Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

hurum imorgen 8)

takk det samme til deg, pistus ;)

Hva er dette :o Hurum er jo mine jaktmarker. kan ikke se og ha mottatt noen søknad ;D

har ikke søknaden min kommet igjennom, gisle..? jeg fikk den innvilget her for noen uker siden..merkelig..tror jaggu du må sjekke ut sekretæren din nærmere :D;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hej Stefan. Det er mine hjemmetrakter. Har fisket veldig mye i traktene rundt Blidö, Furusund o øyene utenfor Nortälje. Har du med et lager fargeglade deceivers, jiggy og gjerne typ nitro teppesild som Tony gjør så har du nok en god start.

Skittfiskesnakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Stefan. Det er mine hjemmetrakter. Har fisket veldig mye i traktene rundt Blidö, Furusund o øyene utenfor Nortälje. Har du med et lager fargeglade deceivers, jiggy og gjerne typ nitro teppesild som Tony gjør så har du nok en god start.

Skittfiskesnakk

Kanon!! Laddar boxen med det du säger=)...Tusen tack!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en ny tur ute i dag. nyyydelig vær og flotte forhold. Da jeg kom så jeg en god del jaging utenfor kastehold.  det gikk så småsilda spruta. mistenker at det var noe havabbor ute på tur.

[attachimg=1]

hadde kjapt et par følgefisker, men ingen som ville ta ordentlig.

[attachimg=2]

etter at solen gikk ned ,og den lille vinden forsvant satte det i gang en sikruks som jeg nesten ikke har sett maken til. det hoppet sjøørreter og makreller om hverandre og silda spruta til alle kanter. skal si jeg angret på at jeg ikke hadde tatt med pontongbåten. Viste jo at denne plassen alltid har fisk langt ute...... i morgen er båten med

[attachimg=3]

Men etter en stund kom det fiske nærmere og nærmere. til slutt var det fast fisk. den ruste kraftig ut med en gang, og et øyeblikk lurte jeg på om det var havabbor, men kjente kjapt igjen makrell ristingen. makrellen kom kjapt på land etter et par utras. 2 kast senere gikk det på en flott ørret. nydelig fisk på ca 1,4

[attachimg=4]

I morgen er det ny tur, med pontongbåt på taket ;D

Gisle

post-2382-13949883062562_thumb.jpg

post-2382-13949883063042_thumb.jpg

post-2382-13949883063761_thumb.jpg

post-2382-1394988306455_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tur på mølen i går prøvde en del timer fra morgen etter HA men hvar dårlig ingne napp eller noe følge fisk på de store fluene hehe.. men seinere på dagen gikk over te reke å deciver å da blei det 4 SØ på en liten time.. så tok vi kvelden så dagen var fin med fine forhold :P masse fisk oppe,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg ikke der ute Vadern, men du gjemte deg kanskje mellom steinene? ;) var en tur ute for å se etter bassen, men mye aktivitet til tross så ble det alt annet enn bass på land i går.

Ble også en liten tur ut i gamle hjemtrakter i dag. Ble 6 blanke SØ, men størrelsen var ikke stort å skryte av så da ble det heller ingen bilder.

Grattis med flott tur Gisle :) herlig rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute i dag og endelig så løstnet fiske litt for meg også.

Fisket av en grunne rett ut mot det åpene hav i dag. Vinden var verre en noen gang, og den sto rett på land. 

etter mye vandring og mange kast ute i bølgene smalt det endelig på noe fint. En feit, og blank SØ på nesten killoet.

Heldigvis kom mamma gående med hunden og det ble noen bilder.

Etter å ha fisket med en marabou deciver hele dagen byttet jeg til en liten tangloppe som jeg har fått av WF her på forumet. Det tok ikke mange kast før en finfin ørrret smalt på men den ville ikke på land.

Jaja tenkte jeg slik skjer jo med alle. Nytt kast, 2 meter hand-twist, en liten pause, BANG.

En av de virkelig store fiskene på grunna rulet i overflata 25 meter ute. stanga bøyer seg til korken men vips så retter den seg ut igjen.  >:( jaja, neste gang sitter'n.

Mange napp og mye mistig senere klarer jeg omsider å lande en fisk, litt over kiloet denne gang. 

Tok en liten titt i den lokale gytebekken på vei hjem og der var det godt med liv. ;D

Og bare så du vet det WF, så kroker den loppa di UTROLIG dårlig.  ;)

post-4210-13949883117458_thumb.jpg

post-4210-13949883118252_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte dagen i vannkanten i Larkoll-traktene i dag. Etterhvert som solen fikk taket, vannet begynte å stige, og vinden satte inn, ble det liv. Tror jeg fikk 12 stykker på land, én øyekroka ble middag. Så en del følgefisk, og hadde flere hogg. Dog ingen større en 43 cm, men gøy med så mye action - opplever det aldri i indre oslofjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...