Fullefisker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Jeg kan garantere at det ikke kommer noen fine rapporter fra indre Oslofjord i dag. Bankers ;D

Hvor går grensen mellom indre og ytre oslofjord da?

Den går ved Drøbak. Det vil si at hvis du er drita full før Drøbaksundet, så betyr det at du har drukket en god del i indre Oslofjord. Dersom du kommer med fergen fra Oslo.

Mvh Fullefisker

Jepp, det stemmer. Indre Oslofjord strekker seg til Drøbak for min del, alt utenfor tilhører Skagerak ;D Og det virker som om det løsner i Skagerak i disse tider, jmf. Jeløya, Toggiland osv. Men indre Oslofjord er desverre helt dødt >:(

Men grattis, AAL. Alltid morro når det løsner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødt i indre Oslofjord:

En virkelig trist greie i går kveld. En stor fiskebåt (tipper rundt 40/45 fot?) la ut et stoooort garn mellom Halden Brygge og Geita i skumringen. Og da godt under hundre meter fra Halden Brygge. Fikk ikke tatt noe registreringsnummer på båten, da det var for mørk. Men det ble ropt og hoiet etter de ombord, og de dro rimelig raskt fra stedet da. Hva gjør man i en slik situasjon folkens? Det kan jo ikke være lov, og de stopper jo mer eller mindra all fisk som passerer Snarøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødt i indre Oslofjord:

En virkelig trist greie i går kveld. En stor fiskebåt (tipper rundt 40/45 fot?) la ut et stoooort garn mellom Halden Brygge og Geita i skumringen. Og da godt under hundre meter fra Halden Brygge. Fikk ikke tatt noe registreringsnummer på båten, da det var for mørk. Men det ble ropt og hoiet etter de ombord, og de dro rimelig raskt fra stedet da. Hva gjør man i en slik situasjon folkens? Det kan jo ikke være lov, og de stopper jo mer eller mindra all fisk som passerer Snarøya.

du tinger pilitiet og lokale naturvernoppsyn. mest sannsynlig er det naturvernoppsynet som hjelper, politiet orker ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødt i indre Oslofjord:

En virkelig trist greie i går kveld. En stor fiskebåt (tipper rundt 40/45 fot?) la ut et stoooort garn mellom Halden Brygge og Geita i skumringen. Og da godt under hundre meter fra Halden Brygge. Fikk ikke tatt noe registreringsnummer på båten, da det var for mørk. Men det ble ropt og hoiet etter de ombord, og de dro rimelig raskt fra stedet da. Hva gjør man i en slik situasjon folkens? Det kan jo ikke være lov, og de stopper jo mer eller mindra all fisk som passerer Snarøya.

Så denne i går jeg også... ble rimlig forbauset da det var en industri tråler!? Var det dere som sto ved stupebrettet ved havna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det Royal, sto på odden ved stupebrettet ja. Ble mildt sagt forbauset.

skal sies at båten var rimelig shabby og så mer en suspekt ut... jeg klate heller ikke å se noe reg.nr på den eller navn verken på båten eller seil...  :(

Vet ikke hva lover og regler er på dette - men det ville være rart hvis det var lov med tanke på området den trålet!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom netopp hjem fra høstens kaldeste tur hittill, MYE vind, og regn.

hånda mi er så kald at jeg har broblemer med å skrive dette, derfor en kort rapport.

2 SØ som viste seg i overflaten, og en passelig stor(1-2kg) som slapp like fort som den tok. 

skulle gjerne tatt bilde av hånda mi nå, den er jo dobbelt så stor som vanlig. :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knut, hyggelig å hilse på deg forleden kveld på Halden brygge. Båten hadde et reg.nr og jeg mener det var følgende "3vhs". Kun på den ene siden av båten stod dette. Finnes det et søkbart båtregister forresten?

Royal Wulff er det deg jeg har sett et par kvelder i belly i området halden/rolfstangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knut, hyggelig å hilse på deg forleden kveld på Halden brygge. Båten hadde et reg.nr og jeg mener det var følgende "3vhs". Kun på den ene siden av båten stod dette. Finnes det et søkbart båtregister forresten?

Royal Wulff er det deg jeg har sett et par kvelder i belly i området halden/rolfstangen?

Hei Martin,

stemmer det - har vært ute noen kvelder i belly i dette området; pleier å være godt fiske på utsiden av den lille "øya" der ute  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å holde ut i vindkastene Nox :) Må vel ut å teste bettet idag,mindre vind og fin-fin sjøørrethimmel",fortsatt med forkjølelsen i kroppen,men blir gæærn av å bare være inne :P Skitt fiske petribrødre!(kommer vel noen rapporter i ettermiddag,eller? Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...